vriend kan steeds niet afspreken

Hoi allemaal,

Even een vraagje. M’n vriend is net een tijdje op vakantie geweest, ik heb dan ook erg veel zin om hem weer te zien! Eergisteren is hij teruggekomen en ik smste of hij het naar z’n zin had gehad. Ik stelde ook voor dat ik gisteren eventjes kort langs zou komen. Prima maar hij gaf aan dat het erg druk was dus dat het niet te lang kon, geen probleem. Gisterochtend kreeg ik een smsje dat hij het echt heel erg druk had en dat het niet zou lukken. Dit vond ik erg jammer, en wilde wat nieuws afspreken, maar hij gaf aan dat ‘het wel zou komen en dat wel nog wel even contact houden’. Ik baalde hier wel van, we wonen op een klein uurtje reizen van elkaar vandaan en ik zie hem niet al te vaak en heb hem nu al een tijdje moeten missen. Het is wel vaker zo dat het lastig is om af te spreken. Ik vraag me dan af of hij gewoon geen tijd vrij wilt maken? Na een tijdje op vakantie te zijn geweest heb ik namelijk wel erg veel zin om hem te zien maar blijkbaar is dat niet wederzijds… Iemand tips/ervaringen?

Hoelang heb je met hem?..
Misschien moet je vriend veel dingen regelen, omdat 'ie op vakantie is geweest uiteraard. Wacht het nog maar een week af… en kijk maar of hij zelf de stappen neemt om aftespreken met jou!

even afwachten
als hij echt van je houd dan wil hij jou ook binnekort zien
niet teveel op zijn lip zitten want dat word irritant

Hij is 2 dagen terug. Stel je niet aan.

ik snap jouw situatie wel, niet dat ik er zelf in zit
want mijn vriend wilt me heel graag zien, ga hem ophalen op Schiphol zelfs en vorig jaar toen hij terug kwam uit Lloret was ik al bij hem thuis vóórdat hij er was en dat was ook zo toen hij terug kwam van ski vakantie in december.

Maar vind het op zich wel een beetje lullig van je vriendje, ik weet niet hoelang die is weggeweest en hoelang jullie al wat hebben? En ik vraag me ook af waarmee die het druk heeft dan? Zijn koffer uitpakken is toch zo gebeurd?!

Je woont een klein half uurtje reizen van elkaar toch? Maar met welk vervoer? Fiets, auto, bus?

Ik woon namelijk 25 minuten met de auto van mijn vriend af, maar wij zien elkaar wel geregeld!

tjua, ik woon nu dan even 3 uur bij mijn vriend vandaan (maakt niet me zo veel uit, reis met alle liefde); maar ik moet alsnog een week wachten nadat ik terug ben van vakantie. en dat terwijl dat betekend dat we elkaar 3,5 week niet zien.

tjua, so be it. als hij vind dat hij moet werken/skaten/slapen, dan mag hij dat van mij doen. ik ga hem niet dwingen om af te spreken, en ik weet dat ik hem uiteindelijk toch wel zie.

Deur tot deur wonen we, met het openbaar vervoer, ongeveer 5 kwartier van elkaar vandaan.

Ja hij is twee dagen terug ja, nadat hij ongeveer 2 weken is weggeweest. Maar het gaat niet om het feit dat hij twee dagen terug is, maar dat hij het steeds, ook voor de vakantie, druk heeft met allerlei dingen en daardoor het afspreken heel lastig is.
Daar zit ik een beetje mee. Ik mis hem nu best wel en zou het leuk vinden om hem te zien en het zou voor mij fijn zijn als hij mij ook wilt zien. Klinkt een beetje egoïstisch maar ik bedoel er mee, als je een relatie hebt dan wil je elkaar toch zien?

Hij had het druk met dingen in en rondom huis, hij woont op zichzelf in een kamer dus ik zie ook niet in wat het vele werk is…

Nee dat weet ik ook uit eerdere relaties, dus dat probeer ik juist niet te doen. Maar dat doe ik dus elke keer, dan geef ik aan jammer, maakt niet uit etc. Maar dan moet ik weer diegene zijn die de volgende stap zet om wat nieuws af te spreken en dat irriteert me ook een beetje…

Nee dat weet ik ook uit eerdere relaties, dus dat probeer ik juist niet te doen. Maar dat doe ik dus elke keer, dan geef ik aan jammer, maakt niet uit etc. Maar dan moet ik weer diegene zijn die de volgende stap zet om wat nieuws af te spreken en dat irriteert me ook een beetje…

rustig!
komt vanzelf wel goed
hij is net terug van vakantie

Ik zou eerlijk gezegd wel pissig zijn als ik m’n vriend twee weken had moeten missen en hij geen moeite doet om af te spreken wanneer hij terug is.

Ja dat begrijp ik ook wel. Maar het is niet alleen nu afspreken na de vakantie, maar daarvoor ook al. Hij heeft het ‘druk’ maar is ondertussen wel lekker op facebook bezig of zit met vrienden ergens. Daar heb ik op zich geen probleem mee, maar wel wanneer hij het wel steeds te druk heeft om mij te zien, 1x per week elkaar eventjes zien is toch niet teveel gevraagd?

Misschien moet je hem vragen of hij nog wel blij is met jullie relatie.

ho eens, kloot; dat vind ik wel een beeeetje overdreven. want in dat geval zou ik me ook moeten gaan afvragen of mijn vriend blij is met onze relatie; en ik weet 100% zeker dat hij dolgelukkig met me is. dat sommige jongens nou eenmaal niet de behoefte hebben om hun vriendinnetje altijd te zien en graag andere dingen doen; daar is toch niks mis mee?

serieus. TS: ik zou je er niet zo veel van aantrekken. hij is net terug, laat 'm gewoon lekker. je merkt het vanzelf wel als hij zin heeft om af te spreken.

Het is wat ik ervan vind, want ik vind het wel raar dat hij haar na 2 weken niet wil zien. Dat jij dat op je eigen relatie relativeert moet jij weten.

Hij kan toch zelf de stappen zetten om aftespreken?..
Misschien moet 'ie zich eerst settelen

2 verschillende meningen hier :wink:
hm lastig, je moet toch ook even kijken hoe je allebei in je relatie staat en anders maar een goed gesprek aanknopen waarom die je ervoor ook al niet veel kon zien…

Mijn vriend en ik sliepen gewoon nog bij elkaar, en ook al moest hij om 6 uur opstaan om naar Schiphol te gaan, ik ging gewoon mee opstaan. Tsja, je moet ook dingen voor elkaar over hebben toch?
En als jouw vriend voor de vakantie ook al weinig tijd had heb je hem misschien nu al 2,5 week tot 3 weken niet gezien?