Vriend niet over ex heen?

Heyhey, ik heb nu sinds 3 maanden een vriend en ik vind hem echt ontzettend leuk en ben ook echt verliefd op hem, alleen hij praat zoveel over zijn ex dat ik eraan begin te twijfelen of hij wel daadwerkelijk over haar heen is. Sinds de eerste dag dat ik met hem praat hoor ik duizenden negatieve verhalen over haar aan en vervolgens zegt hij me duizend keer hoe blij hij is dat hij iets met me heeft, maar like als je haar zo verschrikkelijk vindt, waarom praat je dan zoveel over haar?? en laatst lag zijn telefoon naast me en zag ik dat hij 3 snapchats van zijn ex binnenkreeg en 2 dagen geleden zag ik hem de ‘‘snapgesprekken’’ verwijderen met haar, maar ik weet dat zijn ex echt nog niet over hem heen is, daarom heb ik zo’n twijfel + ze is echt knap en 2 jaar ouder.

ok, dit waren m’n struggles haha, hopelijk kan een van jullie me helpen :frowning_face:

Ik zou een keer met hem hierover praten.

Ja, als ik dat probeer dan kapt hij me altijd meteen af en zegt hij dat ik hem blijer maak dan zijn ex ooit heeft kunnen doen en daarna praat hij verder over haar…

Hmm, klinkt lastig. Misschien is hij wel over haar heen en misschien ook niet. De enige manier om daar idd achter te komen is door er met hem over te praten. Nu heb je al aagegeven dat die dat afkapt, maar ik denk dat je dan toch echt een gerichte vraag moet stellen, dus bv; waarom snapchatten jullie nog met elkaar. Je kan trouwens ook altijd aangeven wat de situatie met jou doet. Dat je weet dat zijn ex hem nog leuk vindt en dat je, je daar absoluut niet prettig bij voelt en het bijvoorbeeld moeilijk vind als ze contact met elkaar hebben.
Okay dit is ff slap gelul van mij haha. Hoop dat je er in ieder geval iets uit kan halen, succes meis. :slightly_smiling_face:

Hahah, awh dit is zeker geen slap gelul, maar heel erg bedankt voor je hulp :slightly_smiling_face: Aan die antwoord heb ik wel iets, ik ga het hem morgen subtiel zeggen, denk ik!

Mijn vriend praat eigenlijk heel sporadisch over zijn ex en dat vind ik juist fijn want ik hoef niks over haar te weten haha. Ik vind haar echt fucking irritant en zij appt hem regelmatig hoe het gaat in de liefde hahah. Vreselijk vind ik dat. Ik snap daarom heel goed hoe jij je voelt en dat je zoiets hebt van: waarom besteed je dan nog zoveel aandacht aan haar als je haar zo stom vind?

Het lijkt wel alsof hij het niet goed kan hebben zoals het gelopen is tussen hun en dat hij toch nog een beetje met haar zit. Ik zou ook gewoon het gesprek aan gaan en vragen waarom het zovaak over haar gaat als hij dezelfde tijd ook in jou kan steken. Dat is toch veel belangrijker? Gewoon open kaart spelen, niet bang zijn. Het is je vriend, al 3 maand. Hij zegt dat hij blij met jou is, dan kan hij hierop ook best antwoorden. Good luck!

Vind het zo dom dat hij jou eigenlijk met haar vergelijkt. En als hij toch negatief over haar praat waarom heeft hij dan nog contact met haar? beetje raar dit

Zeg eerlijk tegen hem dat je het heel vervelend vindt en dat je liever hebt dat hij niet meer over haar praat, en met haar snapchat. Misschien helpt praten met dat meisje ook? (zonder dat je vriend dit weet)