Vriend in de knoop

Hallo allemaal,
Allereerst al bedankt voor het lezen!

Zoals de titel misschien al een beetje zegt of wat je vermoedens zijn, heb ik een vriend (niet m’n vriend) die met zichzelf in de knoop zit.
Hij heeft dubbele gevoelens en 1 daarvan is het homo zijn.

Ik heb hier geen enkele moeite mee, het is tenslotte zijn leven en als hij zich zo voelt en meer voelt voor mannen dan moet hij zich zeker daar op storten.
Ik heb dit ook tegen hem gezegd, en ik ga hier zeker ook niet moeilijk over doen.

Na veel praten praten, bellen of eventjes een kort msn gesprekje merk ik aan hem dat er wat is en heb hier, ja ik weet dat het misschien brutaal was, naar gevraagd.

Hij vertelde mij dat hij het eigenlijk heel stom vond van zichzelf dat die niet ‘gewoon’ op meisjes viel en hij begon zichzelf te haten en steeds bozer en botter te reageren.

Ik heb het eigenlijk altijd gewoon gelaten, hij was diegene die over het onderwerp moest beginnen en ik had mezelf dan ook streng verboden hier over te beginnen omdat ik best snap dat het moeilijk is om daar met iemand over te praten.

Nou zou ik eigenlijk wel wat leuks met hem willen doen, iets willen zeggen als steuntje in z’n rug of al is het iets wat hem toch een beetje helpt/steunt.
Hebben jullie misschien tips of iets wat ik misschien kan doen of beter niet kan doen ?

Ga samen iets leuks doen en steun hem door er gewoon te zijn en samen gezellige tijd door te brengen!

^idd. zo laat je ook aan hem merken dat hij als vriend belangrijk voor je is, en er geen reden is om zichzelf te haten!

Pff dat kan ik me wel voorstellen!
Hij moet zichzelf accepteren, of hij nou op jongens of op meiden valt, en daar kan jij eigenlijk weinig aan doen. Je kan alleen laten merken dat het voor jou écht niet uitmaakt en m in het algemeen wat meer zelfvertrouwen geven. Dus inderdaad leuke dingen doen en ook veel praten over andere dingen.

Aw ik begrijp dat zoiets heel lastig is! Ik zou zeker een leuk dagje voor hem organiseren, waarbij je laat merken dat je om hem geeft en dat je er voor hem bent. Ik heb natuurlijk geen idee wat 'ie leuk vind, maar misschien kunnen jullie samen gaan winkelen en ergens wat eten? Of samen naar de bios en daarna uit? Of een concert/festival?

Dankjewel voor de reacties!

Hij had een leuk iemand gevonden, daar hebben we best veel over zitten praten, hij was er positief over. Toen hij in tranen uitbarste deed het mijn hart doen breken.
Hij vertelde me dat hij liever niet meer wilde leven, zag het niet meer zitten en ik heb hem, gelukkig, goed kunnen ompraten, terwijl ik zelf ook echt even een traantje moest wegpinken.

Morgen gaan we lekker eerst even een half uurtje hardlopen, we gaan film kijken, even naar de paardjes ( we zitten allebei op paardrijden) en gewoon iets leuks doen! (:

Iemand nog wel tips hoe ik misschien voorzichtig kan beginnen over het onderwerp (aangezien ik nogal verlegen ben en het moeilijk vind om erover te praten) of iemand die weet met wat voor een dingen ik hem kan ompraten?

pfoe, wel heftig dat 'ie zelfs zegt dat hij niet meer wil leven. dat vind ik wel heel ver gaan, eigenlijk.
maarja.
Hopelijk trekt het snel bij. Hou 'm goed in de gaten, vertel hem vaak dat hij wel waardevol is (niet rechtstreeks, maar doe dat een beetje slim), en let goed op of hij geen stomme dingen gaat doen.

Als het heel lang duurt en niet bijtrekt, zou ik eerlijk gezegd wel hulp inschakelen. Z’n mentor inlichten, of z’n ouders, zoiets.