Vriend naar Blanes

Hey,

Mijn vriend gaat deze zomervakantie 2 weken met drie (single) vrienden naar Blanes toe, had ie al geboekt voordat we iets kregen. Als hij gaat hebben we ongeveer een halfjaar een relatie, en hij zegt dat ik hem 100% kan vertrouwen en dat doe ik ook zoveel mogelijk, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Naar verhalen is Blanes echt het paradijs om vreemd te gaan en is het bijna raar als je het er niet doet. Ik weet niet of dit echt waar was, en ik vroeg me af of jullie er wat vanaf weten hoe het er daar echt aan toe gaat. Ik vertrouw hem helemaal, hij is dan ook 100% tegen vreemdgaan, maar door al die verhalen is iets in me is toch bang dat het dalijk wel misgaat.

Hmmm, lijkt me inderdaad wel een beetje een vervelende situatie, maar ik denk dat het enige dat je kunt doen hem vertrouwen is… Hij kan niet zijn vakantie cancelen, en je zegt zelf al dat hij 100 % tegen vreemdgaan is. Dus ik denk dat de enige oplossing is om jezelf er toch overheen te zetten. Al begrijp ik echt heel erg goed dat het je dwars zit!!

Mijn vriend is tijdens onze relatie ook 2x met 8 vrijgezelle vrienden naar Sunny Beach en Porec geweest. :’) Ik herken je gevoel, maar ik zou je niet al te veel zorgen maken. Dat heb ik toentertijd wel gedaan en achteraf voor niks, beetje zonde.

Je kan niks anders doen dan je vriend vertrouwen. Je bent er niet bij, kan niks controleren en zult hem moeten geloven op z’n woord. Overal kan je vreemdgaan, tijdens een normale stapavond ook en in Blanes kan hij ook een prima vakantie hebben zonder vreemd te gaan. Gezien zijn reactie denk ik dat je daar maar vanuit moet gaan. :slightly_smiling_face:

Tuurlijk snap ik dat je je zorgen maakt, maar het enige wat je kan doen nu is er mee dealen. Blanes, Albufeira, Lloret etc. zijn wel van die typische jongerenvakanties waar veel vreemd wordt gegaan, maar het is aan jouw vriend of hij er daadwerkelijk ook iets mee doet. Als hij al zegt dat hij 100% tegen vreemdgaan is, dan is dat het enige waar jij je aan vast kan houden. Gewoon proberen van het positieve uit te gaan, lang niet alle jongens en/of meiden gaan vreemd op vakantie. Je bent niet voor niks zijn vriendin!

Ik snap dat het je niet lekker zit, maar het was al afgesproken en hij heeft nu met jou en gezegd dat je hem kan vertrouwen. Doe dat ook. Ja er gebeurd veel, maar het is aan hem. Als hij inderdaad wat doet weet je meteen wat je aan hem hebt. Heel lullig, maar als hij het daar zou doen, zou het ook zomaar hier kunnen gebeuren.

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad aan hem of ik hem écht kan vertrouwen, en zo niet weet ik dat ook meteen… Het is lastig, maar ik gun hem 100% een mooie vakantie, dat heeft hij verdient na zoveel hard werken. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor mij best lastig is, ook aangezien ik maar een week weg ben en voor de rest 5 weken thuis zit, terwijl hij maar 3 weken vakantie heeft en ze alle drie weg is, hij gaat ook nog een week met zijn ouders weg. Bah ik ga hem echt vreselijk missen ben ik bang…

Eens met Falathiel ^

Als je hem vertrouwd en hij zegt dat hij het niet gaat doen. Dan zou ik hem geloven. Doet hij het toch? Dan is hij niet the one. En verdien jij in dat geval duizend keer beter. x

Ik snap je gevoel helemaal. Maar wat de andere meiden hier zeggen en wat je waarschijnlijk zelf ook wel weet is dat je niets meer kunt doen dan hem vertrouwen. En ik snap echt wel dat dat best moeilijk is. Afgelopen jaren ben ik ook op zon soort zuipvakanties geweest met vriendinnen die een relatie hadden en dat is nooit misgegaan. En je kunt wel denken dat meiden en jongens anders zijn maar als je van iemand houdt is dat precies hetzelfde. Dus ik hoop dat dit je een beetje helpt maar ik snap je gevoel wel heel goed

Dus je vertrouwd hem niet voor 100%. Want dan zou je geen onderbuiktwijfels hebben. Je bent niet bang dat HIJ vreemdgaat, of hij een move maakt naar n meid,… Je bent bang voor de meiden die daar ook uitgaan en niet weten dat hij een vriendin heeft(want zeg nou zelf, jij gaat ook niet met een shirt rondlopen met ‘sorry, ik heb een vriend’ als je ergens bent waar ook andere jongens zijn).

Dus dan is het twee keuzes: zet je je erover heen en zit je tot die tijd in spanning en duimen te draaien dat er niks gebeurt(en dan chickies hem met rust laten)…
Of ga je er met hem over praten en een oplossing zoeken. Misschien mag je wel mee. Misschien vindt hij het niet zoon probleem om af te zeggen en met jou ergens naartoe te gaan ed.

^Dat laatste kun je niet maken vind ik. Meegaan absoluut niet doen. Het is een jongensvakantie, laat dat het ook gewoon zijn. En het afzeggen terwijl alles al geboekt is en alles?

Ik ben inderdaad bang voor de meiden die niet weten dat hij een vriendin heeft, want het is echt een knappe jongen en ik kan me niet voorstellen dat geen één meisje het met hem probeert. Ik wil er inderdaad nog een keer goed met hem over praten, maar met hem meegaan vind ik absoluut geen optie. Het is echt een mannenvakantie en hij is mijn schoothondje niet, ik gun hem alle tijd met zijn vrienden. Praten is de beste optie, hem duidelijk maken dat ik het absoluut niet pik als hij aan andere meisjes zit. En afzeggen gaat ook niet meer, geboekt is geboekt… Ik zou hem gewoon moeten vertrouwen.

Ja meisjes kunnen wat proberen, hij is dan degene die nee moet zeggen. Daar moet je op vertrouwen.

ik vind nu wel dat je haar dingen aan zit te praten. Natuurlijk is het logisch dat ze het lastig vind dat haar vriend met singles op vakantie gaat. Als jij allemaal maar best zou vinden, dan ben je wel een koelbloedig iemand. En daarbij hebben ze pas net een relatie, vertrouwen moet groeien en is er niet zomaar. Ik begrijp haar heel goed, ik ga nu 5 maanden met mijn vriend maar ben toch wel heel blij dat hij met mij op vakantie gaat ipv met vrihgezelle vrienden!

Als hij gek is op jou en trouw is gaat hij écht niet reageren op de acties van die meiden. Wat je zelf zegt, probeer hem gewoon zo goed mogelijk te vertrouwen, ook al vertrouw je de meiden daar niet. Als hij je niet een reden heeft gegeven tot nu toe om hem te wantrouwen zou ik dat ook niet doen. :slightly_smiling_face: Succes!

Meegaan zou ik ook absoluut geen optie vinden inderdaad. Logisch dat je bang bent, ik had precies hetzelfde. Zeggen dat je hem niet 100% vertrouwt vanwege onderbuikkriebels vind ik eigenlijk ook wel onzinnig, dat heeft niet direct met niet vertrouwen te maken, dat kan ook onzekerheid zijn. Persoonlijk weet ik zelf echt wel dat ik mijn vriend kan vertrouwen, maar toch voel ik me bij deze dingen niet prettig, dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Het is gewoon niet leuk als je vriend weggaat met 3 vrienden en hij misschien wel veel aandacht krijgt van meisjes waar jij niks van af weet. Dat is ook maar gezonde jaloezie.
Juist goed dat je inziet dat je er zelf over heen moet stappen en niet mee hoeft of vind dat hij moet afzeggen, dat neigt in mijn ogen veel meer naar geen vertrouwen hebben. Praat er met hem over, laat weten wat je grenzen zijn wat hij wel en niet kan maken en spreek bijvoorbeeld af dat jullie elkaar die week 2x bellen of dat hij je een appje stuurt als hij wakker is. Dat soort dingen scheelde bij mij al een hoop.

Hmm die afspraken zijn inderdaad wel heel slim om te maken. Meneer is nogal vergeetachtig, en ik zie het zo gebeuren dat ik niet veel van hem hoor als hij zoveel lol heeft en dat maakt mij waarschijnlijk alleen maar heel erg ongerust. Die gezonde jaloezie zou wel blijven, maar als er niks gebeurd en hij daar 100% eerlijk over is, weet ik dat ik hem helemaal kan vertrouwen.

Dus je vertrouwt hem niet helemaal. Praat er nog eens met hem over.
En verder kun je niets doen. Focus je op iets anders als hij weg is en je zult zien dat het zo voorbij is.
Jullie zijn tegen die tijd een halfjaar samen, dus dan is hij nog hartstikke blij met je en zal hij er waarschijnlijk niet eens aan denken om op die meisjes in te gaan.
Hoe meer je hem claimt, des te meer je hem irriteert. Maar er over praten kan natuurlijk altijd.

Hier ben ik het inderdaad compleet mee eens. Mijn vriend ging in het begin veel naar feesten en vertelde dan ook doodleuk dat hij meisjes had leren kennen die de hele avond met hem en zijn vrienden mee waren. Natuurlijk werd ik daar jaloers van. Alleen ik ga er van uit dat mensen te vertrouwen zijn en dat ze het eerlijk zeggen als er iets gebeurt. Liever dat ik er nu achter kom dan als we al een paar jaar samen zijn.

Oh blijkbaar ben ik dan heel koelbloedig haha, het kan mij echt niets schelen :stuck_out_tongue: Ik vertrouw hem en dat betekent dat ik dus niet aan hem twijfel, nooit niet. Maar ik snap dat dat in het begin van een relatie misschien moeilijker is.