Vriend negeert na 3 jaar relatie

Goeeedemiddag allemaal!

Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen met de situatie waarin me zelf bevind.
Ik ben nu inmiddels al 22 jaar en heb sinds juni 2010 een vriend. Zoals elke relatie hebben we onze ups&downs gehad.
Zijn ouders waren 18 juli voor 2 weken op vakantie gegaan, dus we besloten om die 2 weken gezellig bij hem thuis door te brengen. Af en toe hadden we een kleine ruzie maar vaak was het heeel gezellig. Ik kon ook goed opschieten met zijn zusje van 15 dus alles leek gewoon goed te lopen.
Tot zondag.
Zondag kwamen zijn ouders weer terug en ik ben die dag ook naar huis gegaan. Na die zondag is hij opeens begonnen met kortaf te doen. Hij blijft online op whatsapp maar negeert mij volkomen. Als ik 10 x vraag wat er is krijg ik als antwoord ‘niks’. Voor die 2 weken was dit echt niet het geval.
Ook heb ik gevraagd of hij het uit wilde maken. Toen kreeg ik als reactie: ‘hoe kom je daar nou bij?’.
Ik voel me echt heel eenzaam zonder hem en hij zegt ook niet wat er mis is. Voor hem ben ik verhuist naar Zuid-Holland vanuit Limburg om mijn studie hier voort te zetten terwijl ik in Brabant elke dag even op en neer kon gaan naar precies dezelfde studie. Ik heb zoveel voor hem opgegeven, is dit nou wat ik terugkrijg? Het erge is nu ook dat we op dezelfde school zitten. Dus als het uitgaat is de kans groot dat ik hem paar dagen in de week blijf zien. Ik kan hier echt niet tegen, ik hou teveel van hem om hem te laten gaan. Dus lieve meiden, mijn vraag aan jullie is, wat kan ik nu het beste doen? Stil zijn en afwachten, of door blijven appen tot hij reageert?

20.45 toegevoegd
Hij is vandaag even 10 minuten langs gekomen om mijn spullen (die ik daar vergeten was) te brengen en deed alsof er niks aan de hand was. Hij zou vanavond eigenlijk langskomen. Had nog gevraagd of die plannen had, hij zei van niet. Uur later appt die dat hij naar zijn neef moet om te helpen met zijn huis (om 6 uur?) en toen ik om 8 uur op whatsapp keek was hij gewoon online. dus ik begrijp er helemaal niks meer van.
Ik heb hem natuurlijk gevraagd waarom hij zo deed en hij gaf niet echt een duidelijk antwoord dus ben niet echt verder gekomen. Meiden, dit is zo een rot situatie ik wens het echt niemand toe. Zoveel om iemand geven en dan zo behandeld worden… zuchtt…

Liefs,

ik vind het kinderachtig dat hij zo reageert, misschien zouden jullie in het echt moeten afspreken en dan er over praten, gewoon eerlijk zijn over je gevoelens dat je hem kortaf vind enz. eerlijk over alles praten is het beste :slightly_smiling_face:

Ik snap het wel. Jullie hebben twee weken op elkaars lip gezeten, dan raak je elkaar (idk of het ook van jouw kant zo is) wel echt zat. Geef hem gewoon even wat tijd en rust en dan zal t wel goed komen.

Ik zou face to face gewoon even praten.

Wacht op zijn reactie. Ga hem niet lopen stalken, dit kan alleen maar voor irritaties zorgen.

Nah, ik vind het wel gek dat hij niet reageert als zij tegen hem praat, ze is wel zijn vriendin. Ook al heb je twee weken op elkaars lip gezeten, dan nog vind ik het niet meer dan normaal dat je gewoon nog normaal doet tegen elkaar. Dat hoeven dan geen ellenlange gesprekken te zijn, maar wel gewoon normale communicatie zoals altijd.

Ga met hem praten, je kunt best zeggen dat je het vervelend vindt dat hij zo kortaf is. En kijk hoe hij daarop reageert.

Ik vind je argument ‘ik heb zoveel voor hem opgegeven, is dit nou wat ik terug krijgt?!’ een beetje invalid. Jij kiest er zelf voor op dat voor hem op te geven, je had ook gewoon heen en weer kunnen reizen in het weekend en na je studie kunnen kijken wat je doet qua samenwonen. Je weet dat een relatie mis kan lopen dus dan vind ik dat je zoiets als wat je allemaal voor hem hebt opgegeven, niet kan gebruiken. dat is jouw keuze.
Hij heeft je vast niet gedwongen. En dat is goed hoor, dat je voor hem daar naartoe bent verhuisd, dat ispositief en op dat moment dat je dat deed was dat waarschijnlijk het enige wat je wilde(bij hem zijn).
Maar goed, wie weet wat er aan de hand is. Misschien is hij na die 2 weken op elkaars lip, na gaan denken of hij ooit wel met je samen wil wonen(dat is natuurlijk een heel vertekend beeld, want nu zit je 24/7 2 weken lang op elkaars lip en moet je elkaar zien te vermaken. Als je samenwoont, ga je beide werken en heb je je hobby;s etc. dus dan zit je niet constan top elkaars lip.)
maar goed, voor hetzelfde geldt is er ook echt helemaal niks aan de hand en heeft ie het gewoon druk. Hij zegt ‘hoe kom je daar nou weer bij’… als mijn vriend dat zou zeggen weet ik zeker dat ik onzin praat en dat wat ik denk niet juist is.

Kun je niet naar hem toe gaan?

ga in real life met hem praten!

Wacht maar even af, als jij ook niks meer zegt zal hij vast wel een keer uitzichzelf tegen je praten… Hoop ik dan. Dit is echt lastig :frowning_face: Veel suc6!

Hij is vandaag even 10 minuten langs gekomen om mijn spullen (die ik daar vergeten was) te brengen en deed alsof er niks aan de hand was. Hij zou vanavond eigenlijk langskomen. Had nog gevraagd of die plannen had, hij zei van niet. Uur later appt die dat hij naar zijn neef moet om te helpen met zijn huis (om 6 uur?) en toen ik om 8 uur op whatsapp keek was hij gewoon online. dus ik begrijp er helemaal niks meer van.
Ik heb hem natuurlijk gevraagd waarom hij zo deed en hij gaf niet echt een duidelijk antwoord dus ben niet echt verder gekomen. Meiden, dit is zo een rot situatie ik wens het echt niemand toe. Zoveel om iemand geven en dan zo behandeld worden… zuchtt…

Dit is echt raar van hem. Pfft, ik zal hem maar even laten. Nu denkt hij misschien nog: ach, maakt niet uit wat ik doe, ze zal het toch wel pikken van me. Maar je moet het denk ik nu zo oplossen: geen lieve appjes sturen, en ook geen boze… Eigenlijk gewoon niks appen, een paar dagen wachten of hij nog wat stuurt. Daarna, als hij niks stuurt zou ik persoonlijk een gesprek met hem aangaan als ik jou was. Dus niet op whatsapp, maar in het echt :wink:

Dat is idd precies wat ie denkt, ik kan doen wat ik wil ze zal mij toch nooit verlaten. Want heb al zoveel gepikt van hem. Maar ben het nu helemaal zat. Ik ga niks meer van mezelf laten horen. Genoeg is genoeg. En wat dat persoonlijk gesprek betreft, dat is heel lastig om te communiceren als hij weigert langs te komen.

Maak het uit.
Sorry maar waarom blijf je bij zo iemand die geen eens moeite voor je doet
Ik snap dat het moeilijk is, maar wil je dit?
Ben jij gelukkig?

Als hij normaal doet ben ik heel gelukkig met hem ja :slightly_smiling_face: die gedachte zorgt er ook voor dat ik wil strijden voor deze relatie en hem niet zomaar wil laten gaan… Ik probeer gewoon te snappen waarom hij nu zo doet, dat maakt me echt verdrietig…

dit herken ik heelgoed… ik had ook een vriend die me een kleine tijd negeerde en smoesjes had om niet af te spreken en na die tijd ging het helaas ook uit… ik wens jou dit natuurlijk niet toe!
ik zou even goed met hem praten, en hem laten weten dat je er mee zit.
goodluck! x

Hier ben ik dus ook bang voor. Is dit nou t begin van het einde…

ben wel benieuwd hoe t nu is afgelopen ^^

Zie dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/relatie-voorbij.-tips-278960.0.html