vriend liegt..!

Ik kom er steeds vaker achter dat m’n vriend liegt, nouja liegen, hij verzwijgt dingen of zegt dingen anders &voor mij is dat liegen… Vandaag ook weer. Hij zou ergens naartoe gaan en ik vertrouwde het niet helemaal. Ik ben er gisteravond achter gekomen dat hij naar een kameraad is vandaag, heel iets anders dan wat hij tegen mij heeft gezegd. Dus ik hem ermee confronteren, hij blijft gewoon ontkennen! Heb z’n mail gelezen &daar staat het in, hij gaat naar die kameraad, treintijden en alles erbij… Net gebeld, ja hij was net aangekomen. Klopt idd precies met de treintijden. Maar hij beweert dat hij heel ergens anders is, nou dat kan helemaal niet want dan was hij er al geweest… Grr, dit maakt me echt gek. Hij doet dit de laatste x steeds vaker, en ik raak zo echt het vertrouwen in hem kwijt… wat moet ik nou? Wil hem niet kwijt, hebben al een dik jaar met elkaar en vanalles meegemaakt samen, meer dan dat wij op onze leeftijd mee horen te maken… Dus kan hem niet zomaar laten vallen en wil dat ook niet, maar dit komt onze relatie niet echt ten goede… :frowning_face:

Wat ontzettend lullig van hem!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vertrouwen in hem kwijtraakt.
Misschien dat je het er toch nog een keer met hem over moet hebben, ook zeggen dat je het vertrouwen in hem kwijtraakt.
Misschien dat hij dan beseft wat hij doet, want als hij gewoon naar een kameraad gaat kan hij dat best zeggen.

Vraag waarom hij liegt .
Dat heb ik gedaan toen mijn vriendje tegen mij loog
&& nu begrijpen we elkaar veel beter .

Hij weet dat ik het vertrouwen kwijt ben, maar hij draait het om. Door dit alles ga ik hem constant controleren, en uiteindelijk ben ik dan de boosdoener… Gaat hij zeggen dat hij het zo niet meer wil, en als ik hem niet vertrouw is het misschien beter dat wel uitelkaar gaan. Dit doet ongelovelijk veel pijn, want we houden ontzettend veel van elkaar! Elke keer als we het erover hebben draait het op een gigantische ruzie uit. Ik kan de bewijzen onder z’n neus drukken, maar hij blijft alles ontkennen… en ja, op den duur breek ik, geef hem het voordeel vd twijfel.

Jeetje wat lastig, het lijkt wel alsof hij totaal niet door heeft wat hij doet!

Misschien dat iemand anders nog goede tips heeft, ik zou het ook niet weten…

Ja ik zou ook vragen waarom hij liegt. Maar als hij hier geen duidelijk antwoord op heeft en het steeds maar weer blijft gebeuren zou ik toch overwegen om het uit te maken, hoe moeilijk dat ook is. Want als je vriendje al zoveel liegt over zulke kleine dingen, waar liegt hij dan nog meer over? Het is logisch dat je hem dan niet meer vertrouwt en dat vertrouwen verdient hij dan ook niet. Ik begrijp dat het moeilijk is om een pauze of iets dergelijks in jullie relatie in te lassen, maar een relatie moet gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen en dat ontbreekt bij jullie zo te horen compleet. En zolang hij hiermee doorgaat zal het nooit beter worden. Dus ik zou nog eens goed met hem praten, over wat de gevolgen kunnen zijn van zijn liegen. Hopen dat hij jou dan begrijpt en niet meer gaat liegen, en anders zou ik er echt een punt achter zetten…

Ja, ik ben ook bang dat dat punt om er een einde aan te moeten maken snel dichtbij komt… :frowning_face: M’n vriend heeft een heel moeilijk verleden achter de rug, en ik denk dat het liegen daar vooral mee te maken heeft. Hij is bang dat hij me kwijt raakt, en probeert zo dingen voor me te verbergen. Maar door dat liegen maakt hij het alleen maar moeilijker, maar dat ziet hij niet. Het ging een hele tijd hartstikke goed en m’n vertrouwen was ook weer terug, maar dat is nu echt weer helemaal kwijt :frowning_face: Ik wil hem helpen, maar dat lukt gewoon niet…

Meid, ik snap wat je bedoelt! Ik had ook een vriend, we hadden meer dan een jaar, we zagen elkaar elke dag, en ik heb daar zelfs een halfjaar gewoond. Maar hij loog erg veel ( en had nog meer grote minpunten, maar die zie je pas in als je afstand van elkaar neemt…)
Maar meid je bent nog zo jong… Er zijn genoeg jongens die wel eerlijk kunnen zijn!

Ik heb heel duidelijk tegen mijn vriend gezegt dat ik door hem mijn zelfvertrouwen krijt raakte, en mijn vertrouwen in hem, en dat hij niet meer moest liegen.( ik zat in die periode erg diep in de put, en kon niks erbij hebben…) En binnen 1 week had ie weer een grote leugen opgehangen, en tja, dan kies ik met veel moeite voor mijzelf.
Want zoals je al zei, op den duur breek je… En dat mag niet kunnen gebeuren…

bedankt, ik praat met hem &blijft hij alles ontkennen dan is het genoeg. Het idee dat ik hem straks kwijt ben, maakt me nu al hartstikke kapot, maar dan heb ik de juiste keuze gemaakt… :cry:

Mijn vriend heeft ook een aantal keren gelogen en nu heb ik vertrouw ik hem niet meer. Hij weet het ook, en hij weet ook dat als hij nog 1x liegt het over is.

Als ik jou was zou ik eens heel goed met je vriend gaan praten en ermee confronteren.

Meis, beter nu, en weten dat je een goede keus maakt, dan dat je later echt helemaal gebroken bent…
Het is hardstikke moeilijk, maar je moet echt aan jezelf denken…

Vraag hem waarom hij liegt, of hij bang is voor een reactie van jou op iets…?

ik snap niet waarom hij niet zegt dat hij gewoon naar die kameraad gaat?!
Hij doet wel erg moeilijk…
Gewoon plotseling zeggen; waarom lieg je.

Maar ik kan me voorstellen dat je het zo niet wil, want hij doet het zelf en als je maar even controleert is het jou fout. O_o
Ik zou echt uit elkaar spatten.

Maargoed succes en UP.