Vriend of vriendje?

Zeg jij vriend of vriendje over de jongen met wie je een relatie hebt?
  • Vriend
  • Vriendje

0 stemmers

Ik noem mijn vriendje altijd mijn vriendje (goh lekker duidelijk), maar andere mensen zeggen ‘mijn vriend’. Nu vroeg ik me af wat jullie zeggen? En heb je daar nog een bepaalde reden voor?

Mijn vriend. Hij is 24, we zijn 2 jaar samen. ‘vriendje’ vind ik voor jeugd relaties.

Gewoon mijn vriend.

Ik zeg altijd ‘mijn vriend’, we zijn al bijna 3 jaar samen en hij wordt 21, dus ja. :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook over mijn vriend.

We zijn 18 en 19 maar ik vind ‘vriendje’ gewoon klinken alsof het niet serieus is.

Dat is een stuk neutraler, ik vind vriend gelijk zo, ik weet niet, volwassen alsof ik al ruim 20+ ben en samenwoon en zo klinken. Maar vriendje is weer meer kinderlijk, hoewel ik dat dus meer op z’n plaats vind aangezien we 17 en 18 zijn en een kleine 11 maanden iets hebben.

Ik vind: mijn vriend op één of andere manier zo asociaal klinken.
Ik zeg altijd: mijn vriendje.

Mijn vriend, hij is 27 en we zijn al bijna 2,5 jaar samen. Vriendje klinkt kinderachtig

‘Mijn vriend.’ In België heb ik nog nooit ‘vriendje’ gehoord eigenlijk.

Vriend, maar als ik naast hem sta zeg ik wel eens ‘vriendje’ omdat hij zo’n 20 cm langer is. Ik vind het overig niet kinderachtig, en vind mensen die het kinderachtig vinden een beetje apart. Laat mensen toch zelf kiezen hoe ze iets willen noemen.

Ik zeg ofwel mijn vriend ofwel mijn lief

Mensen mogen zelf kiezen hoe ze iets willen noemen, maar daarom mag ik dat nog wel kinderachtig vinden klinken? Niet om een discussie te starten ofzo, maar gewoon omdat het mij stoort dat mensen niet eens iets meer mogen vinden

Mijn mannetje!
nee, grapje.

vriendje, eigenlijk maar tegenover familie enzovoort heb ik het wel altijd over “mijn vriend”.

Ik ben forever alone :dancer:

Maar als je een relatie net start, en je bent onder de 18 ofzo vind ik vriendje meer gepast dan vriend. Boven de 18 ongeveer vind ik vriend weer beter gepast. No offence voor degene die het wel doen!

Ik zeg altijd vriend, want m’n vriend is ongever 25 cm groter dan ik.
En vriendje doet mij denken aan " oh het is mijn eerste relatie en ik ben 14/15 ofzo"

Ik zeg niet dat je het niet mag vinden? Ik zeg alleen dat ik het een beetje apart vind. Als je tegen me ingaat, moet je wel mijn bericht goed lezen, want zo spreek je jezelf alleen maar tegen. Niet om een discussie te starten ofzo :wink:

Gewoon vriend. Hij noemt mij soms wel zijn vriendinnetje, maar dat is anders vind ik.

Ik heb er geen, maar het verschild wss nogal wat ik zou zeggen. Tegen oma zeggen dat je en vriendje hebt en tegen vriendinnen en andere mensen bijv vriend

haha

Mijn vriend / mijn verloofde

Ik vind dat het beide wel kan, vriendje klinkt heel lief en vriend wat meer “volwassen” denk ik… Hij stelde mij wel aan iedereen voor als “Dit is mijn vriendin”. We zijn overigens 18, bijna 19.