Vriend maakt mij onzeker

Hoi meiden

Ik ben al een lange tijd samen met een hele lieve jongen maar laatste tijd gaat het niet zo goed.
Hij maakt mij heel erg onzeker. Misschien niet opzettelijk maar de dingen die hij doet en zegt doen mij wel veel pijn.

Van mezelf ben ik al behoorlijk onzeker en ik ben in het verleden ook vaak lelijk en plat genoemd. Nu niet meer want ik heb wat meer rondingen gekregen en ik draag nu makeup enz.
Nu heb ik niet hele dikke rondingen maar plat ben ik ook niet (vind ik dan).

Mijn vriend zegt altijd dat ie mij mooi vind en dat ie veel van mij houd. Helaas als we op straat zijn dan zegt ie bijvoorbeeld van: ooh dat meisje is fucking mooi! Zulke dingen hoor ik dan best vaak. Ik heb er met hem over gepraat dat ik het niet zo fijn vind als ie die dingen zegt en dan zegt ie van: Ja maar ik zie je niet alleen als een vriendin maar ook als mijn beste vriend dus dan mag ik toch gewoon mijn mening geven? Daardoor had ik het gevoel alsof ik een beetje overdreef want ook al heb je een relatie, ik kan niet zn ogen uitprikken en hij kan nog steeds anderen mooi vinden dus ja.
Alleen nu hebben wij er ruzie over gehad want hij liet mij een meisje op snapchat zien ‘‘kijk schat ze heeft echt mooie billen he?’’ en doordat ik zo onzeker ben was ik helemaal tegen hem uitgevallen omdat ik normaal gesproken het voor mezelf hou omdat ik niet jaloers wil overkomen. Nu had ik hem verdrietig gemaakt omdat ik zo boos werd en toen zei hij van ‘‘ja ik maakte gewoon een grapje, je weet toch dat ik jou de mooiste vind? Waarom moet je dan zo op mij flippen?’’

Daarna was het weer goed maar toen begon mijn vriend weer over andere meisjes en hun billen. Toen op gegeven moment begon hij over mijn billen en dat die nogal klein waren vergeleken met die anderen en dat ik misschien mijn billen moet trainen. Ik voelde mij nogal beledigd maar ik probeerde er ook maar een grapje van te maken van ‘‘ja misschien moet ik maar siliconen in mijn billen stoppen dan krijg ik ook eindelijk hele mooie billen’’ en toen zei hij gewoon van ‘‘Ja niet alle meiden met mooie, volle billen hebben siliconen hoor’’ en toen zei ik van ja oke dan ga ik wel squads doen dan vind je hopelijk mijn billen daarna wel mooi. Ik had gehoopt dat ie zou zeggen dat ie ze al mooi vond maar hij antwoordde met ‘‘ja misschien wel’’ Ook liet hij een meid zien met hele ronde billen en toen begon hij helemaal van ja schat zo rond zijn die van jou niet. Toen zei ik op gegeven moment dat ie moest kappen met die kut opmerkingen en kregen we weer ruzie omdat volgens hem hij niks tegen mij kan zeggen of een grapje kan maken zonder dat ik boos word.

Neem ik hem te serieus, overdrijf ik of is dit werkelijk niet oke?

Ik denk dat ie niet begrijpt dat er een GROOT verschil is tussen hoe jongens zich gedragen met beste vrienden en hoe meisjes zich gedragen met beste vriendinnen ofz :’) als ej snapt wat ik bedoel.
Jongens kunnen zo zijn met elkaar maar ik denk niet dat vele meiden zich zo gedragen als het komt op het oordelen van andere mensen. laat staan in relaties, ookal zijn ze beste vrienden.

Ik snap beide kanten wel. Ik hoef van m’n vriend ook niet continue te horen welke meiden hij knap vind en een uitgebreide mening over de billen en borsten van andere meiden.

aan de andere kant snap ik hem wel dat je nogal onzeker word en snel boos…
Da’s iets waar je aan moet werken maar dat betekend niet dat hij 100% gelijk heeft.

Tuurlijk mag je je eigen mening hebben maar op zo’n onderwerp hoef je niet ver te gaan :’), foto’s tonen van andere al helemaal niet met de commentaar “Kijk eens schat, DIe heeft nogal mooie 6-pack he! en die billen!”

Mijn vriend en ik zijn ook beste vrienden, maar we weten van elkaar dat je natuurlijk wel andere mensen mooi vind en dat is normaal. (neemt niet weg dat je partner de mooiste van al is <3 ) maar op dat onderwerp moet/mag je gewoon niet uitgebreid over praten. Dat doe je gewoon niet uit respect voor je partner.

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het ook niet erg als hij bijvoorbeeld zegt dat een meisje leuke kleren aan heeft of mooi haar heeft maar ik hoef echt niet te horen dat ze super lekker en fucking mooi is en dat soort dingen. Af en toe doet hij het ook om mij te plagen, hij wilt dan reacties uitlokken omdat ie het cute vind als ik jaloers ben. Ik probeer laatste tijd ook gewoon te negeren als hij iets over anderen zegt maar hij overdrijft af en toe nogal naar mijn mening en vergelijkt mij dan met anderen. Ik weet dat hij het niet bedoeld om mij pijn te doen maar soms is het behoorlijk kwetsend. :frowning_face:

Ik herken je onzekerheid wel. Mijn vriend maakt af en toe ook wel eens opmerkingen over andere meisjes (“Mm, lekkere tieten”, “Zij ziet er lekker uit”) en dat maakt mij ook vaak onzeker. Ik ga mezelf namelijk vergelijken met die anderen. Heb het hier vaak met mijn vriend over en hij geeft aan dat dit echt niets betekent. Hij vindt het leuk om naar anderen te kijken maar ik ben het hele pakketje waar hij ontzettend blij mee is. Ik probeer die opmerkingen dus maar gewoon te negeren… hoe moeilijk soms ook.

Ik vind dat hij er wel een beetje over gaat, zeker omdat je hebt gezegd dat het gevoelig ligt en je het niet fijn vindt. Natuurlijk kan hij iemand anders ook mooi vinden, maar dat hoeft hij je niet elke keer te zeggen.
Praat hier nogmaals over, zeg dat hij je onzeker maakt door dat hij het te vaak zegt. Dat hij het eens een keertje zegt, oké dan, maar hij doet het echt te vaak.

Mijn vriend en ik zijn ook beste vrienden en wij zeggen ook wel eens tegen elkaar wat we echt mooi vinden aan een man/vrouw, maar dat is max 1x per maand ofzo. Mijn vriend zegt ook “Eet eens wat meer, ik wil dat je een dikkere kont hebt” en ik heb tegen hem gezegd dat hij gewoon pech heeft, ik ben nu -eindelijk- wat meer vormen dan vroeger, want ik was ook zo plat als wat dus ik ben al blij genoeg. En hij zegt dat mijn kont al erg mooi is, dus dan moet hij het er maar mee doen :slightly_smiling_face:
Kom voor jezelf op en laat niet over je heen lopen.

Je bent niet mooi omdat je make-up op hebt, maar omdat je bent zoals je bent. Refererend naar de zin en ik draag nu makeup enz.’’

Ik vind dat hij te ver gaat. Ik zou eens een heel goed gesprek met hem voeren, en anders even een pauze inlassen. In een relatie hoor je niet naar beneden gehaald te worden door je partner - zo zie ik dit dan. En als hij jou niet neemt zoals jij bent, is hij jou dan wel waard?

Normaal ben ik wel van ‘oh ja je moet gwn mensen mooi kunnen vinden in een relatie en dat tegen elkaar kunnen zeggen’, maar in dit geval gaat het toch wel te ver. Hij houdt duidelijk geen rekening met jouw gevoelens ook al heb je aan gegeven dat je er onzeker van wordt (en het ook nog eens verder getolereerd als ik t zo begrijp) en dat verhaal over die billen vind ik al helemaal veel te ver gaan. (Ga ook echt niet trainen alleen voor hem alsjeblieft.)
Ik zou gaan praten met je vriend en hem uitleggen dat het niet schattig is dat je jaloers bent omdat je je er onzeker door gaat voelen en dat dat juist niet helpend is een relatie. Ik vind best dat je hem mag zeggen dat hij je niet moet vergelijken met andere meisjes, dat is wel een stap verder dan ‘oh zij is mooi’ of ‘oh, zij heeft een goed figuur.’
Vraag hem hoe hij het zou vinden als je hem constant zou vergelijken met jongens met een sixpack, strakke kont, whatever, hem daar foto’s van zou laten zien etc. (Of pak m terug en probeer dat (plagend) uit.)
Jij neemt hem zoals hij is en houdt van hem zoals hij is (neem ik aan), dat hoort hij ook bij jou te doen.

Vraag hem ook eens waarom hij het doet. Misschien is het deels ook wel onzekerheid van zijn kant- dat hij bang is je kwijt te raken en met die jaloezie een soort van bevestiging zoekt dat jij hem niet kwijt wilt. (Of misschien is dit gwn vergezochte psychologie van mijn kant).

Meisje,

Dit is echt niet goed. Ik had een tijd lang een relatie met een jongen die ook een keer een opmerking maakte. In mijn geval deed hij dit om mij jaloers te maken, om te kijken of ik wel echt van hem hield, daar kwam ik echter later pas achter. Op dat moment maakte het mij ontzettend onzeker. En dat zou niet moeten gebeuren in een relatie. Hij kleineert jou, en zegt dat jouw lichaam anders moet zijn dan het is. Maar jij zou niet moeten veranderen voor hem. Elk lichaam is oké, maar jouw vriendje moet jou leuk vinden voor wie je bent! Ook wat betreft dat andere meisjes knap noemen als jij erbij bent, dat is gewoon niet fijn. Je kan het iemand niet verbieden natuurlijk, maar het is niet iets wat je doet als je samen bent met de persoon waar je van houdt. Geen enkele relatie is perfect, maar als je oprecht blij met elkaar bent, verliefd, dan zeg je dat soort dingen niet. Jij hoeft niet te zijn zoals andere meisjes, je moet jezelf zijn! En iemand hebben waar jij alles voor bent. Probeer toch met je vriend te praten en duidelijk te maken dat dit echt niet kan, als hij het echt niet begrijpt zou ik het uitmaken.

Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom een man/jongen zoiets zo uitgebreid met zijn vriendinnetje moet bespreken. Er zijn maar weinig vrouwen/meisjes die daar niks van hebben en daar niet onzeker van worden.

Ik vind dit eerlijk gezegd echt niet kunnen. Kijk, ik vraag ook wel eens aan mijn vriend van ‘vind je haar ook zo mooi?’ als ik een celeb zie die ik persoonlijk heel knap vind, maar ik vind dit veel te ver gaan. Als hij al weet dat je onzeker bent is het naar mijn mening echt heel raar om de hele tijd over de rondingen van andere meisjes te praten… Ik zou er nog eens zeggen dat je het niet fijn vindt en dat het zo lijkt alsof hij op andere meisjes zit te geilen en niet tevreden is met jou. En anders zou ik serieus eens overwegen of je dit dan nog wel wil, zo’n relatie.

Het is niet zo netjes wat hij doet. Hij gaat te ver, door het herhaaldelijk te doen.

Mijn vriend maakt soms grapjes dat ik te dik ben (meestal als ik net heb gegeten of een snack eet), en ik weet van mezelf dat ik dat absoluut niet ben (maat 34).
Ik kan er daarom ook zelf vaak om lachen of ik maak de grapjes zelf.

Maar als mijn vriend het vaker zou doen, dan zou ik zeker met hem in gesprek gaan. Dat ik het niet vind kunnen, en dat hij ermee moet ophouden.

Mijn vriend en ik zijn daar over het algemeen heel makkelijk in, wij vertellen elkaar alles en als we iets niet leuk vinden dan wordt dat ook gelijk besproken.

Zorg dat je dit nog een keer met hem bespreekt, en als hij jou niet respecteert dan zou je maatregelen moeten nemen, want je kunt niet in een relatie blijven waar je vriend je steeds opnieuw blijft beledigen ‘voor de grap’ en dat jij het maar moet slikken terwijl je het eigenlijk helemaal niet leuk vind.

Wees eerlijk en zorg dat het stopt.

Succes,

xXx Ade

Het kwalijkst aan dit verhaal vind ik dat het geen grapjes meer zijn. Hij zegt van wel, maar hij neemt het flink serieus als hij je vraagt zelfs te trainen en daar serieus over doorgaat. Dat ie eens een opmerking maakt over een ander, of dat hij eens een grapje maakt over jouw billen, oké, maar dit gaat verder dan dat.

Ik zou inderdaad ook eens met hem om de tafel. Dat je grapjes tot op zekere hoogte kan hebben, maar niet als ze constant over hetzelfde gaan en desnoods draai je het verhaal om: “Als ik dag in dag uit zou lopen geilen op sixpacks (of whatever wat hij niet heeft), dan zou jij dat op den duur toch ook niet meer chill vinden?”

Succes in elk geval! :slightly_smiling_face:

Ik ben biseksueel en ik vind het wel leuk om met mijn vriend oid dat soort dingen te bespreken, maar ik kan ook begrijpen dat je het niet leuk vindt. Vooral omdat sommige dingen die hij zegt serieus meent. Blijf het bespreken met hem.