Vriend niet mee naar huis, 18 jaar..

Ik heb sinds kort een vriend, nja het is nog niet officieel gezegd, maar we hebben wel afgesproken niet met andere te daten etc. Maar het probleem is nu dus dat het nog niet super lang uit is met mijn ex en me ouders zijn al best streng met vriendjes mee naar huis nemen. Het duurde een jaar voor dat mijn ex bij mij thuis kwam, ik was toen 16. En zelfs toen was hij er niet vaak, hij vond het ook heel jammer dat hij geen band had met mijn ouders en zij daar ook geen behoefte aan hadden.
Nu is mijn vader een maand weg en zijn we (mijn nieuwe vriend en ik) super vaak bij hem thuis, maar ik weet niet hoe we het gaan doen als hij thuis is. Ik ben nu 18 en vind het zó frustrerend dat ik hem niet mee naar huis kan nemen. Ik heb ook niet zo’n band met me ouders dat ik met ze kan gaan zitten en erover kan praten, echt balen.
Voordat me vader weg ging, gingen we vaak weg; dagje Amsterdam, biosscoop, uiteten etc. maar het wordt nu winter en bovendien ook wat serieuzer tussen ons, dus we kunnen dat natuurlijk niet blijven doen.

Heeft iemand ideeën? Tips? Wat moet ik doen? Ik ben bang dat dit onze “relatie” gaat verpesten.

Toch praten met je ouders? Desnoods je vriend erbij, al zou ik dat doen bij een tweede gesprek zodat je ze al voorbereid.