Hee,
Mijn vriend heeft het thuis niet makkelijk, en het laatste jaar zit hij daardoor erg in de knoop met zijn emoties.
De laatste tijd wordt het alleen maar erger en hij kwam er net mee of hij een verwijzing van de huisarts nodig heeft om naar de psycholoog te kunnen.
Nu weet ik uit ervaring dat de verzekering maar 5 sessies betaald, en dat is niet genoeg om een ‘probleem’ te verhelpen. Hij heeft het geld er niet voor om zelf sessies te betalen, zijn ouders zullen er niet achter staan dat hij deze stap wil maken (verwacht ik)
Wat kan ik hierin doen? ik steun hem met heel mijn hart en als ik het geld had had hij die sessies van mij gekregen maar dat gaat helaas ook niet.
Misschien is het niet gebruikelijk om iets mede namens je vriend hier te plaatsen maar ik vind op dit forum altijd de beste steun.
Weet iemand wat we de komende periode kunnen doen om het voor hem makkelijker te maken? Tot hij naar de psycholoog kan?
Onze relatie leidt er ook onder, we hebben veel vaker ruzie(tjes) omdat hij zijn emoties niet meer weet te uiten en van de ene naar de andere mening gleidt.
Alvast bedankt.