Vriend op kamers met vier andere meisjes

Mijn vriend heeft een kamer waar hij in kan trekken, maar met vier andere meisje. Geen jongens. Ik ben er heeeel boos om geworden en heb duidelijk gemaakt dat als hij die kamer neemt het over is. Ik ga al 2 en half jaar met hem. Dit heeft niks te maken met vertrouwen. Ik ga het mezelf niet aan doen dat ik hier thuis zit en hij met vier meisjes in de keuken aan het koken is. En toch twijfeld hij nog of hij het wel of niet moet nemen. (De woning is perfect en in Amsterdam waar je haast niets kan vinden)
Wat vinden jullie?

Ik vind dat je je aansteld… Als het niet om vertrouwen gaat waarom zou je het dan uit maken? Als ik jou zo hoor dan is er eerder iets anders aan de hand, want 2,5 jaar zomaar opzeggen lijkt me nogal overdreven.

En ja ik snap wel dat het lastig is, maar zolang jullie er duidelijk over zijn tegen elkaar moet het toch kunnen? Helemaal als het al zo moeilijk is om een kamer te vinden in amsterdam zou je het moeten accepteren

Als hij nou nog tig andere opties had waar hij ook met andere mannen zou wonen okee, dan zou ik ook liever willen dat hij dat deed. Maar je zegt het zelf: het gaat om Amsterdam, waar een kamer vinden echt een drama is. Verplaats je even in hem. Hij hoeft daar toch niet altijd te blijven wonen? Wees blij dat hij nu iets heeft. Overigens woon ik in een huis met vier meiden en 1 jongen, dezelfde situatie als je vriend dus, en wij zien elkaar alleen in het voorbijgaan. Met de meiden is er nog wel eens sprake van samen iets doen als het zo uitkomt, maar de jongen helemaal niet (en ik denk ook niet dat hij daar behoefte aan heeft haha). Weet je wat voor huis het is? Zijn ze erg gesteld op constant dingen samen doen, of leeft iedereen een beetje langs elkaar heen? En kan je vriend daar met jou én het huis geen goede afspraken over maken?

Het lijkt me trouwens wel een vertrouwenskwestie, want wat is het verschil als jij thuis zit en hij is met twee andere meisjes en twee andere jongens aan het koken?

Ik vind dat je je aanstelt. Het zijn geen kamergenoten, het zijn huisgenoten en daarnaast mag hij denk ik blij zijn een kamer te hebben gevonden in Amsterdam.

Aansteller. Je houd duidelijk niet genoeg van hem als je daarvoor je relatie van 2.5 jaar wil uit maken. Je moet blij zijn dat hij een kamer heeft.

Ik snap dat je het niet leuk vind maar om 't nou uit te maken om zo’n rede? Doe ff normaal zeg. Laat m maar lekker met die meiden, blijkbaar verdiend ie beter dan jou.

Wat denk je dat er gaat gebeuren? Hij is een jongen, zij zijn meisjes. Ga je er daarom vanuit dat ze allemaal een orgie gaan houden? Heb een beetje vertrouwen in elkaar. Het zijn gewoon huisgenoten.

Denk dat ik een andere mening hierover heb dan de rest, want ik vind niet dat je je aanstelt. Al ligt het er natuurlijk aan wat voor soort relatie je hebt. Ik zou er al boos om worden als mijn vriend dr überhaupt over nadenkt want ik zou dat ook nooitttt mogen van hem. En daarbij, wil ik dat niet eens. Ik zou niet willen dat mijn vriend(in) zich zorgen zou maken omdat ik elke nacht in 1 huis slaap met 4 meisjes.

Dus ik vind niet dat je je overdrijft.

En alsof hij niet op andere manieren vreemd kan gaan :’)

Tuurlijk kan dat, maar ik zou dit wel uitlokken vinden. Wordt m zo wel makkelijk gemaakt dan.

Naah ik zou t echt een no-go vinden dat mn vriend bij 4 andere chickies woont en vlakbij ze slaapt. No thanks. Wat als dr een dronken is en m probeert te versieren? Hij kan dan wel nee zeggen tegen haar maar toch is het niet fijn lijkt me.

Of als een van die meisjes hem enorm leuk gaat vinden.

Hij kan dr wel niks mee gaan doen maar dat geeft toch geen fijn gevoel voor jullie?

Misschien handig er bij te zeggen dat ik vorig jaar een kamer heb afgewezen in Amsterdam omdat dit met aan andere jongen was. En hij deelt ook keuken en badkamer met die meisjes. En ik verwacht niet van mijn vriend dat hij flirt met andere meisjes maar hun kan ik niet tegen houden. En dat in zijn eigen huis

Dit heeft alles met vertrouwen te maken. En duidelijk vertrouw jij hem niet genoeg

En wat vond je vriend destijds van dat eerste?

Het heeft niet alles te maken met vertrouwen in hem maar ook vertrouwen in die andere meiden. Je kan je vriend voor de volle 100% vertrouwen maar het nog wel verschrikkelijk kut vinden als er de hele tijd meiden all over him zijn?

Ik snap je wel, zelf zou ik dat ook helemaal niet fijn vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan nooit helemaal gerust bent en je je constant zorgen maakt om waarschijnlijk niets, maar toch.

Jaa hij wou dus absoluut niet dat ik met een jongen ging wonen daarom had ik het niet gedaan.

En precies dat laatste!

Ja en dat is dus vet hypocriet en ik zou al boos zijn als hij überhaupt alleen al met dat voorstel kwam eigenlijk. Vind het dan ook helemaal niet gek dat je zegt dat je het anders uit gaat maken.

Wauw, lekker hypocriet van hem dan. Maar aangezien het heel moeilijk is om een woning in Amsterdam te vinden, zou ik het toch maar voor lief nemen, denk ik.

Ja dat klopt, maar als je hem genoeg vertrouwd, dan kunnen die meiden wel hoog en laag springen maar als hij niks doet, dan gebeurd er dus ook niks