Vriend met strafblad

_

Ik denk dat ik niet met iemand samen zou kunnen zijn zoals je vriend. Ik ben zo tegen fysiek geweld en liegen. En ja, misschien kent hij zijn eigen kracht niet, en oke, misschien was z’n ex een bitch, maar hij moet zijn woede onder controle houden.
En ook om het feit dat hij uiteindelijk toch best casual is over het feit dat hij jou pijn had gedaan in het kussen gevecht en ook achteraf vond dat het vooral bij z’n ex lag. Dat iemand een strafblad heeft vind ik iets waar ik me nog best over heen zou kunnen zetten als diegene aantoonde (met z’n acties, niet z’n alleen woorden) oprecht veranderd te zijn, maar dat komt niet helemaal zo over bij je vriend.

Hij voelt imo een beetje als een tikkende tijdbom.

Ik sluit me hier volledig bij aan.

Je praat zijn gedrag wel goed, dus wat heb je dan aan de mening van ons?

Als je wil weten of die twijfel terecht is, zal je verhaal bij hem moeten halen.

Ik spreek me zelf ook een beetje tegen, dat weet ik. Ik hou van hem en hoop natuurlijk dat hij inziet dat hij heel erg fout zat. Ik ben alleen benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen! Maar ik moet zijn gedrag inderdaad niet goedpraten, daar heb je gelijk in

Dat hele verhaal met zijn ex en die uit de hand gelopen ruzie, daar zou ik mee kunnen leven. Maar het lijkt wel alsof hij alle schuld bij haar legt (zij was een bitch, zij fuckte hem op, etc), en dat vind ik niet oke. Maakt niet uit hoe irritant zij is, hij had gewoon nooit mogen slaan. Als hij dit zelf ook zo zou zeggen,… maar dat doet hij niet.

Ook om het feit dat hij het niet echt erg leek te vinden toen hij jou pijn deed. Mijn vriend zou echt schrikken en zich kapot schuldig voelen, ook al ging het per ongeluk. Jouw vriend komt op mij over als een kerel die zijn eigen kracht niet kent en dit ook niet onder controle kan houden. En dat is een hele gevaarlijke combinatie.

ik zou inderdaad ook niet goed weten wat ik zou moeten doen en vind t heel lastig. Maar in een relatie zou je je eigenlijk meer als 100% veilig moeten voelen. Ik denk dat dat gevoel van twijfel etc niet zomaar weg gaat. Het betekent toch iets, dat je twijfelt, zou je zeggen. Stel voor je zou bij hem blijven zal je dit gevoel denk ik altijd wel een beetje hebben en dat lijkt me niet fijn. Dus ik zou toch maar eens erover nadenken om de relatie misschien te beindigen? …

Ik zou m’n twijfels uitspreken tegen mijn vriend. Openheid is belangrijk en dit soort dingen voor hem verzwijgen laat zien dat jij ook niet echt open bent over dit soort dingen. Een relatie heb je met z’n tweeën en het zou niet fair zijn als je het ineens zou uitmaken vanwege dit.

Oh en mijn vriend en ik hebben elkaar ook zo vaak pijn gedaan in een stoeipartijtje. Het kan gebeuren, meestal merk je zelf wel of er opzet in het spel was of niet. Maak je niet direct te veel zorgen, maar onderschat het ook niet :wink:

Je vriend wou wss stoer doen en zei daarom ‘grapje’, maar hij besefte wss niet dat hij zo hard sloeg. Heb ik ook soms met mijn vriend, hij wou me niet echt pijn doen maar hij weet niet hoe sterk hij is en hoe ‘zwak’ ik ben.

Ik zou wel benieuwd zijn waar die agressie dan vandaan komt. Het lijkt me namelijk niet dat dat enkel van zijn vorige relatie komt.
De reden van zijn strafblad kan ik allemaal wel inkomen, is gebeurd en klaar. Maar je moet je wel veilig voelen bij hem, en op je gemak. Ik zal toch met hem gaan praten als ik jou was.

-

Ik vind het dan nog steeds niet netjes dat hij haar geslagen heeft. Er is geen enkel excuus om iemand te slaan - vind ik.

Maar fijn dat je twijfels weg zijn. Maar wees wel voorzichtig.

-

Ik zou nooit iemand slaan. Dus dat excuus is een slechte :wink: