Vriend is nooit online

Mijn vriend is heel erg introvert, ik ook. Maar hij is ook heel vaak offline, komt soms 3 dagen niet op whatsapp. Ook tijdens gesprekken gaat hij er soms ineens vandoor en komt dan 2 uur later terug. Wanneer hij bij mij is of ik bij hem is alles hartstikke leuk, knuffels, gezellig en al. Soms, wanneer we afscheid nemen en zegt hij ‘‘ik app je wel’’ maar vervolgens laat hij twee dagen niets van zich horen, ook niet wanneer ik hem app zodra ik thuis ben. Ik vind het vervelend dat ik soms hele gesprekken met hem heb en dat hij dan daarna zomaar drie dagen niet reageert. Ik wil hem niet echt pushen van ‘‘kom eens wat vaker online’’ want hij is altijd al zo geweest en dat wist ik al voordat ik een relatie met hem aanging. Maar toch erger ik me eraan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Hoe moet ik hiermee omgaan?

Heb je het al eens met hem besproken?

Nog niet. We hebben nog niet zo lang iets, dus voorheen had ik weinig te klagen. Moet ik erover beginnen? Ik wil niet te zeurderig overkomen

In de eerste maand nadat ik mijn vriend leerde kennen, was ik precies zoals jij je vriend beschrijft. En nog steeds: maar dan niet meer bij mijn vriend, met hem app ik nu continu. Ik denk dat dit komt doordat ik gewoon heel graag met hem praat, en hij ook veel online is op whatsapp. Ik mis hem als ik een paar uur niet met hem heb gepraat. Dat was in het begin wel anders, net als ik nu nog steeds heb met andere app contacten. Bij mij is de reden daarachter dat ik mij wil concentreren op een appje (eerst even nadenken over mijn antwoord) voordat ik hem verstuur, en daarom blijf uitstellen.

Ik denk dat het nooit kwaad kan om ook eens over dit onderwerp een gesprekje te hebben. Delen van ervaringen, zien hoe hij erover denkt en delen hoe jij het ervaart. Misschien is hij zich er niet van bewust?

Ik zou er wel over beginnen, beter nu dan pas over een paar maanden.

Ik zal het er met hem over hebben dan. Het vervelende is wel dat ik hem maar een keer per maand alleen kan spreken. Ik zie hem een keer per week, maar dat is bij muziekles waar we altijd bij andere mensen zijn. We wonen een uur met de trein van elkaar vandaan. Maar ik zal het er de volgende keer dat ik hem zie over hebben

Is dat echt een probleem dan? Als het zo belangrijk is, kun je hem toch even bellen. Ik zou gewoon bij hem aangeven dat je het fijn vind als hij wat vaker van zich laat horen, het zou best kunnen zijn dat hij moet wennen aan het hebben van een relatie dus dat hij dan niet ineens 3 dagen niks van zih kan laten horen. Communication is key!

Je ziet je vriend wel ontzettend weinig, misschien heeft het daar ook mee te maken. Als ik mijn vriend maar een keer per maand zou zien en ik zou pas net met hem hebben, dat zou ik echt lastig vinden.

Het komt misschien vanzelf maar meestal hebben mensen gewoon wel of niet iets met whatsapp. Mijn ex had er ook niks mee en dat irriteerde mij ook omdat ik niet altijd bij hem kon zijn, maar hij belde liever dus misschien heeft je vriend dat ook? Anders moet je je er denk ik overheen zetten en zorgen dat je hem vaker ziet.

Een keer per maand echt zou zien ipv met andere mensen erbij dan.

Ja als jullie elkaar nooit zien dan snap ik het wel. Een uur met de trein is het toch wel waard om elkaar minimaal 1 keer in de week te zien?

Natuurlijk is het het reizen waard. Maar het probleem is dat we beiden onze cijfers omhoog moeten halen, en ik vind het best oké om op zaterdag al mijn werk te doen, en dan op zondag met hem af te spreken, of zo. Maar zijn moeder verbiedt het hem om vaak af te spreken vanwege zijn school. Hij staat drie onvoldoendes, waarvan eentje in de kernvakken. Vandaar. Dus echt vaak afspreken gaat niet lukken.

Waarom bel je hem niet af en toe? Dat kan hij moeilijk negeren lijkt me.

Ja maak afspraken met hem, dat je 1 keer per dag belt ofzo.

Zou ik best willen. Eens per dag lijkt mij ook heel veel, maar zo’n drie keer per week wel. We bellen haast nooit. Aangezien hij schijnbaar niet eens de tijd heeft om even een berichtje te sturen, lijkt het me dat hij al helemaal geen tijd heeft om te bellen.

Maar dat zijn allemaal aannames, je hebt nog eens met hem erover gehad. Miss wil hij ook wel meer contact.

Ik heb hem er vanochtend over geappt. Nu hoop ik dat hij niet er weer twee dagen over doet om te antwoorden. Bedankt voor de reacties, in ieder geval

Uit je beginpost kreeg ik eigenlijk meer het idee dat hij niet zo van praten houd omdat hij introvert is en daarom niet altijd terug appte… niet ivm tijd te kort. Jullie zijn van middelbare school leeftijd toch? Ik kan me niet voorstellen dat een jongen van jullie leeftijd het zo zo zo ontzettend druk heeft dat hij in een dag geen half uurtje ofzo de tijd heeft om met je te bellen…

Sommige mensen appen nou eenmaal niet zo vaak. Als je afspreekt om elkaar dagelijks kort een appje te sturen? Of twee keer in de week even bellen? Zelf zou ik het ook lastig vinden aangezien ik wel veel sociale contacten heb, maar je kunt iemand moeilijk dwingen tot meer appcontact. Geef het in ieder geval wel aan, dan weet hij tenminste dat jij het lastig vind dat je elkaar soms zolang niet spreekt.

Misschien, maar op sommige dagen hebben we juist wel gesprekken die een uur duren, maar sommige dagen hoor ik helemaal niets van hem. We zijn inderdaad van middelbare school leeftijd en ik kan het me ook niet echt voorstellen. Ik snap er niets van, eerlijk gezegd.