vriend jonger dan jijzelf!?

hallo allemaal,

ik ben een meisje van 17 jaar en word in september 18.
mijn vriend is 16 (in maart geworden).
ik word hier vaak door andere mensen mee geconfronteerd; ze zeggen bijvoorbeeld iets van ‘moet hij niet naar de kinderdisco’, en echt van die rot opmerkingen.
ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken, maar diep van binnen doet het me echt pijn.
als ik bij mijn vriend ben, en ik lig lekker naast hem dan heb ik ook ooit zoiets van, nou hier lig ik dan met n jonger iemand, omdat mensen zulke dingen zeggen.
ik wil hem hier helemaal niet mee kwetsen maar ik heb het hem natuurlijk wel gezegd.
mensen vinden het raar dat hij jonger is, en hij mag ook minder.
we hebben het nu bijna 3 jaar en hij mag niks! we mogen af en toe een keer bij elkaar slapen.
we hebben alles al gedaan op sexueel gebied en we willen echt wel dat we meer mogen, of in ieder geval dat hij meer mag.

ik zit hier erg mee, en het gaat ten kosten van onze relatie, en die nemen we serieus!
wat zouden jullie doen in deze situatie? en heb jij zoiets ook al meegemaakt, want ik weet het ooit echt niet meer!

Bedankt! :wink:

Je moet je gewoon over die opmerkingen heen zetten. Ze negeren. Als je een opmerking krijgt er gewoon niet op in gaan. Het doet even pijn maar het gaat toch om jou en je vriend. En niet om al de mensen erom heen.

En dat hij niks mag dat moet hij met zijn ouders gaan overleggen. Mijn vriendje mag ook niet heel veel van zijn ouders. Hij mag bijv. niet tot laat buiten zijn in de avond enz. Maar hij mag bijv. wel hele andere dingen dan ik. Op bijv. seksueel gebied. Mijn moeder wilt daar niks van weten. Maar als jullie willen dat hij meer dingen mag doen dan moet hij dat met zijn ouders bespreken. Meer kan je niet echt doen. En als jullie al 3 jaar een serieuze relatie hebben dan moeten die ouders het toch ook wel snappen?

Ik zou als ik jou was je minder (proberen) aan te trekken van andere mensen die zulke opmerkingen zeggen. Ik snap dat het heel vervelend is maar vaak moeten anderen altijd wel wat over een ander zeggen (snap je 'm nog?) Ik vind trouwens niet dat je nu moet gaan twijfelen aan je vriend, je bent tenslotte verliefd op hem geworden en niet op zn leeftijd! :wink: En als je om je heen kijkt zijn er toch wel meer mensen met een leeftijdsverschil? Ik ken bijvoorbeeld iemand die verschilt 8 jaar met haar man en dat gaat goed.

trek je niks aan van de reactie
als je van hem houd, dat is alles wat geldt

zijn ouders willen bijvoorbeeld ook niet dat hij als sex heeft, maar ze weten ook niet dat wij dat hebben, omdat we bang zijn dat we problemen krijgen.
en hij heeft het er echt al super super vaak met zijn ouders over gehad, en mijn moeder zelf ook met zijn moeder, maar mijn moeder zegt dan dat ze het eens is met zijn moeder; dat we bijvoorbeeld alleen op belangrijke dagen bij elkaar mogen slapen of feestjes ofzo.
maar mijn moeder geeft er eigelijk helemaal niet veel om, want het mag van haar atlijd!

je moet je hier dus echt niks van aan trekken he
ik ben eind oktober 16 geworden mijn vriend word 25 juni pas 16
en toen hij 14 was kregen we iets… de mensen die weten dat die jonger is hoorde ik in het begin ook zo van ja de jongen hoort toch ouder te zijn en dat soort dingen die jij dus ook hoort zelfs van hele goeie vrienden ben toen paar keer tegen die mensen vlinkt te keer gegaan door te zeggen van dat leeftijd niks uit maakt kom op joh wast nou een jaar? wij zijn gewoon gelukkig! trouwens neem aan dat je voor je vriendje kiest aangezien het een serieuse relatie is 3 jaar… en als je moet kiezen tusse vrienden en je vriendje dat kan eigelijk niet want mensen die zo tegen jou praten zijn geen vrienden…
en over dat bij elkaar slapen heb ik ook nog steeds met m’n vriend maar er komt een dag dan is dat ook anders zijn ouders laten hem ook ooit los zo denk ik dan maar er komt een dag dat hij ook volwassen is… maar een relatie van 3 jaar je zou stom zijn om daar voor deze reden een punt achter te zetten!

en dat heb ik ook

mijn vriendje is 15 (wordt in augustus 16) en ik ben in februari 17 geworden, dus het is ook best een verschil. ik heb nooit vervelende opmerkingen naar mijn hoofd gehad, maar het lijkt me wel erg vervelend.

je moet niks aantrekken van andere mensen, jullie zijn al drie jaar bij elkaar en dat is al echt super lang, dus het zou zonde zijn om dat weg te gooien.

boeie als je van hem houd is het toch goed ?

Mijn vriend is precies 1,5 jaar jonger dan mij :slightly_smiling_face:, en het gaat echt super.

vind ikwel kunnen

Ik heb ook zelf een vriendje gehad die 1,5 jaar jonger was dan mij. We hebben 1 jaar een relatie gehad en ik stond gewoon boven dat soort mensen. Ik zei altijd verliefd wordt je en kies je niet :slightly_smiling_face:. Dat is uiteindelijk wel zo, in iedergeval als het goed is dan.

Zelf zou ik het denk ik niet kunnen omdat ik vaak op volwassenere typetjes val omdat ik zelf zeg maar ook wat ouder ben voor m’n leeftijd, maar als jij je goed voelt is dat alles wat telt!
Wat zal iedereen later jaloers zijn, als jij een lekkere jonge kerel hebt en zij met een oude zuurpruim rondlopen.
Geniet er gewoon lekker van meid!
Probeer samen met zijn ouders te gaan praten, vertel ze dat jullie je relatie erg serieus nemen en dat jullie je belemmerd voelen door hun manier van ermee omgaan.
Ik hoop echt dat het goedkomt, want een relatie van 3jaar kapot laten gaan door zoiets is het echt niet waard!!

als je maar van elkaar houdt & hij niet kinderachtig ofzo is.
clich’e: echte liefde overwint alles. haha

Nouja, het scheelt maar een jaar ofzo.
Niks van aantrekken! Als je mentaal op 1 lijn ligt is dat veel belangrijker!
Gewoon blij zijn met elkaar :grinning:

En wat betreft zijn ouders… Aan ouders verander je bijna niks. Het is jammer maar wel waar. Ik zou mijn schoonouders ook een schop onder hun billen willen geven maar dat helpt niets. Wat je zou kunnen doen is met zijn ouders praten en heeeele goede argumenten bedenken. Let wel op; als je de discussie verliest laat het er dan bij want als je door blijft gaan keert het tegen je.

Mijn argument voor mijn ouders was altijd: Als ik seks wil kan ik het ook in de bosjes doen hoor. Maar dat argument zouk nu ni gebruiken :stuck_out_tongue:

Hopelijk heb je er iets aan! Succes!

hoi.

Je bent niet de enige met een leeftijdsverschil ^^
Maar niets van die opmerkingen aantrekken, vaak zijn het de vrijgezellen met rotopmerkingen :wink: Geloof me, ze zijn gewoon jaloers.

mijn vriend is ook jonger als mij, 1 jaar en 3 maanden :slightly_smiling_face: ik ben 19 hij is 18 net geworden… ik heb eigenlijk nooit van zulke opmerkingen gehoord, maar wel van huh? is hij jonger als jij ofzo zulke dingen dat ik denk van uhh? is dat raar dan ofzo…?

Een vriendin van mij heeft ook een vriendje die 1,5 jaar jonger is.
Zij krijgt ook weleens opmerkingen erover, maar daar moet je je écht niks van aantrekken. Als je die opmerkingen negeert vinden ze er ook niks meer aan om er wat over te zeggen omdat ze dan zien dat het je niks boeit.
Ze zijn gewoon jaloers op jullie relatie ofzo.

Mijn lief wordt in september 16 en ik ben in januari 17 geworden… Ik heb ook nooit opmerkingen gehad, maar hij mag idd niet veel van zijn ouders (wat heel irritant is -.-). Daar komt nog bij dat we 100 km van elkaar wonen…
Een beetje ingewikkeld, maar ja, als je verliefd bent kan je het niet veranderen en moeilijk gaat ook.
Geniet van de momenten wanneer je samen bent, en laat deze stomme ongefundeerde opmerkingen je relatie breken. Echt waar, je bent beter dan die mensen

Maakt toch niet uit? zolang je gek met elkaar bent…
Trek je er niks van aan (; zoveel verschil zit er nou ook weer niet in toch?..