Vriend neemt zijn gezondheid niet serieus

Heej meiden

Ik hoop dat iemand mij hier raad kan geven want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Mijn vriend heeft best veel gezondheidsproblemen en onder andere ook met zijn darmen. Nu is het zo dat hij heel veel is aangekomen in een korte tijd.
Van zichzelf is hij al mollig en ik accepteer hem gewoon zoals ie is maar hoe hij eet vind ik echt niet kunnen. Hij eet niet normaal veel en het begint mij nu echt te ergeren. Mn vriend eet veel snoep en veel fastfood. Eens op z’n tijd mcdonalds of een patatje vind ik heus niet erg als ie dat doet maar hij maakt het wel erg bont. Hij koopt ook constant snoep en chocola. Ik hou erg veel van hem en daarom maak ik mij best veel zorgen om zijn eetpatroon. Hij laat ook vaak avondeten staan omdat ie dan al vol zit van al dat snoep en al die snacks.

Als we bij elkaar zijn dan spreek ik hem er ook op aan dat hij moet dimmen met al dat eten maar dan zegt hij dat ik zeur.
Zelfs zijn zus, broer en moeder zei tegen hem dat hij moet gaan sporten en op zijn lijn letten maar dat doet ie gewoon niet.

Zijn uiterlijk maakt mij echt niks uit maar de manier waarop hij eet vind ik gewoon vreselijk ongezond en ik wil niet dat hij ziek word of meer last krijgt van zijn darmen.

Hoe kan ik tot hem doordringen dat hij zijn eetpatroon moet veranderen?

Misschien niet een tip die je verwacht maar op Netflix staan een paar docu’s over eten en eetgedrag. Misschien als jullie die samen kijken dat hij beseft dat deze manier van eten killing is voor z’n gezondheid.

Ja ik weet van die docu’s alleen ik ken alleen veganistische docu’s (waar hij dus niks van wil weten haha)

Ken je Super Size Me al? Gaat over een man die een maand lang alleen McDonald’s in de VS eet

Inderdaad Super Size Me zou ik hem laten kijken. Als hij niet inziet door jullie dat hij ongezond eet, moet hij misschien de gevolgen zien van als hij zo blijft eten.

Dankjullie! Zal ik zeker proberen.

Dat is en blijft moeilijk; hij moet het uiteindelijk zelf willen. De zooi die hij eet kan een behoorlijk verslavende werking hebben.

Een vriend van mij had een behoorlijk ‘fucked up’ eetpatroon, maar hij is er nooit in geslaagd om dat te veranderen. Simpelweg omdat het hem niet interesseert, ondanks alles wat anderen tegen hem zeggen.

Ik heb helaas weinig tips. Ik denk in zijn situatie dat hij het eerst moet leren afbouwen, maar dan moet hij er wel klaar voor zijn.
Vindt hij het zelf niet vervelend dat hij aangekomen is?

Heeft hij wel door dat hij zoveel eet of gaat het er allemaal mindless in? Anders zou ik samen secret eaters kijken (is ook gewoon leuk).