vriend meer zien?

Hey!

Het tweede semester is weer begonnen, wat dus wil zeggen dat ik en mijn vriend weer veel op school zitten :frowning_face: mijn vorig topic ging over samenwonen, maar aangezien dat pas voor volgend schooljaar zou zijn, biedt dit geen oplossing voor dit semester. Het is namelijk zo dat ik mijn vriend meer zou willen zien, want ik merk dat ik het mis om tijd met hem door te brengen en dingen te doen. In de vakantie hebben we veel met elkaar gedaan en we zijn echt naar elkaar toegegroeid daardoor. Maar met school is het natuurlijk weer moeilijker. We zien elkaar 2 keer in de week goed, en dan nog soms eens vluchtig in het station. Hoe vaak zien jullie jullie vriendje goed (dus ik bedoel dan met goed: tijd genoeg om te genieten van elkaar, filmpje te zien, iets te doen, dus niet vluchtig ergens tegenkomen). En vinden jullie 2 keer per week weinig of veel?

Ik zou hem dus graag wat meer zien, hebben jullie tips hoe we dit kunnen plannen? 's middags heb ik geen tijd om samen te eten aangezien ik maar een uur pauze heb en mijn campus ver van de zijne ligt. In het weekend spreken we sowieso wel af en blijft hij soms eens slapen…

Als ik het goed begrijp zie je hem dus doordeweeks twee keer goed en af en toe gewoon heel even en dan in het weekend vaak ook nog?

Dat vind ik nog best veel. Ik zie zelf mijn vriend alleen in het weekend als dat mogelijk is en soms kan dat niet eens. Af en toe reist één van de twee anderhalf uur heen en anderhalf uur terug puur om even samen te kunnen lunchen of avondeten.

Misschien op dagen plannen dat je samen wat gaat eten? Dan neem je toch even de tijd voor elkaar maar hoeft het niet heel veel tijd te kosten

Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend. Vaak komt de één 's avonds bij de ander, slapen we samen en de volgende ochtend moet één van twee vaak al weer werken. In een goed weekend zien we elkaar wat langer en slapen we twee nachtjes samen.

Dus ik ben al hartstikke jaloers op je dat jij je vriend zo vaak ziet. (Ik moet 3 uur reizen om mijn vriend te kunnen zien… Hij woont 3 uur reizen van mijn studentenkamer en 1 uur reizen van mijn ouders.)

Maar inderdaad wat Gothic Lunacy zegt, ga bijvoorbeeld twee keer per week samen koken/eten. Bijvoorbeeld één keer bij jou en de andere keer bij hem ofzo. Dan ben je toch een samen in tijd die je normaal toch al nodig hebt om te eten.

nee, ik zie hem in het weekend goed en dan 1 keer in de week 2 à 3 uurtjes. Voor de rest af en toe aan het station eens. Maar ik woon op 30 minuten fietsen van hem, dus dat is 10 à 15 minuutjes met de auto, en daarom vind ik het ook best kut dat ik hem toch maar zo “weinig” zie. Ik ben bezig met mijn rijbewijs te halen, maar dat zal nog even duren, ik hoop dat ik dan wat meer bij hem kan gaan. We hebben ook geen busverbinding tussen ons dus dat gaat ook al niet goed.

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen want dat ik hem nog redelijk vaak zie, en dat veel koppels het met minder moeten stellen, maar toch vind ik het best jammer dat we zo weinig tijd hebben voor elkaar. We wonen ook nog alle twee thuis en onze ouders geven ons niet echt veel zelfstandigheid, dus we moeten altijd alles een paar dagen op voorhand vragen of we mogen afspreken.

Wat ik vooral jammer vind, is dat we nooit echt tijd hebben om iets te doen. We zijn al maanden aan het proberen afspreken om eens naar de film te gaan of om eens te gaan zwemmen, maar het komt er nooit van omdat we maar weinig tijd hebben en we dan eigenlijk vooral van elkaar willen genieten door bij elkaar te liggen en te knuffelen enzo.

Ik vind om eerlijk te zijn dat jullie tijd samen genoeg is. Niet omdat ik naar mezelf kijk van ik heb minder, maar omdat ik ook weet hoe het is om non-stop op elkaars lip te zitten. Heb namelijk ook een relatie gehad waarin ik mijn ex heel vaak zag en ik me uiteindelijk aan hem ging ergeren. Juist omdat je dan eigenlijk alleen maar dingen met elkaar doet en niet met bijvoorbeeld vrienden.

Gewoon zoals nu kun je elkaar in het weekend gezellig zien. Dan doordeweeks nog een dagje. Nog wat met vrienden afspreken en ook gewoon alone time hebben.

Over meer dingen gaan doen zou ik het gewoon even hebben. Misschien wil hij ook graag, maar als geen van de beide iets planned of iets voorstelt dan komt het er ook niet van. Ik ben zelf ook vaak degene die bedenkt van ‘‘Ok kom we gaan nu daar en daar heen om dit en dat te doen ik heb al gereseveerd’’.

Ik zie mijn vriend wel heel vaak. Hij woont ook erg dichtbij en op zichzelf, dus ik blijf er vaak slapen. Maar dit verschilt per relatie. Mijn ex zag ik één keer per week, omdat hij in een andere stad op kamers woont.

Ik weet niet hoe druk jullie in het weekend zijn? Maar het weekend lijkt me een goed tijdstip om dingen als zwemmen of naar de bios een keer te gaan doen. Jullie zullen zelf in de agenda moeten kijken wanneer zulke dingen mogelijk zijn. Plan het desnoods ver van tevoren. En praat met hem over hoe jullie meer tijd voor elkaar kunnen vrijmaken.

Ik zie mijn vriend elke dag, soms vluchtig. Ik zou zeggen dat ik ongeveer 4/5x per week met mijn vriend ben (ik blijf elk weekend slapen).

Genoeg is wat jij en je vriend genoeg vinden. Sommige mensen hebben behoefte aan elke dag, anderen vinden een keer per week prima.

Ik zie mijn vriend zo’n 2 avonden per week. Ik werk, loop stage, studeer, moet vergaderen, sporten etc. Dat heeft hij ook allemaal en dat is nu eenmaal lastig combineren als je studeert.

Ben ik wel met je eens ja. Ik vind 2 avonden ook te weinig. Sterker nog: soms is het hier maar een avond.

Wij wonen net als jij en je vriend niet in dezelfde stad op kamers. Maar hebben beiden wel verplichtingen in onze eigen stad, dus meer dan 2 is niet te doen.

Ik doelde meer op de vraag van TO of 2 keer veel of weinig was. Het is maar net wat je zelf wil.

Mijn vriend en ik zijn eigenlijk standaard zaterdag, zondag en maandag bij elkaar omdat we dan allebei vrij zijn. Dan meestal ook nog wel op vrijdagavond en hij slaapt eigenlijk ook bijna standaard doordeweeks nog een keer bij me omdat we elkaar dan al te erg missen :cold_sweat: We zien elkaar dus 4 of 5 dagen per week.

Maar hoe vaak je elkaar wil zien is inderdaad voor iedereen wel anders, sommige stellen hebben minder behoefte om elkaar vaak te zien dan andere. Voor mij persoonlijk is 2x per week te weinig trouwens.

Ik snap het probleem niet echt. Je ziet hem nog redelijk vaak en je kunt zelf actie ondernemen als je iets wil doen. Zelfs als je 's avonds 3 uur samen bent kun je zwemmen. :wink: Het is natuurlijk wel fijn dat het van twee kanten komt, maar ik denk dat het nu het belangrijkste is dat de tijd die jullie samen spenderen ook leuk is, en niet alleen puur samen tv kijken of wat jullie doen. In het weekend is er genoeg tijd voor een film in de bios of iets leuks doen samen toch?

2 keer per week lijkt me toch al redelijk, maar als jullie elkaar wat vaker willen zien moeten jullie om te beginnen al een goede planning maken qua huiswerk. Jij maakt het bv. op momenten dat hij langer les heeft en hij op momenten dat jij langer les hebt.
Dan kunnen jullie in het weekend al vrij zijn en misschien na school nog eens afspreken als jullie ongeveer even laat klaar zijn.

Ik kom nu niet op iets anders, maar als ik aan nog iets denk dan zal ik het zeggen!