Vriend heeft tijd nodig..

heey, mijn vriend heeft me gisteren gezegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken, over ons, en over hoe graag hij me nu eigenlijk nog ziet (we zijn 15 maand samen) ik wil hem die tijd wel geven, maar vanbinnen ga ik kapot.
bedoelt hij nu dat het gedaan is, of kan het nog goed komen denken jullie?

wat moet ik nu doen of verwachten?

Als jongens “tijd willen om na te denken” is dat vrijwel altijd een gevaren zone.
Maar ik weet niet hoe jullie relatie is natuurlijk.
Hebben jullie veel ruzie ofzo?

Elke tijdelijke break veranderd in een permanente pauze omdat je na een tijdje het gevoel krijgt dat het beter is om het gewoon uit te maken, want je ziet elkaar toch niet meer.

Oh, dat kreeg ik vorige week zaterdag ook te horen, en 8 dagen later was het over:( Een relatie van 19 maand in mijn ogen zomaar weggegooid zonder er ook maar enige moeite voor te doen:( En ik weet hoe vervelend die periode van ontwetendheid is, ik zou zeggen: Ga leuke dingen doen, je blijft je dan onzeker voelen, maar het is minder dan als je alleen thuis bent, veel minder!

Hmm… ik denk dat als hij nu twijfelt dat het dan niet helemaal goed meer komt.
Misschien wel voor een tijdje… ik weet het niet.

Ik zou het niet pikken als mijn vriend ineens tegen me zou zeggen dat hij over ons moest nadenken.
Ik zou meteen vragen waarom dat moet en hoe hij daar zo ineens bij komt.
Er moet toch zeker wel een aanleiding naar zijn?
En daarnaast wil ik er dan alles aan doen om hem niet kwijt te raken en hem er niet aan te hoeven laten twijfelen.
Ik ga toch zeker niet zitten wachten op dat hij het uitmaakt zonder enige inspraak ofzo, want dit neigt daar wel erg naar.

Je kunt niet van hem eisen dat hij de relatie wil, hoe vervelend het ook is.

Wat ik zou doen (nou ja misschien dat ik op dat moment niet zo helder nadenk, dan nu als buitenstaander) is hem vragen om een termijn. Spreek bijvoorbeeld af dat jullie elkaar 2 weken niet zien en jullie dan met elkaar gaan praten en hij zijn beslissing maakt.

Het hoeft niet perse te betekenen dat het uit gaat zoals ik hierboven lees. Mijn vriendje en ik hebben ook eens een break gehad en dat heeft de relatie alleen maar beter gemaakt. Ik zat flink in de knoop met mijzelf en mijn vriendje was daar de dupe van, door even een weekje (een week is lang voor ons) afstand te nemen wist ik wat ik moest doen.

Dit hoeft echt niet te betekenen dat het uit gaat. Mijn broer had een vriendinnetje ongeveer al 3 jaar, toen ging het uit (ik denk een break - hij is niet zo spraakzaam). Maar sinds kort (na ongeveer 2/3 maand) zien ze elkaar weer, en volgens mij zijn ze weer een stelletje :slightly_smiling_face:
Ik weet ook niet hoe de situatie tussen jullie is, veel ruzie oid? Als het zo uit het niets komt, vind ik het wel een beetje gek.

ja, we hebben de laatste tijd wel veel ruzie gehad om nutteloze dingen… maar ik weet dat we het terug kunnen zoals vroeger, maar ik weet niet hoe hij daar nu over denkt natuurlijk…

Geef hem voldoende tijd + ruimte
In het begin hadden ik en mijn vriend ook constant ruzie, maar we hebben écht goed gepraat. Vooral omdat mijn vriend het uit wou maken, maar hij kon het niet (hij hielt teveel van me, en hij kon niet zonder me). We hebben nu bijna 22 maanden.