Vriend 'jaloers' om niks.

Ik heb al bijna 1,5 een hele lieve vriend B, het is altijd erg gezellig en ik hou echt superveel van hem!
Nu is er op mijn school een jongen S en mijn vriendinnen, en ik trouwens ook, denken dat hij mij leuk vindt. Gewoon omdat hij telkens om mij heen hangt en contact met mij zoekt. Omdat het gewoon een aardige jongen is praat ik gewoon met hem en dat moet lijkt mij geen probleem zijn. Ik weet zelf dat ik S tótaal níet leuk vindt want ik ben helemaal hoteldebotel van B.

Nu vertelde ik dat dus aan mijn vriend van die jongen op school, nu voelt hij zich bedreigd, tenminste, dat gevoel krijg ik. Ik heb al meerdere malen verteld dat dit echt niet nodig is en dat ik de aandacht van S eigenlijk heel irritant vind (wat overigens ook zo is). Eerst maakte mijn vriend er nog grapjes over maar nu wordt het heel vervelend, hij blijft maar doorgaan. Zo zei hij laatst toen hij bleef slapen en ik tegen hem aanlag 'Lig je ook altijd zo tegen S aan?’, ‘Ja, je bent vast niet aan de pil vanwege mij, je bent zeker begonnen door S, ja he.’ Nu moet ik plots vrijdagavond werken tot 8 uur en hij weer ‘ja, je gaat zeker weer naar S toe he?’ En wat hij ook nog zei ‘Ja, dan spreek je zeker doordeweeks als je zegt dat je schoolwerk hebt af met S, en dan vrijdag- en zondagavond met mij af, ja. Je hebt gewoon twee vriendjes. Wanneer stel je mij aan S voor?’

Ik heb hem al meerdere malen in het echt gezegd dat hij ermee moet stoppen om telkens over S te beginnen, daarnaast heb ik ook nog een paar keer op whatsapp gezegd dat hij van ophouden moet weten en dat ik de naam S niet meer wil horen.

Echt waar, ik ben echt dolgelukkig met B en ik moet echt niets van die S weten, ergens weet ik ook wel dat mijn vriend dit ook weet, maar hij blijft maar doorgaan. Wat moet ik doen?

Sorry voor het lange verhaal.

Ik denk dat je vriend je op een subtiele manier duidelijk wil maken dat ie gewoon niet wil dat er iets tussen jou en S gebeurd. Maar dat kan heel irritant zijn. Als die S zo irritant is, zou ik hem ook maar even duidelijk maken dat jij een vriend hebt. En dat dan tegen B zeggen, en hopen dat ie ophoudt met die grapjes…

Ja, ik ken het, mijn vriend doet precies hetzelfde en wij hebben een lange afstandsrelatie. Maar waar het bij jou omgaat is denk ik dat B echt heel veel om jou geeft en hij jou voor zichzelf wil en een beetje jaloers is op andere jongens die misschien enige aandacht van jou krijgen.
ik denk dat je nog even goed met B moet gaan praten en hem duidelijk maken dat je S niet wil en dat je hem (B dus) niet kwijt wil raken want dat is S duidelijk niet waard.

Ik heb hier zelf nog steeds last van en we hebben er al meerdere malen lang over gepraat, het enige wat je kunt doen is gewoon een heel goed gesprek hebben met B.

Ik hoop dat mijn advies je helpt! xx

Ik heb al zeker 3 keer zijn handen vastgepakt, gezegd dat hij in mijn ogen moest kijken dat ik hem echt niet kwijt wil, dat ik helemaal gelukkig ben met hem. En daarnaast heb ik dus gevraagd of hij wilt ophouden met het telkens maar weer beginnen over S.

Ahw, en hoe reageerde hij daarop dan? Het moet heus wel een keertje over zijn met dat jaloerse gedrag haha.

Hij antwoord dan altijd met ‘jaja’ echt op z’n toontje. Ik heb ookal gezegd dat hij moet kappen met dat jaja geantwoord, want ik word er echt simpel van.

Heb je hem al eens gezegd dat hij het voor jou ook niet echt makkelijker maakt? Tenminste, het zou voor mij echt voelen alsof hij me niet vertrouwt, heel onprettig en pijnlijk lijkt me dat. Alsof hij van jou het idee heeft dat jij cheat je in je relatie, terwijl je dat helemaal niet doet? Ik weet niet of jij dat gevoel hebt, maar dat lijkt mij goed mogelijk.
Misschien dat hij de ernst er niet van in ziet, dat jij het geen leuke grappen vindt omdat het jou persoonlijk ook steekt, omdat het voelt alsof hij je niet vertrouwt. Mogelijk helpt dat hem in te laten zien dat dit soort grappen niet leuk zijn als jij er toch niet op in gaat en hem alleen maar probeert te overtuigen dat je hem alleen ziet zitten.

Heel vervelend in ieder geval, sterkte er mee!

Haha ja ik ken het gevoel :unamused:.
Misschien moet je m een keer laten voelen dat jij het echt niet meer leuk vindt zo en hem vragen hoeveel hij eigenlijk wel niet om je geeft, want op deze manier maakt hij je niet echt gelukkig…

Ik heb echt éxact hetzelfde gehad! Aan de ene kant vond ik het best lief dat hij jaloers was en mij absoluut niet kwijt wou, maar langs de andere kant vond ik hem zo overdrijven terwijl er echt helemaal niets is (van mijn kant in ieder geval). Hij zei dan ook vaak, ik vertrouw jou wel, maar de andere jongens niet

Goed ja, hier heb je zelf weinig aan en tips heb ik ook niet echt want het is inmiddels uit tussen ons (deels omdat hij veel te jaloers was).

Ahh hoelang heeft dat jaloerse gedoe geduurd dan? En hoelang hebben jullie een relatie gehad?

Praat in S’ buurt de hele tijd over B, dan haakt hij vanzelf wel af xD Nee, doe maar niet. Of draag zoiets voor op een reiskoffer waarop staat: hands off!!! Of laat je vriendinnen contact zoeken met S. Zo van: Rybacova en B niet ook een schattig koppel? Of andere hints.

P.s. het spijt me dat je hier niets aan hebt. Ik wens je veel geluk en ik hoop dat B niet meer verder erop in gaat.

Ik vroeg ook aan hem van ‘Vertrouw je mij soms niet?’ maar daar reageerde hij niet echt op.

Ergens snap ik S ook niet, hij heeft mij ook als vrienden op Facebook en kan hier zien dat ik het gezellig heb met B. Ik wacht nog maar even af, eind van deze week is het vakantie en dan heb ik examens en dan zie ik S, waarschijnlijk, nooit meer.

Ik snap wel dat het hem steekt, ik heb zo ook wel eens pijnlijke opmerkingen naar mijn vriend gemaakt omdat ik jaloers was/bang om hem kwijt te raken, maar bij hem merkte ik echt dat het hem kwetste en toen ben ik er ook erg snel mee opgehouden.
Misschien toch eens een gesprek over voeren waarin je hem niet alleen vraagt of hij er over wil ophouden maar ook waarom? Hopelijk dat hij dan inziet dat hij met die opmerkingen niet alleen insinueert dat hij die S. niet vertrouwt, maar ook jou niet.

Hm ja, daar zit wat in. Maar als S gewoon iets over het huiswerk vraagt kan ik dat moeilijk negeren? En ik bedoel, we zitten bij elkaar in de klas, dus dan kom je automatisch met elkaar in gesprek. Ik vind S echt een aardige jongen, maar meer dan dat is het dus écht niet, S en ik zijn ook geen vrienden. Als S er na de examens op door blijft gaan, dan ga ik het hem duidelijk maken.

Eigenlijk zou je het zo voor elkaar moeten krijgen dat S en B elkaar een keer ‘per ongeluk’ zien. Dan ziet B dat je hem geen aandacht geeft en ziet S dat je dolgelukkig bent met B.

Als dat mogelijk zal zijn ja, helaas zit dat er niet in… B woont gelukkig vlak bij mij en studeert al, S woont 10km van mij vandaan en is net als ik bezig met middelbare school.

Het was vooral het laatste half jaar dat hij eigenlijk tamelijk jaloers was. En we waren net geen 2,5 jaar samen.

Ik zou gewoon proberen zo min mogelijk contact te hebben met S. Dit wil nu niet zeggen dat je hem moet negeren, maar start er bijvoorbeeld geen conversatie mee op fb, stel niet teveel vragen en vertel niet te veel andere dingen tegen hem. Soms wat kortaf antwoorden tegen S kan ook wat helpen, maar overdrijf hierin ook niet teveel, zodat je overkomt als een bitch.

Ik weet zelf dat je vriend duidelijk maken en zeggen dat hij niet jaloers moet zijn niet veel uithaalt… Hij is nu eenmaal jaloers omdat hij te bang is je te verliezen…

Hm… ik ben ontzettend allergisch voor dit soort jaloers gedrag. Misschien is je vriend ook wel onzeker? Maar dat maakt het niet minder irritant voor jou natuurlijk!
Ik denk dat je vriend op een gegeven moent wel ophoud als je het gewoon een beetje negeert. Tegen S zou ik zelf gewoon heel kortaf doen. Als hij wat vraagt over huiswerk, gewoon antwoord geven en verder niets.