Vriend maakt gekke gebaar?

Hey allemaal. Ik heb nu al half jaartje met een jongen. We hebben echter veel discussies en soms ruzietjes. Terwijl het eigenlijk best redelijk goed ging de laatste weken. Maandag hadden we toch wel een hele behoorlijke ruzie. Waarin ik even alleen wilde zijn en naar het bos ging, aangezien dit mij kalmeert. Maar het begon donker te worden en in het bos heb je geen lichten en ik ging al voordat het helemaal pikkedonker was weer uit het bos. Hij wist dit niet dus ging me zoeken in het bos. Was heel ongerust. Uurtje later wilde hij het uitmaken. Dit was nooit voorgekomen. We praatte het meestal uit en dan is het weer goed. Hij vond dat ik altijd bood werd om kleine dingen die nergens op sloegen (ik geef hem hier deels gelijk in). Ook vond hij dat ik hem niet goed behandelde en nog meer kleine dingetjes waar hij eigenlijk nooit over begonnen is. Ook niet als ik hem vroeg hoe hij onze relatie vond. Hij beantwoordde die vraag altijd met dat het perfect liep. Behalve maandag dus. Toen gaf die toe dat het helemaal niet goed liep en we alleen maar downs hebben (wat niet zo is.) Volgens mijn vriendin blufte hij om het uit te maken, maar ik weet bijna zeker dat hij niet bluft. In ieder geval hier komt het…
Dinsdag was ik bij en hij was aan het videobellen met z’n beste vriend. Ik lag met m’n hoofd op z’n borst en hij wilde niet dat ik in beeld kwam dus vroeg ik of ik iets lager wilde gaan liggen. Dat deed ik. Ik ging met m’n hoofd op z’n buik liggen. Op dit moment maakte hij naar z’n vriend een “pijp-gebaar”. Alsof ik hem ging pijpen. Sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik vond dit heel erg onvolwassen en respectloos. En hij dacht dat ik het niet heb gezien omdat ik film aan het kijken was. Ik heb er verder niks meer over gezegd, maar ik zit hier best wel mee. Misschien overdrijf ik? Dat zou ook wel kunnen… Maar ik kan niet tegen zulke dingetjes. Nou mijn vraag: wat moet ik hiermee? En stel ik me aan of hoor ik hier wat van te zeggen? De relatie is echt heel apart nu. Voelt niet meer alsof ik hem kan vertrouwen. Mede doordat ik hem weleens heb betrapt op liegen tegen me over waar die was enzo. Ik hoor vaker “maak het uit als je begint te twijfelen”. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het voelt ook niet meer alsof ik zulke dingen bespreekbaar met hem kan maken. Ik ben bang dat hij het de druppel vind en het dan uitmaakt.

Dat over het uitmaken vind ik wel een beetje apart, maar over dat met z’n vriend, daar zou ik zelf geen probleem van maken.

Ahhh oke, dankjewel voor je reactie!

Waarom praat je er niet gewoon met hem over? Misschien heb je het wel verkeerd gezien of begrepen.

Hmm, ik zou het niet zo leuk vinden als m’n vriend dat gebaar had gemaakt, hoor. Ik snap dat het een grapje is van hem, maar ik zou het wel tegen hem gezegd hebben dat ik dat niet echt leuk vond.
Dat uitmaken is ook een beetje raar, al was het om te bluffen. Als hij echt vol om je geeft om de relatie, zou hij dat denk ik niet echt doen… Hij zou iig moeten weten hoe dat jou zou kunnen kwetsen, lijkt me.
Ik zou er eens lang over praten wat jullie beiden eigenlijk willen, misschien even een korte break van elkaar nemen en dan goed nadenken over wat je eigenlijk wilt.

Ik zou daar zelf denk ik ook geen probleem van hebben gemaakt maar jullie hadden natuurlijk wel die gekke ruzie daarvoor. Ik zou er toch met hem over praten want het zit je toch dwars.

Als je niet meer met je partner kan praten en/of kan vertrouwen, dan zie ik de toekomst voor jullie niet rooskleurig in… Als je het echt nog een kans wilt geven zet je zelf dan over je angst heen en probeer nog een keer met hem te praten, anders houdt hij (inclusief jijzelf) je aan een lijntje, in mijn ogen.

Praat met hem. En stel je niet aan omdat gebaar zo zijn jongens nou eenmaal.