Vriend is bevriend met ex op Facebook...

Hey girls!

Ik ben niet het meest jaloerse type, maar als het gaat om de exen van mijn lieve vriend wel.
Hij is 20 en ik 16, maar qua innerlijk is er geen leeftijdsverschil. We hebben nu rond de 3 maanden een serieuze relatie (wel al langer ‘relatie’-contact met elkaar hoor), maar ik maak me wel een beetje zorgen. Hij is de meest betrouwbare persoon ooit, maar in het begin van onze relatie vertelde hij me nog wel is over zijn exen. Hij en zijn eerste 2 vriendinnen zijn niet zo heel erg goed uit elkaar gegaan. Maar zijn vriendin vóór mij (ongeveer 1,5 jaar geleden), woonde in Duitsland. Hij had haar ontmoet op vakantie en ze hadden gelijk ‘leuk’ contact, als je begrijpt wat ik bedoel. De reden waarom zij uit elkaar gingen is omdat zij 600km van hem vandaag woonde en het niet werkte als ze elkaar zo weinig konden zien. Ze zijn dus NIET vervelend uit elkaar gegaan.

Gisteravond op zijn feestje vertelde hij aan zijn vrienden iets wat hij die ex een keer had verteld (dat is op zich niet heel erg), maar ik kwam achter haar naam en zocht haar vanochtend op Facebook op en wat bleek is dat ze nog steeds vrienden zijn. Ik heb op veel forums gelezen dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken, maar dat doe ik dus wel. Er komt nog is bij kijken dat hij laatste vertelde dat zij naar Amsterdam komt met een vriendin en hij haar weer is wil zien (en misschien mij wel wil meenemen).

Wat moet ik hier nou van denken? Maak ik me teveel zorgen? Hij praat, sinds ik heb gezegd dat ik het vervelend vind, niet zo vaak meer over z’n exen, maar de laatste tijd weer wat meer. Ik heb zelf geen échte exen, aangezien ik nog best jong ben en meestal gewoon iets leuks met jongens had. Hij heeft uiteraard veel meer ervaring (ook op het gebied van seks dus).

Dus…?

Alvast bedankt!

Ik vind het niet raar als je bevriend bent met je exen, vooral als het gewoon normaal uit is gegaan. Hij heeft niet voor niets met jou, en ik vind het ook niet raar dat hij haar weer wilt spreken na een hele tijd.

Hmm, ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Vrienden zijn op Facebook betekent tegenwoordig 0,0 iets meer. Daarbij zijn ze misschien niet vervelend uit elkaar gegaan, maar het is niet voor niets uit: het werkte simpelweg niet. Ik snap dat je het niet fijn vindt als ze elkaar weer gaan zien als zij in Amsterdam komt… heb je dat al tegen hem gezegd? Al vind ik trouwens niet dat jij daarin iets te zeggen hebt, als in of hij wel of niet mag gaan, maar dat ligt misschien aan mij. Anyway: niet te druk om maken, hij is niet voor niets nu bij jou en dat geeft hij echt niet zomaar op voor een ex waar het toch al niet mee werkte. :slightly_smiling_face:

ik denk inderdaad dat je je te druk maakt. het feit dat hij je wel mee wil nemen, laat wel zien dat hij trots is om jou te laten zien aan haar zegmaar (denk ik dan). en dat over die facebook vrienden moet je niet te veel over in zitten, genoeg mensen die hun ex gewoon nog dagelijks spreken of alleen vrienden zijn via Facebook.

Het is maar facebook. Dat afspreken is een beetje gek allicht, maar facebookvrienden zijn heeft echt 0 waarde.

ik denk echt dat je je teveel zorgen maakt. hij wil je zelfs meenemen om haar te zien, lijkt me niet dat hij dat voorstelt als hij weer voor haar wil gaan. en op zich als ze elkaar nog op fb hebben hoeft dat ook niets te betekenen.

ik denk dat je je zorgen maakt om niets :wink:

Het gaat om het Duitse meisje toch?

Je hoeft je op basis hiervan echt geen zorgen te maken hoor! Als je niet vervelend uit elkaar gaat vind ik het alleen maar logisch dat je elkaar niet van FB afgooit of iets dergelijks. Zolang hij het niet dagelijks over haar heeft of constant contact met haar loopt te zoeken is er niets aan de hand.

Ik kan me wel voorstellen dat je het niet heel fijn vindt als ze elkaar zien, maar ook dat moet je eigenlijk niet willen stoppen ofzo als ze gewoon nog vrienden zijn. Helemaal niet als hij jou mee wil nemen!

Plus, het is niet voor niks uitgegaan, het werkte niet voor ze en nu ben jij er! Je vriend heeft niet voor niks met jou. :slightly_smiling_face:

GrayWolf: wat niet? het afspreken of FBvrienden?

Ik snap het. Ik denk dat je over dat facebook geen zorgen hoeft te maken, maar afspreken zou mij te ver gaan…

Ja.

Uhm nou. Ik had het niet leuk gevonden nee. En no way dat hij haar zou mogen zien zonder mij (als ik me even in jouw situatie verplaats).

Ik maak me op zich het meeste zorgen over het feit dat ze uit elkaar zijn gegaan door de afstand en DAT niet werkte. Niet omdat ze elkaar niet meer leuk vonden. Daarom maakt het me bang elke keer als hij weer over haar verteld.

Facebookvrienden zegt geen drol over het algemeen, ik heb echt de meest uiteenlopende figuren in m’n lijst haha. Kan goed snappen dat sommige meiden afspreken te ver vinden gaan (zou er zelf wel ok mee zijn mits ik m’n vriend vertrouw) maar aan de andere kant: als ie zelf voorstelt je mee te willen nemen is dat juist positief toch? kan je ook een beetje een oogje in het zeilen houden enzo haha

Ze zijn als vrienden uit elkaar gegaan. Ik vind niet dat jij als vriendin mag zeggen, jij mag je vriendin uit fucking Duitsland die je misschien al jaren niet hebt gezien niet zien. Hij wilt jou meenemen, om te laten zien wie dat meisje is.

Mijn vriend kent ook een meisje uit de Filipijnen en zij komt binnenkort ook naar Nederland en ze wil graag afspreken met mijn vriend EN met mij. Dat stelde ze zelf voor. Ik heb er absoluut geen problemen mee als hij haar ziet of als hij tegen haar praat op Skype.

Maar hij vraagt toch of ze meegaat? Hij bespreekt het tenminste nog met haar, hij had het ook gewoon kunnen doen.

Maar hij heeft nu met jou, denk je nu echt dat hij als hij haar ziet al die gevoelens voor jou weg zullen gaan? Hoelang is het geleden dat hun een relatie hadden? Gewoon een kwestie van vertrouwen dit. Maar vertel wel tegen je vriend dat je er een beetje onzeker over bent en dat je graag wilt dat hij eerlijk is tegen je hierover.

Dat is inderdaad waar. Wat ik me nu wel realiseer is dat het best lang geleden is dat hij dat zei en het er inmiddels niet meer over heeft gehad. Misschien is hij het wel vergeten…MAAR: dan speelt er weer in mijn hoofd dat ze dus hebben gepraat en ik vergeet zoiets niet zo snel. Wat ik natuurlijk wel uitermate fijn vind, is dat hij zo eerlijk tegen me is. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij het wel nog weet en denkt dat ik het niet meer weet!? Denken jullie dat ik het daarover met hem moet hebben? Of moet ik het afwachten?

Wat ik er wel bij moet vertellen is dat hij mij vertelde na onze eerste keer echt intieme gesprek: “Jij bent het eerste meisje die naar MIJ toe komt ipv dat ik de eerste stap moet zetten” (wat ik overigens niet begreep, want hij is echt wel een hele knappe jongen. Dus hij heeft wel de eerste stap richting z’n drie andere vriendinnen gezet.

En ik weet ook wel dat ik blij moet zijn omdat hij NU met mij is… Maar ik ben vaker gekwetst door teveel vertrouwen.

Ja daar heb je wel een punt, ze hoeft het niet zomaar te accepteren natuurlijk maar het is wel zo dat hij open kaart speelt en gewoon eerlijk is tegen haar.