vriend naar buitenland

Ik heb een hele lieve vriend we zijn ernorm gelukkig samen. Alleen heeft hij mij vertelt na zijn studie (over een half jaar) naar het buiteland te willen voor een paar jaar. Ik ben nog volop bezig met mijn studie en kan dus niet mee.
Ik wil hem echt niet zo lang missen maar voel me egoistische als ik zeg dat ik niet wil dat hij weg gaat. Ik gun hem namelijk alles en dus ook een periode in het buitenland. Ik vraag me alleen af wat dit voor onze relatie gaat betekenen :frowning_face:.
Iemand tips voor mij om hier mee om te gaan

Tja, je kunt hem niet tegenhouden en het zou zomaar kunnen dat jullie relatie dit niet aankan. Heel jammer natuurlijk, maar dat is dan maar gewoon zo.

En het zou net zo goed kunnen dat het allemaal goed gaat. Je kunt vrij weinig doen, op dit moment.

eh.
ooit had ik met een jongen die naar Amerika ging voor een jaar.
das niet goed afgelopen maar we praten regelmatig nog. (ja hij is terug in nl& het ging pas na dat die terug kwam uit tussen ons).
wie weet blijft alles goed tussen jullie.
en geloof me als hij in het buitenland is je kan niet wachten tot die terug is, en als die terug is. das echt een fijn gevoel :’)
ik wachte met een lach op dat moment dat ik hem weer zag.
laat hem zijn gangetje gaan en zoek hem regelmatig op?
maar begrijp best dat je het niet leuk zou vinden

Wow, herkenbaar.
Maar bij mij is het andersom. Ik ga later verschrikkelijk veel spijt krijg als ik niet een tijdje naar het buitenland ga, maar ik heb nu al spijt van m’n beslissing omdat ik m’n vriend niet een half jaar kan missen… Ik ga wel, maar ik vind het zo moeilijk. Ik weet zeker dat jouw vriend dat ook vindt. Weet hij al waar hij heen wil? Is het mogelijk dat jij een keer bij hem langsgaat en hij bij jou?
Hoe vaak zien jullie elkaar normaal?
Probeer het positief te bekijken. Hij is 6 maanden weg. Stel dat je weet te regelen dat jij 1x naar hem kan komen, en hij 1x naar jou. Dan zit er steeds 2 maanden tussen, of minder, stel dat jullie 3x afspreken! Na die tijd zie je hem superveel, en ervoor ook. Natuurlijk is 1 of 2 maanden ook echt lang…
Het is dus belangrijk dat jij in die tijd in ieder geval genoeg te doen hebt. Pak er een hobby bij, spreek met vriendinnen af. Zorg dat je zo nu en dan kunt skypen, hou contact!

We wonen nu ook al niet dicht bij elkaar we moetn 1 uur en 45 min reizen willen we elkaar zien. Ik ben elk weekend bij hem en haat het om weer naar huis te moeten. Hij heeft het liefst mij ook dicht bij hem. Alleen moet ik nog 2 jaar studeren als hij afgestudeerd is. Ik denk niet dat ik het aan kan om hem zo lang niet te zien. En even naar hem toe gaan gaat er niet inzitten aangezien hij naar Argentinie wil. Alleen al bij de gedachten dat hij weg zal gaan moet ik al bijna huilen. pfff ik wist niet dat verliefd zijn zo moeilijk kon zijn.

^ Oei, dat is wel ver. Toch is het het waard, als jullie nu alvast gaan sparen zodat 1 van jullie tenminste een keer heen en weer kan, in een vakantieweek bijvoorbeeld. Ik ken mensen bij wie het helemaal goed is gekomen en bij wie de ‘thuisblijver’ het ook heel goed heeft doorstaan :wink:
Misschien is het een ‘voordeel’ dat jullie elkaar nu ook al steeds doordeweeks moeten missen. Ik zeg niet dat je elkaar daardoor minder mist, maar dan zou het verschil minder groot zijn dan wanneer je normaal echt elke dag bij hem bent. Het voelt net iets ‘normaler’ om hem langere tijd niet te zien en dan kan je beter vooruit. 6 maanden lijkt nu verschrikkelijk lang, en als het moment daar is zal dat nog steeds zo zijn. Maar kijk nu eens terug naar afgelopen half jaar, dat gaat toch best snel? Voor je het weet ben je al op 1/6, en met 2/6 ben je al bijna op de helft! En als je eenmaal over de helft bent zal het steeds beter te verdragen zijn omdat je alvast kan uitkijken naar de dag dat jullie elkaar weer zien! :slightly_smiling_face:
Je laatste zin herken ik echt helemaal… Ik heb nu 3 zomervakanties achter de rug waarin ik m’n vriend ook 6 weken niet heb gezien, die vakanties waren echt verschrikkelijk, ik kon er echt niet mee omgaan! Maar dat moet je ook leren, en als het goed gaat is dat alleen maar mooi: dan blijkt dat het ook op grote afstand nog tussen jullie werkt.