Vriend op uitzending

Niet heel erg gebruikelijk, maar ik wou het toch even delen. Mijn vriend weet definitief sinds gister dat hij op 7 November uitvaart om piraten te gaan vangen.
Hij zal ongeveer 3,5 maand weg zijn, dus dat wordt wel even door bikkelen voor ons allebij en we hebben vrij weinig middelen om te communiceren, misschien een e-mail als ze in een haven liggen of heeeeel misschien een kort telefoon gesprek.

Nu had ik al het idee om hem flessenpost te ‘sturen’ Ik geef het aan hem met de instructie dat hij het pas mag openen als ze in Somalische wateren zitten. Maar nu heb ik geen idee wat ik naar hem zal schrijven…
Iemand misschien leuke ideetjes/inspiratie hiervoor?

En om het toch boys en liefde te houden:
Hebben jullie meiden ookal zoiets meegemaakt? En hoelang was jullie ventje dan foets?

Aah jeetje, wat vervelend… Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me best moeilijk, zeker omdat er moeilijk gecommuniceerd kan worden… Over de flessenpost: ik zou schrijven over wat je zo leuk vind aan hem, wat jullie samen hebben meegemaakt, en wat voor leuke dingen je samen allemaal nog wil doen als hij terug is… Ik zou gewoon zomaar beginnen, en kijken wat er allemaal op papier komt… meestal gaat zoiets beetje vanzelf. Succes!

myne gaat weer naar afghanistan :frowning_face: maar vertel gewoon over leuke dingen!

Ohh dit lijkt me ontzettend vervelend!!

Ik zou idd schrijven over de leuke dingen die jullie samen hebben meegemaakt.

Ik vind dit echt een ontzettend schattig idee… en idd wel lastig zo’n situatie!
inderdaad; wat vind je het leukst aan hem… wat was je eerste indruk… zoiets?Xd

M’n eerste woorden naar hem weet ik wel: “Oh, dus jij bent die leipo.” mijn toenmalige vriend had me aan hem voorgesteld en had gezegt dat hij niet helemaal spoorde. Klopt ook wel. Maar toch. xD

hahah xd
maar zoiets is toch wel leuk om erin te zetten? :stuck_out_tongue:
ben echt slecht in dit soort dingen zelf schrijven… laat staan tips geven xd

mijn vriend gaat ook binnenkort in de luchtmobiele brigade :frowning_face:
maarja, het is zijn ‘‘droom’’ he… heb het maar te accepteren.

het is trouwens echt een leuk idee, die flessenpost! Laat je hart spreken en vertel wat je voor hem voelt, hoe erg je hem mist, en je kunt bijvoorbeeld ook schrijven over de dingen die jullie al hebben gedaan en meegemaakt hebben…

of je schrijft hele kleine briefjes met op elk briefje een lief zinnetje of woordje en dan mag hij bijv. om de 2 dagen zo’n briefje pakken :grinning:! (moet je wel veel briefjes maken hoor… lang leve het internet :p)

je komt er vanzelf wel uit!

Liefs <3

wow dat lijkt me echt heel lastig zeg!
mijn vriend zit nu op de kma voor officier techniek, dus ik ga ook die toekomst toegemoet…
maar voorderest: flessenpost is erg leuk om te doen! en inderdaad wat hier al gezegd is, dingen van vroeger opschrijven en vertellen hoe lief hij is!
hoelang zijn jullie al samen?

Vertel de leukste dingen die jullie hebben meegemaakt, wat je allemaal voor hem voelt, hoeveel je van hem houdt… dat soort dingetjes?

Gewoon, een hart onder de riem steken.
Zeggen dat je op hem wacht als hij thuis komt.
Dat je aan hem denkt en dat ie veilig is.
Niet teveel slijmen, maar gewoon eventjes laten weten hoe fijn hij is.
Anders veroorzaak je heimwee.

@ Damii, die van mij komt van Lucht Mobiel vandaan, hij was medisch afgekeurd op z’n knieeën en mocht daarom naar de Marine. Je krijgt er wel een hele bikkel van terug hoor, Luchtmobiel zijn echt nazi’s als het aankomt op sport en trainingen.
Wel een leuk idee, maar ik heb maar 1 fles, en daar kan echt maar 1 briefje in.

@Cheaf, we zijn pas een half jaar echt samen, maar ik ken hem al 4 jaar. Waarvan ik 2 jaar lang echt oorlog met hem heb gehad. Het ging uit met zijn vorige vriendin omdat zij hem voor 2 keuzes zette: of zij of de marine. Hij koos verstandig.
Na een beetje contacten hebben we nog een keer afgesproken voordat hij op oefenmissie ging met de boot, hij gaf me toen zijn ring, als ‘onderpand’ dat hij nog bij mij terug zou komen met een antwoord of het wat tusen ons zou worden. Toen heb ik hem een maand niet gezien en amper gesproken. Na de reis kwam hij weer bij me terug en hij’s blijven hangen <3

@Kraplap, Heimwee heeft hij nu al als we elkaar bellen. Dan beginnen we allebei spontaan te snotteren.

Maar bedankt voor de tips voor het schrijven van de post. =D

het lijkt me dan wel weerleuk dat je kan zeggen dat je vriendje piraten aan het vangen is x]

sorry verder kan ik je niet helpen, k kan alleen zeggen dat 3,5 maand niet heel lang is, het is voorbij voor je het weet :slightly_smiling_face:

Nou, dat was het dan. Heb hem vanmorgen met zijn beste vrienden, mams en paps op de boot gezet en uitgezwaait.
Heb toch nog wat leuks weten te schrijven voor hem.

Mweh, het is wel lang als je vriendje weg is !

:sob::muscle:

Dank je 23102010.

Ik was wel sterk, ik was niet degene die aan het huilen was. Ik dacht dat ik het niet droog zou houden als hij vaarwel zou zeggen, maar het ging beter dan verwacht. Hij was degene die een traantje weg moest pinken.

Aw, heel veel succes/sterkte meid! :sob::muscle:

Pff echt heel vervelend, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn vriendje gaat in februari een half jaar naar Australië voor buitenlandse stage :frowning_face: Zie er nu al tegenop… Ik kan dan gelukkig wel contact houden via skype etc, maar toch, een half jaar is wel erg lang!

Maar flessenpost is echt een leuk idee! Inderdaad gewoon persoonlijke dingetjes tussen jullie die niemand zou snappen, alleen jullie. Dingen die hem eraan doen herinneren wat jullie samen voor moois hebben!
3,5 maand elkaar missen is natuurlijk wel heel moeilijk, maar dan weet je ook wel weer hoeveel je van elkaar houdt! (en of je relatie sterk genoeg is :p)
Succes ermee! X

Gelukkig kunnen jullie nog skypen. Ik heb misschien maar 2x de kans om hem kort te spreken.
Maar een half jaar is inderdaad erg lang en vervelend.

Mijn angst is het wel bekende: “In ieder stadje een ander schatje” maar als ik zo naar m’n vriendje kijk is die periode van zijn leven wel voorbij nu.