Vriend, maar verder...?

Hoi meiden =)
Ik heb bijna een jaar een vriend, en ben ontzettend blij met hem! Alles gaat heel goed tussen ons. Hartstikke fijn natuurlijk, maar toch…
Er zit ook een negatieve kant aan.

Ik wil het liefst zoveel mogelijk bij hem zijn, en hij ook bij mij. Het probleem is dat ik het alleen nog maar echt naar mijn zin heb, als mijn vriend erbij is. Ik merk dat ik bijna alleen maar aandacht voor hem heb. Met anderen kan ik het soms wel gezellig hebben, maar lang niet zo leuk als met hem. Ik kan ook echt wel een dagje zonder hem, maar als ik hem langer dan 2 dagen niet zie word ik chagrijnig.
Ik heb hem afgelopen vakantie bijna een maand niet meer gezien, toen hij en ik apart op vakantie: ik had gedacht dat dat wel goed zou zijn, zodat ik me even op andere dingen kon richten, maar dat was juist niet zo: ik heb het echt geprobeerd, maar ik kon gewoon geen lol hebben, en ik miste hem verschrikkelijk.

Sinds ik van de middelbare school af ben heb ik eigenlijk nog maar 1 vriendin, en ik spreek ongeveer 1x in de 2 weken met haar af. Veel vaker gaat niet ivm haar studie en werk. Het is soms wel gezellig met haar… Maar we passen totaal niet bij elkaar en echt een goede vriendin is het niet; de enige reden dat ik nog met haar afspreek is omdat ik dan weer wat te doen heb.

Het punt is dat mijn vriend en gewoon erg goed bij elkaar passen. We vinden dezelfde dingen leuk om te doen en hebben dezelfde humor. Nu ik ga studeren wil ik graag nieuwe vriendinnen maken waarmee ik het óók leuk kan hebben.
Maar ik ben op mijn nieuwe studie nog niemand tegengekomen met wie ik het goed kan vinden. Ik sta er echt voor open, en heb al best veel mensen ontmoet en met ze gepraat (en dat terwijl ik altijd heel verlegen ben geweest, en moeite heb gehad om op mensen af te stappen). Ik wil het eigenlijk niet geloven, maar het lijkt wel of iedereen daar gericht is op zuipen en uitgaan, terwijl dat juist de dingen zijn die mij het minst boeien. Ik heb toch contact met ze gemaakt, maar ik kon gewoon niet met ze opschieten. We hadden bijna niets gemeen en uit alles bleek dat ze zichzelf erg leuk en stoer vonden.

Ik zit wel op een sport, daar ken ik die vriendin R ook van. Ik vind het hartstikke leuk, maar er zitten verder geen leeftijdsgenoten/potentiele vriendinnen bij ons in de groep. Voor nóg een andere sport of hobby heb ik geen tijd, en eerlijk gezegd ook geen geld :angel:

Nouja, het komt er grof gezegd op neer dat ik geen leven heb naast mijn vriend. Op dit moment is dat nog niet zo erg, maar wat als het toch uitgaat…?

Ik heb dat probleem precies hetzelfde.
Alleen ik spreek dat ook niet met die 1e vriendin die ik heb af…
Omdat zij sinds kort ook een vriend heeft en altijd maar buiten rondhangt wat echt niks voor mij is.

Ik denk hier ook zovaak aan van wat als het uitgaat dan heb ik helemaal niemand meer…
Ik zie mijn vriend dan wel iedere dag en ik zit ook op geen sport.

Het is wel duidelijk dat jij verschrikkelijk veel van je vriend houd.
Eigenlijk wel een beetje té veel, meer dan goed voor je is.
Je zegt zelf dat je geen leven hebt naast je vriend.
Dat betekend natuurlijk ook dat je veel van hem houd, maar hoe zit het dan wanneer het uit gaat ?
Dan heb je feite geen leven meer, dat zeg je zelf ook.
Je moet eigenlijk weer ontdekken dat het ook heel gezellig kan zijn met andere mensen.
Heeft je vriend een vaste vriendengroep?
Je zou eens daar me naar toe kunnen gaan om met andere mensen in contact te komen.
Je kan kijken wat er nog verder te doen is bij je opleiding.
Vaak organiseren ze daar feesten of andere dingen waarbij je makkelijk met andere mensen in contact komt.
Er zijn daar echt niet alleen maar mensen waarvan het leven draait om zuipen en uitgaan!
Je moet alleen wel je best doen om de mensen die ook om andere dingen geven tegen te komen.
Vriendschap en nieuwe mensen komen niet zomaar uit de lucht vliegen.
Ik durf te wedden dat als je eenmaal nieuwe mensen hebt leren kennen het daar ook super gezellig mee kan zijn!
Dit klinkt best stom, maar je moet ook een leven buiten je vriend ‘ontwikkelen’.
Wat ik net ook al zei, dan heb je eigenlijk geen leven meer als het ooit uit gaat en dat is natuurlijk echt niet de bedoeling!

Ja precies!
Omdat ik in mei eindexamen heb gedaan, heb ik heel lang vakantie gehad, waarin ik hem elke dag heb gezien. Als ik al met die R had afgesproken, was het altijd op haar initiatief. Ik ga mn vriend sowieso minder zien nu, omdat we beiden studeren, maar ik vraag me echt af wat ik in de tussentijd moet doen… Als ik hem niet zie zeg maar.

Mhh ja dat ik wel klote.
Ik zit nu in 2e jaar van mbo en mijn vriend is gezakt voor zijn vwo vorige jaar dus wij blijven elkaar gewoon iedere dag zien, ook als hij ging studeren bleven we elkaar iedere dag zien.
Maar hij voetbalt dus ik ben 2 tot 3x in de week alleen.
En ik zit me dan ook maar altijd te vervelen, wat tv te kijken of op de laptop.
Een voordeel is dat het altijd het s’avonds is dus dan zijn genoeg programma’s of series erop.

Ik weet niet hoevaak jij je vriend nu in de week niet gaat zien.
Misschien kun je lekker tijd voor jezelf maken.

lastige situatie. misschien kun je er een hobby zoeken, waar je niet de hele tijd aan hem moet denken?

Ah dat komt me bekend voor.
Ik heb dan wel een aantal hobby’s die je alleen kunt uitvoeren en ik heb nog mn nichtje en zijn zus waar ik mee kan afspreken.

Je moet geen dingen doen omdat het moet, maar als je iets tegenkomt wat je interesseert(voor een hobby) neem die kans.

Haha, ja! Daar ken ik jouw naam ook van =)
thanks voor het advies iedereen!

En idd, hij heeft wel een aantal vrienden.
Ze zijn aardig, maar hij spreekt ook bijna nooit met ze af.
Maar k zal eens voorstellen of we met zn allen iets leuks kunnen gaan doen :wink:

Haha, dat hebben wij ook. Daarom spreken we ook elke dag af en werken we bij hetzelfde bedrijf. Geniet ervan zou ik zeggen. En als je hem eventjes niet ziet, moet je even volhouden :3

Wat grappig, dat we ons eerst druk maakte over het hebben van geen vriendje. En nu over het hebben van een vriendje :angel:

zit met het precies hetzelfde probleem, echt ik dacht dat ik een verhaal van mezelf las;)

Oh je lijkt echt op mijn beste vriendin
Ze wilt alleen nog maar met haar vriend afspreken, en als ze hem 1 dag niet heeft gezien, gaat ze tegen me zeuren (verschrikkelijk).

Buitenstaanders vinden dit dus 3x niks.

Maar hier heb je niks aan, dus een upje voor jou :wink:

ik heb dat ook gehad.
je bent dan echt helemaal afhankelijk van je vriend.
bij mij ging het toen uit… wat een rottijd had ik!
dus probeer er echt aan te werken… google ‘emotioneel afhankelijk zijn’ en je vind wel tips enzo.
ik zal je 1 ding zeggen: het is VRESELIJK als je dat bent, en het gaat uit tussen je vriend.

ik heb hier gelukkig geen last van, lijkt me wel best irritant en lastig!
Misschien kan je dit jaar op kamers gaan wonen dan zit je samen met allemaal andere mensen en daar kan je ook gezellige dingen mee doen en dan maak je ook veel met andere mee.