Vriend is geen prater - Help

Heee meide,

ik zit echt serieus in een dipje nu. Mijn vriend en ik zijn al 14 maanden bij elkaar. En ik ken echt heel goed, en hij is niet echt een prater.
Dat maakt t soms echt heel moeilijk. Ik was een beetje bozig omdat hij gistere niet kwam kijke naar een optreden van mij [hij kwam later] en me toen ook niet thuisbracht of normaal welteruste kon zegge, de volgende ochtend kwam hij te laat en zei die niet eens normaal hoi [gwn n kus ofzo] ik ben erg koppig en dacht echt van ‘wat is je probleem man’ toen ben ik tegen hem gaan doen zoals ik vind dt hij tege mij doet. Dus ik bot doen en beetje negeren.

Net vroeg ik dus of er wat was, vertelde hem dat ik me rot voelde en zorg maakte. Gewoon geen reactie. Dan word ie heel stil en gaat ie naar benede kijke enzo. Dus ik w8e tot ie wat zou zeggen, maar ik vroeg toen uitendelijk of er toch nix was. Nou hij was heel moe/uitgeput. En het kwam er op neer dat ie dus n beetje te moe was om zn laatste energie te gebruike om mij gerust te stellen ofzo.

Kword er soms zo moe van. Ik leg me hele ziel op tafel en hij kan gwoon nix zeggen. Hebben meer mensen hier last van of ervaring mee? ik weet dat hij zo is, maar t is zó moeilijk! ik denk vaak dat ie dingen voor me verbergt of niet verteld enzo…

Sorry voor dit lange verhaal. Maar kunnen jullie me proberen te helpen? =) dankjewel alvast !

[i]Hmm…

Gewoon op het juiste moment het nog eens vragen. En laat hem uitspreken, wees niet koppig, maar steun hem juist als het nodig is.[/i]

Ik weet hoe je je voelt. Mijn verkering is na 1,5 jaar mede daarom uitgegaan.
Mijn vriend kon heel lomp tegen mij zijn door, inderdaad, niet te reageren of gerust te stellen. Als ik ergens mee zat moest ik me niet zo aanstellen. Als ik hem aan de telefoon had ging hij gewoon met z’n moeder praten, want tegen mij had hij toch niets om te zeggen. Dat soort gedoe. Ik kan daar heel slecht tegen, omdat ik nogal snel emotioneel word.
Je moet hem echt eens vragen waarom hij zo stil is. Mijn ex was eigenlijk niet zo stil van zichzelf, maar hij heeft dingen meegemaakt waar hij het moeiljk mee heeft en daarom was hij vaak stil.
Je moet ook zeggen dat het jou echt kwetst en dat je het zo niet volhoudt. Misschien dringt het dan tot hem door hoe erg hij je kwetst.
Ik had hem ook gezegd dat hij me pijn deed door zo afstandelijk tegen me te doen, toen is hij een tijdje weer gewoon een vriendje voor me geweest en niet een jongen aan wie ik om aandacht moest smeken en het anders niet kreeg. Uiteindelijk is het uitgegaan omdat ik niet meer voor hem voelde wat ik voelde toen ik verliefd op hem werd.

iki hoop dat je iets aan m’n lange bericht hebt

Mijn vriend is ook totaal geen prater. In het begin deed hij net zoals jij nu beschrijft… Maar dan zou er wel echt iets aan de hand zijn (bv. hij had het gevoel alsof ik hem niet meer leuk vond).
Na een paar keer duidelijk te hebben gezegd/gevraagd of hij alsjeblieft zou willen zeggen wanneer er wat aan de hand is omdat ik het anders ook niet weet kwam hij zelf wel wat meer. Ik merk nog steeds heel duidelijk wanneer hij ergens mee zit, maar als ik het vraag krijg ik vaak wel antwoord nu :slightly_smiling_face:.

Gewoon met duidelijke argumenten komen waarom hij moet praten. Leg hem duidelijk uit hoe jij je voelt hierbij.
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen, ik hoop bij jou ook!!

Dankjewel meide !
Ik ga hier zeker wat aan hebben
Het is nu weer helemaal goed tussen ons. Maar de volgende x weet ik igg beter hoe ik het ga aanpakken =)

xx.

Dat is mooi om te horen :3

heel herkenbaar, zo was mijn ex ook.
maar als hij stil is als je er iets van zegt, weet hij waarschijnlijk niet wat hij moet zeggen en hoe hij er mee om moet gaan.
als je over problemen met iemand wilt praten, kun je dat beter niet bij hem doen want uit zijn mond komen toch geen woorden die jou helpen.
een prater ben je of je bent het niet, je kunt hem niet ineens veranderen helaas. als het echt een groot probleem is moet je je afvragen of je het nog wel zo leuk met hem vindt, want jammer maar waar: het veranderd niet.

hooooh sorry, ik moet even mijn excuses maken voor het vorige bericht…
zo was het namelijk bij mijn ex, die was gewoon niet te veranderen.
maar inderdaad, je kunt het beste aan hem vragen waarom hij zo doet.
(sorry ik ben nogal boos op mijn ex, dus vandaar dat antwoord ;$)