Vriend heeft niks te bieden?

Ik heb al een paar maanden een leuke vriend in het buitenland, maar het word steeds duidelijker dat hij niet veel met zijn leven uitvoert en om het maar zo te zeggen, de koning van het lui zijn is.

Tot nu toe had ik er niet veel last van, het hoorde gewoon bij hem. Hij kan niet koken, eet alleen fastfood of magnetronmaaltijden en heeft geen baan. Als het hem even uitkomt blijft ie de hele dag/nacht achter zijn computer zitten en gaat hij ooit slapen wanneer hij er zin in heeft. Maar nu kwam hij er deze week mee aanzetten dat hij voor de derde keer [en dit keer definitief] met Highschool stopt. Dus dat hij geen diploma gaat halen. Hij wil wel een GED halen, maar die zijn en veel minder waard dan een diploma, en ik ben bang dat hij het uiteindelijk toch niet haalt. Hij woont in een huis met zijn vader dat gemiddeld eens in de twee maanden word opgeruimd als zijn moeder langs komt. [ouders zijn gescheiden] Van zijn ouders krijgt hij dus ook totaal geen motivatie of goed voorbeeld om iets te doen.

Hij heeft echt een hardstikke leuk karakter en ik houd van 'm. We hebben het ook echt supergezellig samen. Maar ik heb wel een beetje moeite met dat er steeds meer dingen bijkomen die hem echt laten overkomen als een waardeloze loser. Ik durf het niet eens aan mijn familie te vertellen. Ik heb het aan een vriendin verteld en die kwam er mee aanzetten dat ik een betere vriend moet zoeken. Ik vraag me nu af hoe belangrijk een goede opleiding/baan etc. is in een relatie en of er misschien een manier is waarmee ik hem toch kan motiveren iets te doen met zijn leven.

Maak hem duidelijk dat je het niet leuk vind dat hij zo weinig doet in het huishouden en dat je het moeilijk vind om alles in je eentje te doen. Zeg ook tegen hem dat hij een baantje of zo iets dergelijks moet nemen, omdat je het niet op prijs stelt dat hij hele dagen niets doet aangezien hij niet meer naar school gaat en dus niet meer leert.

Ik heb eigenlijk bijna hetzelfde probleem als jij. Mijn vriend doet ook ook helemaal niks behalve dan gamen of tv kijken. Het irriteert mij ook heel erg.

Uiteindelijk heb ik met hem gepraat en uitgelegd dat ik heel veel van hem houd, maar dat hij echt iets moet gaan doen omdat ik anders niet verder wil.
Hij is nu eindelijk op zoek naar een baan,en is ook meer bezig met zijn band. Helaas zit hij nog steeds heel erg veel thuis, maar het is al een verbetering.

Dat zou voor mij een enorme turn-off zijn… Vertel het hem, dat dit je dwars zit, en wat zijn plannen zijn in de toekomst en waar hij zichzelf ziet over 10 jaar… Maar ik zou het wel weten met een lui persoon.

Mijn vriend woont ook niet dichtbij, maar gelukkig wel op treinafstand. Hij ruimt ook noooit de rommel achter zijn kont op dus toen ruimde ik zijn troep op. Dat vond ie niet zo leuk om te zien en nu zet ie zn eigen spullen meteen weg :slightly_smiling_face:

maar jouw geval is serieuzer. Ik zou een goed gesprek met hem voeren, hij heeft vooral zichzelf met de rommel en het feit dat hij niks bereikt. Maar als je echt van hem houdt vind ik dit geen reden om uit te maken, wel om hard aan te pakken.

Bij mij dus ook vooral gamen, want dan weer iets minder erg is omdat ik ook een gamer ben. Ik heb geprobeerd erover te praten maar hij weet allemaal wel wat hij wil doen. Het probleem is dus dat zijn doelen totaal niet bereikbaar zijn op de manier waarop hij alles doet. Hij wil wel gaan studeren, maar met een GED is dat veel moeilijker dan met een diploma. En hij denkt dat het ooit wel een keer lukt zeg maar. Hij heeft net wel gezegd dat hij van plan is een baan te zoeken omdat hij toch wel geld moet hebben [sowieso om mij te kunnen bezoeken.] dus dat is wel iets.

Ik heb precies hetzelfde en heb er vandaag dan ook een punt achter gezet (met pijn in mijn hart)

Maar je moet verder kijken dan nu… Kijk verder in de toekomst. Ik wil absoluut geen zwakke vent zonder ruggengraat! Ik wil iemand die voor me kan zorgen en alshij dat al niet voor zichzelf kan, laat staan voor mij!!

Sterkte nog, vervelend dat je er een punt achter moest zetten.
Hoe erg was het bij jou? Ik vind het vooral vervelend dat mijn vriend erg koppig is en overal een mening over heeft, hij heeft uitstraling en gedrag niet echt aan zijn kant staan. Dus het word dan al helemaal moeilijk wat van jezelf te maken als je ook al geen opleiding hebt. Ik denk dat hij wel een goede baan enzo wil, maar onderschat hoe moeilijk dat is.

ik zou toch kappen met de relatie
een jongen die geen diploma heeft, en niet werkt of na school gaat, daar zit geen toekomst in, hoe willen jullie leuke dingen doen als die geen geld heeft? nouja jij kan ook betalen maar vind dat het van 2 kanten moet komen ^^
en zowieso het is een afstandsrelatie lijkt me? ik zou hem gewoon vertellen wat jij der van vind, en kijken of die toch zn school wilt afmaken

Ik vind het moeilijk hoe hij zelf niet door schijnt te hebben dat hij zo geen toekomst heeft. En ja het is lange afstands, op deze manier kunnen we niet eens meer elkaar bezoeken omdat hij het niet kan betalen ha. Hij wil niet dat ik voor hem betaal, hij moet er denk ik maar zelf op een gegeven moment achter komen dat hij het niet red. Beetje jammer.

Ik denk niet dat je daar nog wat aan kan veranderen. Dan moet je hem helemaal opnieuw opvoeden omdat zijn ouders dat schijnbaar niet goed hebben gedaan, en dat zie ik ook niet zo gebeuren denk ik? Of je moet het gewoon accepteren, maar dat lijkt me echt superlastig, als je aan je toekomst moet denken lijkt me er niet veel in te zitten dat jullie dan echt gelukkig worden.

Het stomme is dat ik met niemand zo’n goeie klik heb als met hem, en ik denk dat ik deze “imperfecties” dan maar gewoon moet accepteren. Hij gaat nooit echt veranderen nee, maar geen school schrok ik wel even van. Ik had niet verwacht dat hij het zo erg zou gaan verkloten voor zichzelf kwa opleiding en toekomst.

praten tot je tot hem door dringt, blijven proberen. bied hulp en steun. Anders dreigen om het toch uit te maken als ie niet veranderd

Ik zou gewoon met hem praten, dat is het beste wat je kunt doen. Ik geloof niet dat geluk afhangt van het feit of hij wel geen diploma heeft, mijn vriend heeft ook zijn school nooit afgemaakt. Maargoed, dat is een ander verhaal, want hij werkt al 10 jaar en heeft een goede baan, ondanks alles.
Geluk hangt wel af van de moeite die hij voor jou doet en als je verder wilt in de toekomst zou ik juist naar dat punt kijken. Zoals ik lees wil hij wel moeite doen voor een baan, zodat ie jou kan blijven zien. Voor mij zegt dat wel iets, maar ik weet niet hoe jij je bij deze situatie voelt en dat is het belangrijkste.

Ik zou eerst eens met hem praten en hem de harde waarheid vertellen. Dat je van hem houdt, maar dat je vreest dat hij niks van zijn leven gaat maken. Ik denk dat dat wel confronterend genoeg is…

Thanx!
Ik heb met hem gepraat maar bij ons speelden er nog andere factoren mee, Zijn moeder moest me niet en ex-verloofde deed heel schijnheilig. Maar dat zag hij allemaal niet. Hij is echt geweldig en alles klopte tussen ons hij vond het ook heel jammer. Ik heb hem nog een maand gegeven en als er dam geen stijdende lijn in zin is het voor mij definitief klaar en ga ik op zoek naar iemand die niet lui EN verwend is!

Mijn probleem is dat gecombineerd met zijn gedrag enzo het hebben van geen diploma wat gevaarlijker voor zijn toekomst is. Om maar even een extreem voorbeeld te nemen, hij heeft een half jaar op zichzelf gewoond en kan nog steeds niet koken. Alleen magnetronmaaltijden en pizza’s bestellen etc. Hij heeft echt totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel en motivatie.

Hij is vandaag opzoek naar plekken om te werken, hopelijk lukt het. :slightly_smiling_face:

Ik zou er ook mee stoppen! Ik heb 3 jaar zo vriendje gehad. Ik moest alles voor hem doen omdat meneer gewoon te lui is. Daardoor ben ik erzelf onder gaan leiden! Elke keer weer pratne en eventjes verandering, maar ze zijn gewoon zo. Helemaal veranderen doen ze niet!

ik zou eerst gewoon een serieus gesprek met hem hierover voeren. want misschien vindt hij het niet leuk om te horen, jij bent zijn vriendin en daarom heeft hij respect voor jouw woorden. en verder zou ik gewoon lol hebben en genieten. pas wanneer jou dit echt raakt, zal ik er een punt achter zetten.