Vriend met pfeiffer

Hey, mijn vriend heeft donderdag gehoord dat hij Pfeiffer heeft (als je niet weet wat Pfeiffer is moet je het ff googlen). Hij is al sinds vorige week donderdag thuisgebleven. Ik weet echt niet hoe ik erop moet reageren, ik stuur hem erg veel smsjes en probeer zoveel mogelijk steun te geven maar ik ben bang dat ik dan té beklemmend ben.

Wat ik wou weten is of er mensen zijn die hier Pfeiffer hebben/hebben gehad of die iemand kennen die Pfeiffer heeft/heeft gehad. Zouden jullie me tips kunnen geven over hoe ik m’n vriend kan steunen? Als jullie er ook bij kunnen zetten hoe lang Pfeiffer bij jullie heeft geduurd zou ik dat erg lief vinden. Alvast bedankt!

Heb het gehad.

Vermoei hem vooral niet teveel, maar laat hem ook niet helemaal links liggen, stel nog steeds dingen voor om te doen, alleen niet echt datum gebonden, want soms kan het gewoon niet. verder gewoon lief vvoor hem zijn, en vragen of je iets voor hem kunt doen

mijn moeder heeft het gehad… je bent echt supermoe dus je moet gewoon af n toe bij hem langsgaan en iets leuks voor hem meebrengen ofzo. veel kan je niet doen het liefst slaapt hij denk ik

Okee, bedankt :slightly_smiling_face: Hij is nu nog in zijn besmettelijke periode maar komt maandag voor een uurtje of 2 weer naar school. Hem bezoeken is inderdaad een goed idee, maar ik wil hem niet vermoeien… :frowning_face:

Ik heb pfeiffer.
Twee maanden geleden getest, en toen had ik het waarschijnlijk al een maand. Dus kan nog niet vertellen hoe lang het heeft geduurd XD

Mijn vriend helpt me vooral door bijvoorbeeld meer naar mij te komen, ipv ik naar hem. Ook probeer ik zoveel mogelijk één dag in het weekend, liefst zaterdag, af te spreken, zodat ik de andere dag kan uitrusten voor school. 's Avonds afspreken is zwaar, maar als het zolang duurt dan doen we gewoon rustig aan
Denk dat je vooral aan dat soort dingen moet denken, en hem nergens toe gaan dwingen, aangezien hij zelf het beste zijn grenzen kent.
Hoop voor je/jullie dat het snel over is!

o en ik zou jezelf ook even laten testen, want er is al kans dat hy jou heeft aangestoken

Je klinkt wel heel dramatisch :'3 Maak het hem alleen niet te druk.

Het ook zijn dat jij hem hebt aangestoken. Mijn vriend was waarschijnlijk de drager, aangezien toen ik het kreeg hij er geen last van had.

@ Heartcore: de kans is eigenlijk groter dat ik hém heb aangestoken jammer genoeg, maar ik heb verder nergens last van. Als ik de symptomen krijg ga ik wel even langs de dokter :slightly_smiling_face:

@ Frappe: Oh wat erg voor je :frowning_face: Ok dus ik moet hem gewoon zo vaak mogelijk bezoeken en hem niet uitputten?
En bedankt! Ik hoop ook voor jou (en je vriend) dat het snel voorbij is!

Dramatisch? xD Altijd leuk om te horen…

XD

ik had het vorigjaar van me huidige vriend gekregeXD tja zit je alle 2 doodmoe op school en na school same in bed middagdutje doen, was best gezellig heeft ongveer halfjaaaar geduurd maar was echt 3maanden heel erg daarna gwn vroeg naar bed enzo komt goed:)

wees gwn heel lief voor hem en je gata het gwn ff wat minder zien

Bezoek hem vaak, neem leuke dingen voor hem mee (“health” pakketje bijvoorbeeld, gewoon fruit wat ie lekker vindt, snoepjes ofzo, of de thee die hij lust, sapje, leuk dekentje, kussentje, foto’s van jullie in een mooi lijstje) en misschien gewoon een film meenemen en samen met hem kijken (ik weet trouwens niet of hij dat kan, heb geen ervaring met pfeiffer), praat met hem, luister naar hem, stuur gewoon een lief smsje. Zal hem denk ik goed doen :slightly_smiling_face: Maar geef hem natuurlijk ook de ruimte, ik denk dat hij vooral wil rusten. Misschien moet je maar gewoon aan hem vragen of hij liever heeft dat je hem met rust laat of juist heeeel vaak langs komt.

Dankje, daar heb ik echt wat aan! Zal ik zeker doen ^^ Nu maar hopen dat het niet te lang duurt…

ik heb nu pfeiffer, heeerlijk voor mijn vriend haha. maar gewoon lief zijn idd. en hem veel laten rusten.

Oehh word snel beter!

paar pluspuntjes: mag zelf bepalen wanneer ik naar school ga, en welke proefwerken ik maak mijn met proefwerkweek :slightly_smiling_face:

Ik heb het 2 keer gehad.
Ben er nu van af maar heb weer wat anders.

Ik kan dus ook haast niks en moet om 9 uur in bed liggen.

Toon medeleven en laat vooral niet blijken dat hij zich aansteld mocht je dat vinden.

em pfeiffer kan je maar 1x krijge daarna heb je antistof…

geen idee sorry :3
gewoon niet te vermoeiende dingen doen… njah kweet niet

'n vriend van me had het ook zonder dat ie het wist en die had verkering met mijn vriendin dus toen hadden ze het allebei xD ze waren er allebei na 2 maanden ofzo weer van af geloof ik (tenminste toen hadden ze er geen last meer van)

Nog bedankt voor alle tips he :slightly_smiling_face:
Zijn symptomen zijn nu weg dus hij is niet meer besmettelijk (zoeneen :stuck_out_tongue:), en ik bezoek hem gewoon erg vaak wat erg gezellig is, dus no worries meer ^^
Bedankt !!