Vriend meeten, iets verzwegen..

Hallo iedereen!

Over exact een maand gaan mijn vriend en ik meeten, maar ik zit al een tijdje met iets dat ik nog niet heb verteld aan hem. We hebben natuurlijk al gecamd en gebeld etc, maar hij weet niet dat ik een beugel heb. Ik ben 18 en hij gaat er vanuit dat ik dat niet meer heb en hij maakt soms zelfs grapjes over mensen die nog een beugel hebben op deze leeftijd, en vindt het zelfs een beetje een afknapper. Daarom vind ik het zo lastig om het te vertellen tegen hem. Hij is zelf 21 trouwens, dus het is niet alsof hij heel erg kinderachtig is op dat vlak en me meteen zou dumpen, maar ik weet niet hoe hij zich gaat voelen als ik het hem vertel. Ik ben bang voor zijn reactie. Weet iemand hoe ik dit kan vertellen en wat ik het beste kan doen?

Liefs

Als hij je daarom niet meer zou willen, zou dat wel héél gek zijn en weet je al genoeg, neem ik aan.

En hoe je het kan vertellen? ‘Oh ja, ik heb trouwens een beugel’.

Dit is iets heel normaal, en zoveel jongens en meiden hebben ooit een beugel gehad.
Als hij hier een probleem van maakt dan is hij je niet waard. Het is iets tijdelijks, iets wat je niet hoeft te verzwijgen.

Misschien gewoon niks van zeggen en afwachten hoe hij reageert. Hij heeft je op de webcam toch al gezien en weet wie je bent, als hij hierop nu pas afknapt is hij je niet waard.

Ik vind het nogal triest als iemand daar überhaupt grapjes over maakt. Maargoed, als hij dat ook doet als jullie bij elkaar zijn of als hij erom gaat lachen oid dan weet je gelijk dat hij jou niet waard is.

Ik zou hem vertellen dat je een beugel hebt, want als hij je echt leuk vindt is dat geen reden om je gelijk af te wijzen. En wat is er nou zo erg aan een beugel op hogere leeftijd??

Hoe heeft hij het niet op de webcam gezien dan? Maar verder ben ik het eens met het bovenstaande. Als hij er moeilijk over gaat doen dan weet je meteen wat je aan hem het.

Hahah ja idk waarom dat erg zou zijn, maar ben gewoon bang dat hij het erg vindt want hij associeert dat met kinderen ofzo. En nou we hebben wel gecamd en gebeld maar nooit die combinatie. Dus oftewel was het praten zonder cam of het was cammen maar dan typen op skype zegmaar of een film kijken terwijl we cammen oid. Heb ook nog nooit echt met tanden bloot geglimlacht op een foto ofzo.

Ik zou het niet vertellen, hij ziet het vanzelf wel. Gewoon doen alsof het niet belangrijk is (is het ook niet).