Vriend houdt minder van me.

Oké, ik heb dus een probleempje waar ik ‘pas’ sinds vrijdag mee zit maar ik zit er dan ook heel erg mee…

Vrijdagavond ben ik bij mijn vriend blijven slapen (We hebben het ruim 4 maanden). We zouden het gezellig maken en gewoon lekker samen in bed kruipen en slapen. Toen kreeg hij een telefoontje van zijn vriend of hij 's avonds kwam blowen, hier zei hij ja op zonder met mij te overleggen. Ik had hier totaal geen zin in dus ik had besloten om thuis te blijven.
Toen hij eigenlijk moest gaan besloot hij toch om bij mij te blijven. Ik begon er even over dat hij de laatste tijd minder graag tijd met mij doorbrengt en hierbij nam ik het voorbeeld dat hij nooit eerder zou zeggen dat hij wel mee ging blowen die avond maar liever bij mij kwam liggen.
Toen ineens zei hij dat hij minder voor me voelde. Dit kwam heel hard aan omdat hij me altijd gewoon de indruk gaf dat hij nog steeds even veel van me hield. Zo heeft hij die dag en dagen daarvoor nog gezworen dat hij nog even veel van me hield. Ook knuffelde hij me even veel en gaf me gewoon even veel liefde.
Ik ben die avond heel moeilijk in slaap gekomen omdat ik niet wist wat er ging gebeuren, ook geen kusjes of knuffel meer gekregen voor het slapen gaan. De dag erna wist hij zelf ook niet wat hij wilde. We hebben een beetje gepraat en hij is er toch uit gekomen om nog even door te zetten en te kijken of hij weer meer van me ging houden.

Nu zijn we weer 5 dagen later en is alles nog steeds onzeker. We appen nog steeds even veel, skypen nog even veel en ik heb hem gisteren ook gezien. Alles leek normaal want hij keek me lief aan en geeft me nog complimenten en zegt ook nog dat hij van me houdt maar als we het erover hebben of hij nog even veel van me houd dan zegt hij wel nog steeds dat hij minder van me houdt.

Zaterdag gaan we weer wat leuks doen en dinsdag ook. Ik wil hem heeeel erg graag weer terug krijgen zoals normaal maar ik heb geen idee hoe.

Heeft iemand enig idee en kan iemand me helpen, ik ben zó wanhopig :frowning_face:
xo

(Sorry als er typfouten in staan, ik ben even heel erg snel mijn verhaal achter elkaar door aan het ratelen, haha)

Is het niet gewoon overgegaan van nieuw en verliefd naar houden van?

Ik ben bang van niet. Hij forceert een beetje dat hij niet of minder van me houdt zodat ik geen hoop heb i guess.

Na vier maanden al minder van iemand houden is geen goed teken. Meestal zijn juist deze eerste maanden het leukst en houd je elke keer weer meer van elkaar. Ziet hij een toekomst met jou?

Ineens besefte hij dat hij me mistte. Ik kon dit eerst even niet geloven maar achteraf heb ik het toch gemerkt. Het gaat nu al een stuk beter. Ik heb even gepraat met hem en we gaan zeker aan onze problemen werken. Nog heel erg bedankt voor de reacties en trouwens ook sorry voor mijn late reactie’! :couplekiss_man_woman:

Ik denk dat hij, doordat jij afkeurend reageerde op zijn veranderde plannen, besefte dat hij niet zomaar meer kan doen en laten wat hij wil. En op dat moment leek blowen hem mss wel leuker dan slapen, en daardoor legt hij dus direct de link naar dat jij hem daarin tegenhoudt. Terwijl hij misschien normaal wel genoeg tijd heeft om dat te doen, maar omdat hij nu niet zomaar kon doen wat hij wilde ben jij de pineut.

Dat is waar ik tenminste denk dat het probleem zit. Praat hier met hem over. Misschien is het slim om allebei een ‘extra’ nacht thuis te blijven i.p.v. samen te slapen. Het is namelijk wel zo dat zolang je allebei nog thuis woont, je nooit vrij bent om te gaan en staan waar je wil zolang je vriend(in) er is. En dat kan onbewust toch spanning opleveren op termijn.

Als dit klopt, neem het dan niet persoonlijk op. Het is namelijk niet niks om ineens gebonden te zijn aan iemand, ook al hou je enorm veel van die persoon. Je levert toch een stukje in, maar dat geldt voor allebei. Ik vind het ook niet kunnen dat hij zomaar zijn plannen wilde wijzigen hoor, maar ik denk dat hij er op dat moment niet echt goed over nadacht en gewoon (te) snel ja zei.

Vind het ook wel triest dat hij met jou heeft afgesproken, dan met zn vriend afspreekt en weer afzegt en dan bij jou blijft. Hoe zorg je voor spanningen om je relatie… verder ben ik het eens met het bovenstaande. Kan nooit goed zijn na 4 maanden.