vriend & het leger

Hallo lieve meiden,

Mijn vriend heeft besloten om na dit jaar de opleiding te gaan doen voor het leger.
Aangezien hij al genoeg heeft meegemaakt ben ik blij dat hij weet wat ie wilt met zijn toekomst.
Nu is hij met de opleiding elke maand 1 hele week op de kazerne. dan zie ik hem een hele week niet, is vervelend natuurlijk maar daar kan ik echt wel mee leven. maar na de 2 jarige opleiding wilt hij dus graag het leger in. Ik gun het hem echt, ik ben ook enorm blij voor hem, maar ik ben zo ontzettend bang dat hij als hij wordt uitgezonden niet meer levend terug komt. Aan de andere kant ben ik ook ontzettend trots dat hij gaat vechten daar en mensen daar gaat helpen. ik vind het echt heel erg moeilijk. misschien zijn er meiden die ook een vriend hebben in het leger en me tips/info kunnen geven

X

Ik begrijp je bezorgdheid, maar dat ligt nog zo ver weg joh. Ik zou daar nu nog helemaal niet aan denken en gewoon genieten van de tijd die je nu samen hebt. :slightly_smiling_face:

Er zijn veel bezuinigingen in het leger, dus hij moet er eerst maar doorheen zien te komen.
En ja, dromen moet je waarmaken. Kan jij daar als vriendin niet achter staan?
Dan is jullie relatie niet bestendig.

Mijn moeder zat met een pasgeboren tweeling toen mijn vader op uitzending moest. Jammer dan, nu is hij de beste vader!

Mijn vriend zit in het leger dus ik begrijp hoe je je voelt. Allereerst is het heel goed van je dat je hem in zijn droom steunt! Ik weet niet hoevaak jullie elkaar zien, maar ik heb wel echt een stevige periode achter de rug, met dat hij weken niet thuiskwam, toen we 2 jaar verkering hadden hoorde ik die avond opeens dat hij op de kazerne moest blijven en dat soort dingen… Je moet er wel sterk voor in je schoenen staan en dit is zeker niet voor iedereen weggelegd. De kans op uitzending heeft vooral te maken met welke functie hij later krijgt, ik maakte me daar eerst ook veel zorgen over, maar nu heb ik meer zoiets van: we zien wel. Weet hij al welke richting hij op wilt?

Het is niet officieel mijn vriend, maar ja, hij zit wel in het leger. Hij gaat er bijna uit. Hij is nooit uitgezonden geweest maar zat wel elke week op de kazerne en moest best vaak op oefening naar onder andere Duitsland. Ik heb het ook wel eens vervelend of moeilijk gevonden, vooral het feit dat je elkaar niet zoveel kan zien en hij had ook wel eens oefeningen van een week waarbij hij geen telefoon had.

Goed van je dat je hem steunt en ik begrijp heel goed dat je het eng vindt. Maar het is inderdaad nog vrij ver weg. Geniet er nu maar gewoon van :slightly_smiling_face:

Zoiets had ik ook toen ik met me ex had. Maar dat is nog heeeeel ver weg, je moet je geen zorgen maken.

ik ga dit topic volgen, zit echt met precies hetzelfde …

Ik zou je gewoon focussen op nu. Mijn ex wilde ook Veva gaan doen maar hij heeft de opleiding niet eens afgemaakt. En nu is het toch mn ex ook, als hij het wel had afgemaakt dan had ik die tijd ook niet eens meer meegemaakt :’)

Je weet nooit wat er gaat komen dus geniet van wat je nu hebt, met zoiets kun je niet ver vooruit kijken!

Ik zou iig geen vriendje kunnen hebben die in het leger wil. Ik wil juist een vriend zodat ik samen kan zijn, niet om iemand constant te moeten missen en te stressen terwijl hij dan weg is.

Maar oke, dit is vooraf makkelijk gezegd. Als je al eenmaal verliefd bent op iemand is het wat moeilijker om er over na te denken.

Veel succes iig

Ik vind het zo stoer als mensen het leger ingaan om te vechten voor onze vrijheid en die van anderen (dat willen mensen nog wel eens vergeten). Ik heb enorm veel respect voor hem en voor jou: dat jij je vriend niet tegen houdt om zijn doel waar te maken.

Ik vind persoonlijk dat je het maar moet accepteren. Het is zijn droom, het is iets heel goeds(vind ik persoonlijk) en hij wilt dit graag.

Hij is nog lang niet afgestudeert en hij zit ook nog niet in het leger, ik zou hem gewoon lekker zijn gang laten gaan en je kan er later altijd nog over praten.
Denk er zelf gewoon nog maar even overna. Niet iedereen word uitgezonden he.

Ik begrijp dat je bezorgd bent, ik heb een vriendin waarvan haar vriend ook die opleiding doet, hij is dus ook weleens een week op de kazerne. Ze zegt dat dat wel vol te houden is en dat je er aan went. Natuurlijk is het eng om te denken dat hij uitgezonden wordt, maar dat is pas over twee jaar, dus maak je niet druk, je leeft in het nu. En er zijn zoveel meer beroepen die ook gevaarlijk zijn, het is gewoon het risico van het vak.

Dat je bezorgd bent betekent gewoon dat je van hem houdt, maar probeer er niet zo erg mee te zitten :slightly_smiling_face:

Mmm…lijkt me lastig! Praat er eens even met je vriend over? Dat je het hem gunt maar je het moeilijk vindt.

Sterkte

ik zit met hetzelfde, mn vriend wil bij de marine.
nee, natuurlijk vind ik het niet leuk want ik wil hem bij me houden, maar ik zeg tegen hem: ‘probeer nou maar gewoon door die selectie heen te komen, als je het nu niet doet omdat ik niet wil dat je gaat, dan krijg je daar over een paar jaar echt spijt van als we misschien niet meer samen zijn…’
want ik ga ook op kamers op 100 km afstand maar hij zou me nooit tegenhouden omdat dit is wat ik echt wil. en als dit is wat hij graag wil, dan ga ik hem ook niet tegenhouden.
en tegen die tijd zien we wel hoe het loopt. ik denk dat ik geen meisje ben voor zulke relaties maar als hij dit écht wil, dan moet ik er maar mee dealen en als het niet goed gaat, jammer. ik ga zijn toekomstdromen niet in de weg zitten.

Mijn vriend wil daar ook bij! Alleen hij is dan nog maar 17 dus…

Ik heb daar niks geen ervaring mee maar zoals iedereen zegt; maak je niet te veel zorgen! Je ziet wel wat de toekomst brengt!(:

Ik snap dat je er mee zit, maar dat je vriend dit soort werk wilt doen, je moet echt trots op hem zijn!

Mensen daar worden echt niet snel uitgezonden hoor…
3 vrienden van me + mn broer zitten erin. Alleen soms op oefening 2-3 weken naar Duitsland.

Leger in = niet meteen gelijk aan hoppa naar buitenland gaan en mensen helpen, nee.

Doe een beetje meer research, je stelt je een beetje aan. Sorry. Maak je niet te druk.