Vriend mag niet blijven slapen

Hello ladies,

ik heb sinds ongeveer twee weken een vriend (ik ken hem overigens al veel langer) en we willen graag een keer logeren. Nu heb ik dit aan mijn moeder gevraagd en van haar mag dit niet. Ik begrijp dit, omdat we pas net iets hebben, maar mijn moeder heeft gezegd dat we dit eerst “een paar maanden” aan moeten kijken, waarmee zij 4-6 maanden bedoelt.

Ik snap dat mijn moeder misschien bang is dat er dingen gaan gebeuren, maar ik heb het hierover ook al met mijn vriend gehad en daar zijn we allebei nog niet aan toe. Dit heb ik ook tegen mijn ouders gezegd maar dat had geen effect, omdat ze telkens met dezelfde redenen aankomen: ik ben te jong (ik ben bijna 17 en mijn vriend ook) en ze vinden het niet nodig.

Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen, aangezien ze zich niet laten overhalen. Ze kennen mijn vriend omdat hij al een halfjaar bij ons over de vloer komt dus dat is het probleem ook niet. Nou is mijn vraag dus, na hoeveel maanden mochten jullie met je vriend slapen en hoe oud waren jullie toen? En heeft er iemand tips hoe ik mijn ouders over kan halen? Een maand of wat meer wachten vind ik echt geen probleem, maar nog minstens 4 maanden wachten vind ik echt overdreven…

Liefs

Het mag van mijn ouders ook niet. Ik ken mijn vriend nu bijna 2 maanden. Hebben je ouders hem wel al ontmoet en leren kennen? Misschien helpt dat. Wat ik meestal doe: na het uitgaan tot 6 uur bij hem blijven en dan naar huis gaan. Niet erg slim want ze zijn er al een keer achter gekomen haha.

Niet over zeuren, des te groter de kans is dat het nog langer gaat duren… Ik snap je moeder wel en wie weet mag het uiteindelijk veel sneller dan 4-6 maanden als ze je vriend eenmaal beter kennen.

Ikzelf ben 17 (wel echt bijna 18 trouwens) en sliep bij m’n ex + m’n nu bijna vriend al voordat we officieel iets hadden, maar m’n ouders zijn daar niet zo moeilijk in dus ik zou jezelf niet met mij vergelijken :")

Ze kennen hem wel, hij heeft hier ook al meerdere keren gegeten enzo… Ik had ook al bedacht om stiekem bij hem te slapen en dan zeggen dat ik ergens anders heenga, maar dat lijkt me toch geen goed plan want als mijn ouders daar achter komen zijn ze echt laaiend :’) Zou trouwens ook wel logisch zijn haha.

Ben je de enigste/oudste thuis? Misschien is het allemaal nog nieuw voor haar of is ze gewoon strenger. Doe in ieder geval niets waardoor haar vertrouwen in jou minder wordt. Hoe meer ze jou (en je vriend) vertrouwt, hoe eerder je bij elkaar mag slapen. Nodig hem eens uit bij jou thuis ‘op de thee’ en laat hem zijn beste beentje voorzetten. Hoe meer ze hem ziet en leert kennen, hoe makkelijker alles wordt.

Nee, niet doen :") Echt niet haha.

Mer mijn ouders valt er ook niet over te praten. Dan vraag ik aan ze wanneer het wel zou mogen en dan zeggen ze: na een paar maanden. Dus ik zeg zo mag het na het eindexamen dan wel? In de vakantie? En toen zeiden ze dat ze dat veel te vroeg vonden. Ik heb al een paar keer voorzichtig een opmerking proberen te maken van ik blijf bij hem slapen vanavond maar daar werden ze alleen maar boos over dat ik dat uiteindelijk toch niet heb gedaan. Zijn ouders doen er niet moeilijk over. Hij krijgt nu zelfs een grotere kamer vanwege mij. Ik ben overigens 17, bijna 18.

Ja ik ben de oudste, dus mijn ouders vinden het waarschijnlijk ook nog best spannend. Waarschijnlijk het beste om zoals MINDFUCK ook zegt niet door te zeuren en al helemaal geen dingen stiekem te doen want dan duurt het inderdaad allemaal nog veel langer…

Ja ik heb hetzelfde, als ik ernaar vraag zegt mijn moeder telkens dat ze geen termijn wil noemen maar ik wil wel een beetje zekerheid over hoe lang ik moet wachten eigenlijk. Maar als ik langer doorga wordt ze net als bij jou het geval is boos en ik ook. Ugh dit is zo hatelijk haha.

Ik zou gewoon nog even afwachten, misschien draaien ze nog bij. En anders er na een tijdje eens met ze over praten, waarom willen ze het niet, waarom zo lang wachten, wat zou er kunnen gebeuren, enz.

Mijn ouders wouden in het begin ook niet dat we bij elkaar sliepen. Ze zeiden dat we na 5/6 maanden wel eens bij elkaar mochten slapen. Ze waren eigenlijk vooral bang dat ik op seksueel gebied sneller zou gaan dan ik zou willen, omdat mijn vriend 4 jaar ouder is en al meer ervaring heeft. (hij is 20, ik 16) Na 3 weken heb ik bij hem geslapen, ook tegen mijn ouders verteld, en toen maakte het ze niet meer uit. Ze zeiden; ‘als je wil doe je het toch wel’. Ze hebben de pil voor me gehaald en hij mag ook gewoon hier slapen.

Accepteer de mening van je ouders en zeg er voorlopig even niks over. Misschien als je even rustig wacht en 1/1.5 maand verder bent je ouders er ook alweer anders over denken. En als je ouders echt willen dat je langer wacht, accepteer en respecteer dat dan.
Ga in ieder geval niet zeggen dat je ergens anders bent als je bij je vriend blijft slapen. Als ze daar achter komen is de kans groter dat het langer niet mag.

Mijn vriend en ik woonden vrij ver uit elkaar dus wij sliepen al bij elkaar voordat we een relatie hadden, anders konden we elkaar niet zien dus dat is niet te vergelijken.

Ik geef je moeder gelijk, je bent nog maar 16. Ze is gewoon bezorgt en wil je beschermen. Neem je vriend extra vaak mee naar huis, en praat er een tijdje niet meer over. Misschien denkt je moeder er over 2 maanden wel anders over.

Oke maar je hebt niet eens een maand, ik begrijp je moeder volkomen.
Heb geduld.

ik mocht pas na drie maanden bij mijn vriend slapen, en ik ben 20. Doe er eerst niet moeilijk over. Uiteindelijk gaan ze wel overstag.

Ach joh, wat zij nu 2 weken. Vraag anders over een maandje ofzo nog eens of hij mag blijven slapen? Desnoods in een andere kamer? Dan kunnen jullie tot laat knuffelen, ga je slapen, en dan kan je elkaar 's morgens weer vroeg zien?

ik heb hetzelfde.
ik ben 16 (bijna 17) en mijn vriend is 19. we zijn bijna 3 maanden samen maar we mogen echt nog niet bij elkaar blijven slapen. van mijn ouders niet maar van zijn ouders ook niet :frowning_face:

het is echt heel vervelend, maar ik heb gemerkt dat zeuren echt niet helpt.
gewoon over paar maandjes nog es vragen.
na mn examen vraag ik t weer :slightly_smiling_face:

Sorry, maar ik begrijp het volkomen, van je moeders kant. Twee weken is niks, een maand ook niet, en dan wel al willen blijven slapen. Waarom zo’n haast daarmee. Nergens voor nodig.

Het feit dat je het al logeren noemt, nam ik het ook niet echt serieus. Accepteer het, geef het tijd en dan komt het vanzelf wel.

Logeren is een gewoon woord, wat moet je anders zeggen? ^

OT: Ik vroeg t toen we twee maanden hadden en was prima, was 15 en hij 16.

Als jullie verder willen gebeurt dat toch, of jullie nu logeren of niet. Daar hebben ze niks over te zeggen. Dus ik snap al die problemen van ouders echt niet. Kom er gewoon voor uit waarom het niet mag. Door gewoon te zeggen dat het te vroeg is word je alleen maar meer gefrustreerd lijkt me.

Maar ik snap dat paar weken nogal kort is maarja ze kennen je vriend al goed. Begin er anders een gesprek over samen met je vriend en ouders, dan leggen ze denk ik eerder hun probleem uit dan alleen tegen jou.
Zou kunnen helpen.

Alvast succes!

Dat probleem had ik bij mijn ex ook haha, hij woonde 2 en een half uur van me vandaan en mocht na 6 maanden nog niet blijven slapen. Is uit eindelijk nooit gebeurd. Nu komt mijn crush binnenkort wel hier slapen omdat hij helemaal uit Wales komt voor mij, mijn moeder wou hem zelfs eerst in een hotel laten slapen, maar nu moet ie op de bank slapen :hammer:

Naja misschien vind jou moeder het ook goed als hij eerst eens in een logeerkamer ofzo blijft slapen?
Ik ga zelf mijn moeder proberen over te halen om hem toch bij mij in bed te mogen laten slapen, geen idee of mijn gesmeek zal helpen haha. Ik ben zelf trouwens 18.