Vriend noemt me keer op keer dik

Hee meiden,

Er is iets wat me heel erg begint te storen op dit moment. Ik ben een meisje van 1.65m en week ongeveer 65 kg. Ik ben niet dik alleen me buik heeft wat meer vet.

Nu is het zo dat mn vriend een paar keer voor de grap dikkie had gezegt, op zich niks mis meer. Maar op een avond vroeg hij mij of het matras nou kleiner was geworden of dat ik nu dikker was geworden.
Mn vriend is verder geen foute jongen maar door deze opmerking begon ik spontaan te huilen.
Hij zei toen dat het een grapje was enzo en toen was het weer goed.

Maar nu zei die laatst weer dat mn buik dikker was geworden, zo heb ik de afgelopen dagen wel meer opmerkingen gehad van hem, en vanmiddag zei die nog: Niet dikker worden he?

Ik heb aan mensen in mijn omgeving gevraagt of ik echt dikker was geworden en hun zeiden mij van niet. De weegschaal geeft ook nogsteeds hetzelfde gewicht aan. Ik zie mezelf in de spiegel ook niet als dik maar vanbinnen voel ik me zo’n dik varken.
Ik voel me zo rot heb zelfs afslankpillen bij de drogist gekocht vanmiddag. Ik sport wel elke dag dus meer beweging gaat ook niet pff.

Zoals ik al zei is me vriend geen foute jongen en buiten dit echt perfect maar ik voel me zo onzeker nu! Ik val ook elke keer helemaal stil als ie zo’n opmerking maakt.

Weet een van jullie iets om terug te zeggen als ie zo’n opmerking maakt?
Hij weet trouwens heus wel dat ik het niet leuk vind want hij vraagt constant of ik boos ben.

Sorry van dit zeur bericht maar moet mezelf even uiten.

Ik zou echt met hem gaan praten en duidelijk maken wat dit met je doet! Waarschijnlijk heeft ie niet door hoe lullig zijn ‘grapjes’ zijn. En stop alsjeblieft met die afslankpillen, je bent goed zoals je bent (:

Heii, echt sneu voor je. Ik denk dat het beste wat je kunt doen is je vriend vragen waarom die dat zegt en of die de mee wilt stoppen, hij zal je moeten nemen zoals je bent en misxhien moet je he dat vertellen. Als die echt van je houd dan houd die va :huglove:n elk grammetje vet aan je lichaam!
Veel succes ik hoop dat dit je helpt

Ik was boos op hem geworden, hoogstwaarschijnlijk.
Als je vriendje zijnde hoort hij dat soort dingen, zelfs niet als grapje, te zeggen.

Ga met hem praten en maak hem duidelijk dat het je onzeker maakt?

Dankjewel zal het morgen proberen uit te leggen, voel me wel echt zwaar rot.

waarom gaat die door als je het niet leuk vind :s

Geen idee… Ik wil niet zielig doen ofzo maar wat het extra lullig maakt ik ben heel depressief geweest en slik sinds een paar maanden anti depresiva en ben ook weer met een opleiding begonnen. Het gaat psygisch eindelijk goed en komt hij met zn opmerkingen komt gwn ff keihard aan nu.

Ik zou een keer random zeggen ‘goh is je pik nou kleiner geworden of lijkt dat maar zo?’

Dat sowieso! Dan voelt hij hoe het is.

Zoals al eerder gezegd was; ga echt met hem praten dat dit jou stoort. Ik denk dat dat de enigste manier is…als hij echt van jou houdt, zal hij dan ook stoppen neem ik aan.

En blijf van die afslank-troep af :slightly_smiling_face:

Pff, begrijpelijk dat je je daar gekwetst en verdrietig door voelt… Ik denk dat je hem echt ff duidelijk moet zeggen dat hij het ten eerste niet zo bot hoeft te brengen en ten tweede dat je een gezond BMI hebt, je gezond voelt en dat dat het belangrijkst is.
Als je overgewicht zou hebben, zou het niet verkeerd zijn om er iets over te zeggen, maar dit is niet het geval. Gooi die afslankpillen liever weg, het is rommel.

wees duidelijk tegen hem dat je zulke dingen niet meer wilt horen klaar, ook niet voor de grap . Meisjes zijn onzeker om hun gewicht en om dan je vriendin daar mee te plagen, doe maar niet

1 meter 65 en 65 kilo is helemaal niks mis mee. Beetje lullig die grapjes, waarschijnlijk heeft hij het zelf niet eens door hoe kwetsend het voor jou is. Ik zou het er met hem over hebben. Wees duidelijk dat je het totaal niet grappig vind en je erg gekwetst voelt.

Ps: blijf van die pillen af, 't is echt troep!

Oh mijn ex zei precies het zelfde. Ik woog wel wat minder dan jou, maar goed. Je moet er wat van zeggen, want je kan niet zo langer doorgaan.

Ik denk dat hij het als grapje bedoelt maar niet weet/snapt dat jij het niet leuk vindt.

Heb het er met hem over dat je je hierdoor onzeker gaat voelen.
Een vriend zou je juist prettig moeten laten voelen, niet onzeker.
Als hij er niet mee stopt als je hebt aangegeven dat je het vervelend vindt dan zou ik de relatie overwegen.
Succes girl!

Ahhw, ik vind het echt jammer voor je.
Ikzelf zou er ook zekker onzeker van worden, ik herken het ook heel erg. Me broer zegt het ook zovaak tegen me, als grapje bedoelt hij het doordat ik best veel eet… maar toch raakt het mij aan.

Als je hiermee zit zou ik er zeker met hem erover praten en duidelijk maken dat je je onzeker voelt hierdoor.

Ik zou er ten eerste even goed over praten, wat get met jou doet. Verder als hij nog een keer zon opmerking maakt gewoon boos worden, want hij weet best dat je het niet leuk vindt en dat het jou onzeker maakt.

En anders idd eens die opmerking maken die al eerder gezegd is over zijn pik. Weet hij ook hoe het voelt

ik snap dat je je gekwetst voelt, zo zou ik me ook voelen en geloof me; 1.65 en 35 kilio wegen is ook niet leuk. ik had een keer een date en die jongen vroeg of ik eetvrees en anorexia had…