vriend of school

hi ik zit met een probleem
ik ben 19 jaar en ik heb een vriend/verloofde,
4 jaar geleden kreeg ik met een jongen die mijn leven veranderde,
hij was echt alles voor me en ik voor hem we waren heel goed met elkaar. we waren ook heel serieus met elkaar,we zijn tot jet verste met elkaar gegaan, kwa intiemiteit (eigenlijk met alles wel) we vertrouwde elkaar 100%
sinds dit begin dit jaar vroeg hij aan zijn ouders om mijn ‘hand’ en we werden verloofd ik vond het super en hij ook,t maar toen kwam de drama,
hij wou ineens met me trouwen maar ik en me ouders wouden het nog niet(ZIE EDIT STUKJE HOORT HIER TUSSEN!)
uiteindelijk zijn wwe via papieren getrouwd maar nog niet via de nederlandse wet,( ongeveer in mei) en nu wilt hij dat ik daar kom wonen en daar mijn stage moet lopen maar ik ben nog niet klaar met school,( ik moet stage lopen volgend jaar een jaar lang!)
hij zei tegen mij dat ik me school af mag maken maar waneer ik stage moet lopen ik daar moet komen, nou woon ik in delft en hij woont in eindhoven dus we wonen best ver van elkaar( ging overigens altijd goed hoor), ik wil daar niet stage lopen omdat ikdenk dat als ik bij hem intrek ik niet goed me stage kan doen vanwege de verantwoordelijk heiden en ik vind dat ik daar nog te jong voor hem en ik nog niet klaar ben, ik wil na me stage wel bij hem komen ,
eerst had hij het geaccepteerd maar ineens is hij veranderd, hij wilt dat ik in september bij hem kom want dan begin ik met stage,
hij dreigt ook met van alles naar me toe,
ik kan hem niet verlaten omdat iwe getrouwd zijn en ik wil het liever ook niet.
maar ik wil weten van jullie wat jullie hiervan vinden en wat jullie denken dat zou moeten doen.

EDIT:

ik ben wat belangrijks vergeten te zeggen,
toen we verloofd waren kregen we ruzie, met name onze ouders omdat mijn verloofde eigenlijk een andere achtergrond heeft dan ik. wij komen uit india en daar heb je zon kastensysteem met hoge en lage kasten. hij is de laagste en ik midden.
ik heb daar geen problemen mee en nooit gehad, maar mijn ouders wel!
we kregen dus ruzie die echt zwaar uit de hand gelopen is. ik heb uit woede zijn moeder geslagen en ik weet dat het fout was!, vervolgens hadden wij tijdje geen contact en ineens wel weer, hij zei tegen mij dat hij met we wou trouwen en dat we stiekem zouden gaan trouwen omdat wij van elkaar hielden en alles. wij zijn dus weggelopen en getrouwd. tijdens die trouwerij waar een imam bij is kwamen zijn ouders eraan en zaten erbij en alles maar tegen mijn ouders was niets gezegd. mijn ouders zeiden dat ze het wel moesten accepteren omdat ik hun dochter ben en ze dus bij die trouwerij wouden zijn. maar dat is dus niet gebeurd.
me ouders waren heel kwaad op me en ze zijn nu nog kwaad op me, maar omdat ik hun dochter ben kunnen ze het niet over hun hart krijgen voor wat ik gedaan heb, ik heb er ook spijt van.
maar sinds die dag wilt mijn vriend dat ik bij hem kom wonen en hij praat alleen maar negatief over mijn ouders, dat mijn ouders willen dat wij gaan scheiden tewijl dat niet zo is.

ik wil alleen wat advies van de meesten hier!
danku!

up!

Maar als je nog niet getrouwd bent volgens de Nederlandse wet, ben je dus officieel nog niet getrouwd? Of lees ik je stukje nu verkeerd.

oke ehh. wat als eerste in me op komt is dat het lijkt dat je met iemand trouwt om hoe die persoon is en dat je elkaars beslissingen en normen en waarden waardeert.
Dus ik heb zoiets van ok, klinkt cliche, maar als hij echt van je houdt zou je daar gewoon je keus in laten waar jij stage wil lopen. wat is dat nou als je gedwongen wordt door je man!
ik snap t van zijn kant ook wel dat hij bij je wil zijn.
ik denk dat het goed is om vooral voor je eigen keuze te gaan en heb proberen uit te leggen waarom je zo graag je stage daar wilt doen.

hmm hoop dat je dr iets aan hebt!

‘hij zei tegen mij dat ik me school af mag maken maar waneer ik stage moet lopen ik daar moet komen’

Wat?! Die jongen bepaalt niets voor jou! Overtuig hem ervan dat je je schooltijd op jouw manier wilt afmaken, samen wonen en getrouwd zijn kan de rest van je leven ook nog wel. Waarom wilt hij per se dat je in september bij hem intrekt? Hij wilt toch zeker ook alleen het beste voor jou? Als jij zegt dat dat niet is wat jij wilt, dan moet hij daar maar vrede mee hebben en nog een jaartje (of totdat jij er klaar voor bent) wachten.

Waar bedreigt hij je mee trouwens? Want dat kan al helemaal niet he, dat moet ook zeker niet een reden worden om bij hem in te trekken. Zo’n leven wil je niet!

Succes :slightly_smiling_face:

nee daar heb je gelijk in, maar volgens het geloof ben je getrouwd,

dat heb ik ook, maar hij luistert niet of hij wilt niet luisteren naar niemand!
als mijn vriendinen wat zeggen dan zijn ze dom, en als zogenaamd al zijn vrienden zeggen dat k naar hem hoor te luisteren en dat soort shit.
er is niets wat helpt dat hij normaal tegen me doet
ik heb alles geprobeert mijn ouders ook maar niets helpt

Stage lopen hoort toch bij school? Dus als jij van hem je school mag afmaken, dan mag je toch ook gewoon daar stage lopen? Hij moet gewoon jouw beslissingen respecteren. Jullie zijn toch met elkaar getrouwd/gaan met elkaar trouwen omdat jullie om elkaar geven? Als hij echt om je geeft dan laat hij jou gewoon je school afmaken/stage lopen waar jij wil.

haha nee het was eigenlijk zo van: hey ik wil toch liever stage lopen in delft blabla en zijn antwoord was : oke ik ben het er niet mee eens maar is goed dan gaan we na je stage trouwen.
hij was er mee akkoord gegaan zegmaar.

hij dreigt met dat hij me leven kapot zal maken als ik er niet kom of dat hij iedereen gaat vertellen over onze relatie voor het huwelijk,
ik ben er niet bang voor maar het is zwaar vervelend

Wat ik begrijp is dat hij een beetje de baas over jou wilt spelen nja dat zou ik echt nooit niet pikken van iemand. Maarja iig je moet je stage doen waar jij dat wilt en niet doen wat hij wilt. Je bent 19 jaar jullie kunnen nog lang genoeg samenwonen…

Woow dat vink niet echt normaal hoe hij dan over jou vriendinnen praat en dat zijn vrienden daar ook zo fel in zijn!!
t is natuurlijk ook niet niks om een relatie van 4 jaar en al getrouwd zomaar opzij te zetten. maar t moet wel leuk blijven.
is hij misschien heel erg traditioneel ingesteld? dat hij om de hand van je ouders vroeg? en t leek ook wel alsof hij zo dominant en dwingend werd na het schriftelijke trouwen…? nu wil ik niet alle mannen over 1 kam scheren, maar je ziet wel vaak dat traditioneel ingestelde mannen toch wel vaak zulk soort dingen verplichten en denken alles te kunnen maken nu je officieel iemands vrouw bent,

Ik snap dat hy wil dat je by hem bent, ik bedoel, je stage begint pas in september. Maar je bent nog zo jong, jullie hebben nog een heel leven voor je en ik zou school etc nu voor laten gaan, aangezien dat erg belangryk is voor de rest van je leven zeg maar. Hy moet dat ook inzien. Dat is myn mening. Als hy echt om je geeft en hy je echt wil moet hy dit ook begrypen en ook naar jou mening luisteren.

19 en al verloofd?

Sorry hoor, maar wat een oen. Je ziet nu al dat hij je dreigt door je ‘leven kapot zal maken’. Wat hij met jou heeft gedaan is ook zijn trots. Ik kan hierom erg boos worden. Hoe dan ook, je moet achter je punt staan. Dan heb je zekerheid, je mag niet gedwongen worden om naar hem te luisteren. Dat is geen relatie.

OMG:|
wij hebben grotendeels dezelfde probleem,
alleen ik moet in januari nu stage lopen, en mijn verloofde wilt ook dat ik nu kom wonen bij hem, maar ik doe het niet!
ik bedoel kom op zeg:S
dat domme papiertje loopt nooit zeg, maar je man kan in 1 seconde je verlaten voor een ander, en dan zit je daar zonder diploma en al:S
en het aller ergste strax raak je zwanger en dan:S dan zit je met een kind en kun je al helemaal geen stage lopen niets meer.
ik probeer het toch goed te krijgen tussen ons maar als het niet lukt dan zal ik hem maar moeten verlaten,
met zon man bestaat geen leven vind ik.
succes !

Oh oke… maar in je beginpost staat dat hij zich toch had bedacht en er alsnog niet mee eens is.

Misschien een onbeschofte vraag, maar je praat in de verleden tijd in het begin van je post, wíl je eigenlijk wel bij hem intrekken? Het klinkt namelijk alsof je er eigenlijk niet achter staat, maar het toch maar doet omdat jullie schriftelijk zijn getrouwd. Het is niet meer zoals het 4 jaar geleden was volgens mij, of wel?
Niets doen waar je niet achter staat en weet dat je er later spijt van krijgt.
(ik wil je hier absoluut niet mee beledigen, dat je dat weet :wink: )

en als je toch echt bij hem wilt wonen, maar nu is niet de tijd, dan denk ik toch dat je eens goed met hem moet gaan praten en keuzes afwegen. Maar als ik jou was zou ik eerst voor de studie gaan, daarvoor in delft blijven, en daarna doen wat jij het liefste wilt doen. :slightly_smiling_face:

NEE juist niet!
'‘vroeger’ zaten we te praten over jongens die meisjes neukte en ze hun dan verlieten of dreigden enzo dat dat soort jongens klootzakken zijn en dat mannen die hun vrouwen onderdrukte niet goed zijn en alles, hij zei het altijd zelf en we zijn allebei moslims maar niet eens zo extreem gelovig.
en je hebt gelijk. na dat we officeel getrouwd waren was hij beetje gemeen geworden

Hmm dan weet ik t niet zo goed meer :stuck_out_tongue:
maar ik zou voor mezelf kiezen. ik vind t belangrijk om een goede omleiding te hebben, ervaring en zo voor een goede baan. dan kun je altijd op je eentje staan als dat nodig is. met een goede scholing en stage die je goed lijkt waar jij je fijn en op je gemakt voelt lijkt me erg belangrijk daar voor!

^^ Dat is het ook.
Ik raad jouw, als een zuster, om eerst zekerheid te vinden door je school af te maken en een goed baan te vinden. Bij onze cultuur is vaak te merken dat de vrouwen te afhankelijk van hun echtgenoten zijn. Onderneem goede plannen en maak eerst je school af en stel je eigen grens, voordat je man dat voor jou doet en hieraan went.

ja ik wil het wel maar ik wil wel dat hij normaal tegen mij doet,
dat hij weer de oude is enzo.
ik praat elke dag met hemmaar het loopt uit tot een rusie.