Vriend komt beloftes niet na

Lieve meiden,

Ik zit met een probleem. Zoals de titel al zegt, komt mijn vriend zijn beloftes niet na. We hebben hier al super veel discussies over gehad. Conclusie is dan altijd dat hij eraan gaat werken, door bijvoorbeeld geen loze beloftes te maken of door bijvoorbeeld als zijn plannen in zijn agenda op te schrijven zodat hij niets dubbel plant. Echter lijkt niks te helpen…
De afgelopen drie weken hebben we bijna iedere dag discussies gehad, veel van die discussies gingen hierover. Iedere keer weer blijft hij zeggen dat hij eraan gaat werken, maar alsnog gaat het mis. Ik vind het echt heel vervelend dat ik iedere keer weer boos moet worden als het mis gaat. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn vriend. Ik weet namelijk dat hij zelf ook graag wil dat het verandert, alleen lijkt het maar niet te gebeuren. Ik weet niet of dit komt doordat hij het gewoon niet in zich heeft, of doordat hij het niet graag genoeg wil oid.
Voorbeeld: Morgen zijn we 2,5 jaar samen, en daarom hadden we gisteren afgesproken dat we morgen iets leuks gaan doen. Nu appt hij mij vanochtend weer dat hij vergeten was dat hij moet werken morgenavond, dus dat hij er pas weer kan zijn rond 10 uur… Voor mij is hiermee echt de bom gebarsten. Ik ben echt compleet radeloos over wat ik moet doen. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon in je agenda op te schrijven wanneer je moet werken, zodat je mij geen beloftes hoeft te maken die je niet kunt nakomen?

Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben gehad of iemand die advies heeft?

Groetjes!

Schrijf voor jezelf op wat je iritaties zijn. Lees dit op een moment dat je rustig bent nog even na. Daarna kan je misschien nog een keer opschrijven hoe je erover denkt en je vriend hiermee confronteren. Hang er ook consequenties aan. Als er hij de gevolgen weet kan hij misschien wel een knop om zetten. Kan hij dat niet, dan raadt ik je aan toch na te denken over of je het allemaal wel waard vind.
Niet dat ik erop uit ben om je relatie kapot te maken. Maar ik vind wel dat (nu je nog zo jong bent) het niet moet kunnen dat er al zulke botsingen zijn die blijven zelfs na meerdere keren praten over hoe het anders kan.

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb inderdaad al vaker een lijst gemaakt (hij ook) met daarop de dingen waaraan ik me erger. Ik denk dat hij ook wel begrijpt wat voor impact het op mij heeft, want we hebben het er echt al heel vaak over gehad. Toch lijkt het hem gewoon niet te lukken, en ik snap gewoon niet waarom. Daardoor begin ik ook het gevoel te krijgen dat het misschien wel aan mij ligt, dat ik te veeleisend ben of zo.

^ ik vind niet dat je te veel eisend bent.
In een relatie moet je tijd maken voor elkaar. Ik wring mezelf soms ook in 100 bochten om ervoor te zorgen dat ik mijn vriend kan zien.
Als mijn vriend dit soort dingen vaak zou doen, zou ik ook boos zijn.
Ik vind wel dat je op je strepen mag staan.

Tijd voor elkaar maken doen we gelukkig ook! Het is alleen het feit dat ik gewoon echt niet op hem kan rekenen. Ik heb hem al zo vaak gezegd dat hij gewoon eens moet doen wat hij zegt. Hoe moet ik er anders ooit in kunnen vertrouwen dat hij over een aantal jaar bijvoorbeeld een verantwoordelijke vader kan zijn (niet dat ik daar nu al mee bezig ben, maar om even als voorbeeld te noemen)? Bij alles wat hij zegt heb ik gewoon echt al in mijn achterhoofd dat het waarschijnlijk toch niet gaat gebeuren. Eigenlijk zou ik gewoon geen verwachtingen meer moeten hebben, want dan kan ik ook niet teleurgesteld worden. Maar ik vind het heel moeilijk om helemaal niks te verwachten, vooral niet als mij iets beloofd wordt.

bestaan er geen tips en tricks om zoiets te kunnen doen naast een agenda?

Mijn vriend heeft zo’n geheugen ook soms, ik zeg ook meerdere keren tegen hem wat er gaat gebeuren, puur om zeker te zijn dat ie het weet en niet raar opkijkt wanneer ik me chic aankleed of iets dergelijks…
Misschien is dat zegmaar een tip?

Laat zegmaar weten dat alles vaststaat 7dagen op voorhand. of laat jou weten als deadline wat er volgende week vaststaat. Als ie nog iets dubbel in de agenda zet…