vriend in nood..

Hallo lieve meiden,

Ik heb jullie hulp/advies nog,

Mijn beste vriend zit al jaren in de knoop met zichzelf, hij is nu 21.
Dit gaat al vanaf onze basisschool tijd zo…
Hij is een stoere jongen, grote praat en gespierd, totaal niet het type waar je van verwacht dat hij nog maagd is laat staan nog nooit is gezoend. Hij raakt altijd helemaal in paniek als een meisje tijdens uitgaan laat merken dat ze hem leuk vindt, hij doet dan altijd net alsof hij der niet leuk genoeg vindt of kieskeurig is.

Ik weet beter en praat er ook veel met hem over, zijn vrienden weten het niet.
Alleen ik kan hem voor mijn gevoel niet genoeg helpen en die jongen gaat er echt kapot aan…
Ik heb hem een keer bij een bordeel weggeplukt in 1 van zn slechte buien en daar was hij me later ook heel dankbaar voor. Hij is te onzeker van binnen om ook maar iets met een meisje te doen en ik gun het hem zo…

Hij wil met een psycholoog gaan praten bijvoorbeeld van de ggz, alleen hoe moet hij dat aanpakken, iemand ervaring met een soortgelijke situatie ?

Liefs Anouk

Mijn bedoeling was om dit topic in de lifestyle categorie te plaatsen mijn excuses, dit is natuurlijk geen “onzin”

Ik dacht dat je voor een gesprek bij de ggz een doorverwijzing van de huisarts nodig hebt, maar ik weet het niet zeker, misschien kan je even er op googelen?
Tof dat je hem zo probeert te helpen, maar lukt zelf met hem praten bijvoorbeeld niet? Ik denk eigenlijk dat je zijn onzekerheid niet direct moet koppelen aan dat hij niks bij meisjes durft, dat gaat waarschijnlijk nog veel dieper. Als hij dat weet te veranderen, komen die meisjes vanzelf wel.

ik denk dat je hem ook moet overtuigen dat het helemaal niet erg is dat hij nog maagd is en nog nooit gezoend heeft. Veel meisjes waarderen een jongen wel die het nog nooit gedaan heeft, en dus een die niet achter ieder meisje aangaat die langs hem loopt. Een meisje voelt zich dan nog specialer omdat hij niet met iedereen het bed induikt.
Verder zou ik eigenlijk niet weten hoe je hem kunt helpen, je kunt hem denk ik ook het beste met een professional kunnen laten praten.
En vooral zijn zelfvertrouwen vergroten!

Eerst en vooral, leuk dat je je vriend wil helpen!

Zijn verhaal is heel herkenbaar voor mij, ik had tot vorig jaar net hetzelfde probleem. Ik was ook 21. Ik had hier ooit ook een topic over maar heb dat laten verwijderen omdat er te veel negatieve reacties op kwamen. Maar op dat topic heb ik ook veel reacties van meisjes EN jongens gekregen die in dezelfde situatie zaten. Je vriend is dus zeker niet de einige met dit probleem.

Zoals Emb al schreef, was er bij mij ook een diepere achterliggende reden. Ik was heel onzeker over mezelf doordat ik jaren lang keihard gepest ben geweest. Dat was dus de reden waarom ik jongens dan zelf altijd afgestoot heb, en daardoor nooit een vriendje gehad heb, of gezoend of sex. Met als resultaat dat ik me daar dan ook weer onzeker ging over voelen, vooral met allemaal mensen om me heen die vaak over hun sexuele avonturen vertelden. Mijn toenmalige “vrienden” gaven mij ook echt het gevoel dat ik niet normaal was, omdat ik op mijn 21e nog maagd was. Dat maakte het allemaal nog erger, dus een vicieuze cirkel waar je niet uit raakt.

Verder durfde ik daar bijna nooit met iemand over praten, omdat ik me schaamde en ook aan vele mensen gewoon verhalen over vriendjes en sex vertelde, om er bij te horen.

Okee ik schaam me nog steeds dat ik dit typ.

Ik heb uiteindelijk via een vriendin iemand leren kennen die een paar jaartjes ouder is, en ook niet tot mijn vriendenkring behoorde, zodat ik zonder schaamte alles heb kunnen vertellen. Zie het maar als een soort psycholoog die mij begreep en die ook begreep dat het niet om het maagd-zijn zelf ging, maar om mijn onzekerheid. En die er in geslaagd is mijn onzekerheid een beetje weg te nemen. Ik ben uiteindelijk voor een stage naar het buitenland verhuisd, ver weg van de hel die Nederland voor mij 8 jaar lang is geweest. Ik heb daar een nieuw leven opgebouwd, heb vele nieuwe mensen leren kennen. Een maand na mijn verhuis had ik een vriend. En nu ben ik daar blijven wonen, ik zet er mijn studie verder, en we wonen nu al 2 maanden samen. Ik heb ook echt alle bruggen met Nederland opgeblazen, de einige die nog over is, is Girlscene.

Ik heb het geluk gehad dat ik iemand heb leren kennen die alles meteen helemaal begreep en heel helder kon analyseren. Het belangrijkste advies dat ik je vriend kan geven is dat hij er met iemand over praat die intelligent genoeg is om hem volledig te begrijpen, en hem advies te geven over hoe hij het achterliggende probleem kan aanpakken. En dat hij tegenover die persoon volledig open is, zonder zich te schamen of zonder een grote mond te hoeven opzetten. Als hij geen vertrouwenspersoon, mentor, familielid of zo heeft, is een psycholoog zeker het proberen waard. Het lijkt ernaar dat hij hier niet zelf uit komt, tenzij hij misschien toevallig een meid ontmoet die heel erg verliefd wordt op hem en voldoende energie heeft om zijn zelfverdediging te doorbreken. Maar ik zou het persoonlijk niet aan het toeval overlaten. Het is uiteindelijk zijn leven en hij zit er vast heel erg mee.

Voor een psycholoog heeft hij denk ik een verwijsbrief nodig van de huisarts.

Wat in mijn geval echt helemaal niet geholpen heeft, is zeggen dat het helemaal niet erg is dat hij nog geen ervaring heeft. Want je zit er zelf heel hard mee, na een tijd ben je enkel nog daarmee bezig, je voelt je ontzettend kut en forever alone, en de mensen die zeggen dat het allemaal niet erg is, zijn dezelfde mensen, die allemaal zelf wel al een relatie hebben gehad en eigenlijk helemaal niet weten hoe het voelt. Zulke opmerkingen zijn goedbedoeld, maar waren bij mij contraproductief.

Veel succes, ik hoop dat jullie een oplossing vinden!

(Wil je het persoonlijk gedeelte aub niet citeren?)

De mods kunnen dit topic wel in het juiste subforum plaatsen, denk ik, als je bang bent dat te weinig mensen je topic gaan lezen!

Denk dat je een doorverwijzing nodig hebt van de huisarts!

Superlief dat je hem wilt helpen! Al is dat heel moeilijk.

Ik zal hem duidelijk maken dat het helemaal niet zo raar is. Meisjes zullen er ook niet raar van gaan opkijken (oké er zijn altijd uitzonderingen). Ik vind het persoonlijk heel bijzonder.