Vriend niet kunnen steunen

Ik en mijn vriend hebben een lange afstandsrelatie (hij woont in een ander land) en zijn zus heeft in de ochtend bloeding in haar hersenen gehad en ze wordt nu geopereerd. Ik voel me vreselijk dat ik daar niet kan zijn en hem niet fatsoenlijk kan steunen, alsof ik nutteloos ben. Via whatsapp heb ik wel laten merken dat mijn gedachtes daar zijn maar hij kan moeilijk aan zijn telefoon blijven zitten terwijl zijn zus in het ziekenhuis ligt.

Wat ik nu doe is afwachten en verder weet ik niet hoe ik hem hiermee kan steunen? tips? :frowning_face:

Je zou een kaart kunnen sturen…
Duurt wel een paar dagen, maar is toch wat persoonlijker dan een whatsappje.

Hij zal ook snappen dat jij weinig mogelijkheden hebt om hem heel direct te steunen. Uiteindelijk denk ik dat het al heel belangrijk is dat je hem af en toe laat weten dat je aan hem denkt en dat je gedachten nog altijd bij hem zijn. Een klein gebaar is in dit soort situaties al heel fijn.

En wat Voldermort ook zegt, stuur hem een kaart met lieve tekst of een knuffel of iets dergelijks.

Meer kun je ook niet doen inderdaad. Laat hem weten dat jij er voor hem bent, vraag hoe het gaat (maar niet te vaak! Niet elk uur ofzo, misschien 1 keer per halve dag). Wees een luisterend oor en laat hem praten. Of juist niet, sommige mensen vinden het helemaal niet fijn om er over te praten en willen juist afgeleid worden dus als je merkt dat hij niet wilt praten, forceer het dan niet.

Bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face: Eerste operatie is achter de rug, ze is nu nog in coma maar waarschijnlijk heeft ze wel een tweede operatie nodig…

Ik stuurde hem net weer een berichtje met dat ik aan ze denk… meer kan ik inderdaad niet doen

Veel kan je inderdaad niet doen. Je kan alleen appen dat je graag daar zou willen zijn om.in levende lijve hem te steunen dat het niet kan. Vraag hoe het met hem gaat zo nu en dan (en ook met zijn zus en zijn ouders). Je kan ook even appen dat hij je kan bellen als hij dat wil, of het nou is om zijn hart te luchten of omdat hij afleiding zoekt. Interesse tonen en laten weten dat je klaar voor hem staat is alles wat je kan doen. Helaas kan de mensheid nog niet teleporteren.