Vriend helpen, uiterlijk

Hey,

Ik kon niet vinden wat ik wilde weten met de zoekfunctie dus hier een topic. De titel is misschien een beetje raar maar het zit zo. Ik heb nu 3 jaar een vriend en het is een schat en een hele knappe jongen (vind ik) echter klaagt hij regelmatig over zijn uiterlijk en issie super onzeker. Ik heb hem al aantal maal verteld wat hem goed zou staan in kleding en of kapsel enzovoorts maar hij wil het niet aannemen. En nee ik wil hem niet veranderen, ik neem hem zoals hij is maar omdat hij er zelf mee zit zou ik hem zo graag helpen! Met het juiste stijladvies zou hij zoveel meer uit zijn prachtige uiterlijk kunnen halen! Maargoed…hoe pak ik dit aan?

Als je wilt dat hij zich goed voelt, zou ik geen ander uiterlijk proberen aan te praten. Daardoor lijkt het mij juist dat de onzekerheid toeneemt omdat hij op dit moment ‘‘niet goed genoeg’’ zou zijn…

Dus hij is ontevreden maar wil ook geen advies aannemen/iets veranderen? Of begrijp ik het niet goed. Waar is hij precies zo onzeker mee in zijn uiterlijk?