Vriend heeft me gedumpt na bijna 3 jaar

Ik ben nu drie weken uit elkaar met mijn vriend. Hij heeft me na bijna drie jaar gedumpt omdat hij niets meer voor me voelde. Het kwam nogal plots omdat hij nooit heeft gezegd dat hij twijfels had over zijn gevoelens. Ook hebben we de laatste maanden nog vakanties en festivals gepland. Enkele dagen voor hij mij dumpte was hij mij zelfs nog heel erg nieuwsgierig aan het maken over mijn verjaardagscadeau (ik verjaarde een week later).
De eerste dagen heb ik hem nog gesmst af en toe om te zeggen wat ik voelde e.d., maar daarna heb ik (bijna) niets meer van me laten horen. Enkel zondag heb ik nog twee zinnen tegen hem gezegd.
Waar het nu op neerkomt, ik wil hem terug! Ik probeer om geen contact te hebben met hem (we zitten wel in de zelfde klas op de universiteit, dus ik zie hem wel elke dag, maar we praten niet) zodat hij me uiteindelijk wel zou missen. Ik probeer er gelukkig uit te zien, ik lach veel met mijn vriendinnen en ik maak me op dat ik er goed uit zie. Hij kijkt wel geregeld naar mij en ik heb het gevoel dat hij me wel mist, maar hij komt dus niet terug…
Heeft iemand hier ervaring mee of tips om hem terug te krijgen?

Ehm volgens mij is hij behoorlijk duidelijk geweest? Hij voelde niks meer voor je. Dat is lullig maar ik denk niet dat je daar nog wat aan gaat veranderen.

Ik denk dat je het beste kunt afwachten. Dan heb je inderdaad kans dat hij je gaat missen. Zodra je veel contact met hem zoekt, heb je kans dat je hem alleen maar verder wegduwt.

Maar je moet je ook realiseren dat het een optie is dat hij je niet meer terug wilt… en dat jij dan ook verder met je leven moet. Als je er behoefte aan hebt, kun je hem misschien wel om iets meer uitleg vragen, als dat helpt om het af te sluiten.

Ik heb het zelf ook best plotseling uitgemaakt met mijn ex na 4 jaar. Ik heb hem na een poosje nog wel geprobeerd uitleg te geven (is niet helemaal aangekomen though) en ik vind ook echt dat iedereen daar recht op heeft na zo’n tijd! Maar ja, of hij een bevredigende uitleg kán geven weet ik niet… gevoelens zijn gevoelens, die kunnen overgaan, en daar kun jij helaas niks aan doen… alleen proberen te accepteren. Veel sterkte, het is echt heel naar na zo’n tijd!

na een week is hij nog bij mij geweest, hij zei toen dat het nog terug kon komen en dat hij mij eigenlijk wel mistte, maar gewoon niet genoeg om samen met mij te blijven…

Waarschijnlijk weet hij zelf nog niet zo goed of hij jóu mist, of dat hij het mist om “iemand te hebben”. Daar kan hij alleen maar zelf achter komen en moet je echt afwachten. En ondertussen je veel richten op andere dingen, zodat je niet alleen maar bezig bent met “wachten”.

Ik denk dat je het gewoon moet proberen te accepteren. Probeer afleiding te zoeken en focus je niet zo op hem. Natuurlijk is dat super moeilijk na zo’n lange tijd, maar je kunt er momenteel niets aan veranderen.

Ik heb vaak gehoord van vriendinnen enzo dat de ex pas weer terug komt krabbelen op het moment dat jij weer gelukkig bent, weer een beetje aan het daten bent en niet meer zoveel aandacht aan hem besteedt. En dat is meestal ook het moment dat ze dan hun ex niet meer terug willen!

Zoals hier al wordt gezegd, hij heeft het niet voor niets uitgemaakt. En al zou je weer bij elkaar komen, dan is de kans op een knipperlichtrelatie ook erg groot, en dit wil je echt niet. Ik zou als ik jou was het proberen te accepteren, om te voorkomen dat je jezelf uiteindelijk alleen nog maar meer pijn doet.

Dit zegt al genoeg eigenlijk

Ik wil je geen valse hoop geven ofzo, maar mijn vriendin zat preciess in hetzelfde schuitje. Haar vriend dumpte haar plots na 3 jaar. Hij deed ook heel hard en gemeen tegen haar. nadat hij het uit had gemaakt.
Ze was er kapot van. En ging hem huilend opbellen en ze stortte bij hem in als ze elkaar zagen om te praten. Dat vond hij alleen maar geweldig. Ze wou hem ook zoo graag terug…

Dus ik zei dat ze juist moest doen alsof het haar niks boeide, en dat zij hem juist moest negeren enzo.

Het duurde eventjes maar uiteindelijk kwam hij met hangende pootjes terug, hij snapte er niks van waarom ze opeens zo afstandelijk deed en gelukkig deed enzo.
Dat kon hij gewoon niet hebben blijkbaar dat hij de macht niet meer had.
Nu moet ze hem 10x vertellen om haar met rust te laten en haar niet meer te appen. :bowing_man:

Nou en nu hoeft ze hem niet meer terug !! Ben ik erg blij om. Ze geniet van haar single life.

succes !x

Ik heb zelf een relatie van drie jaar een paar maanden geleden stop gezet omdat mijn gevoelens ook weg waren, ik werd verliefd op iemand anders. En ik mis mijn ex-vriend ook nog regelmatig, terwijl ik niet meer verliefd op hem ben.

Het beste wat je inderdaad kan doen is even niks van je laten horen, dat is de enige manier om er achter te komen of hij toch nog verliefd is. En dat heeft echt tijd nodig. Ga ondertussen ook met je leven verder, niet voor hem maar voor jezelf. Tijd is heel kostbaar. Je moet bepaalde dingen de tijd geven om te laten herstellen, maar je moet je tijd ook niet verspillen dus ga door met je eigen leven en je zult na verloop van tijd merken dat je steeds sterker wordt en dat je hem misschien niet eens meer nodig hebt…

edit mod: spam

Hij heeft al gezegd dat hij niks meer voor je voelt,ik begrijp dat voor jou moeilijk is om te accepteren.

Je moet kunnen los laten hoe moeilijk het ook is,alles heeft altijd z’n tijd nodig dat is altijd wel zo natuurlijk is niet leuk voor jou maar het is het beste voor nu.

Je moet veder,je moet blijven stil staan met wat er gebeurd is en wie weet hij spijt
of hij blijft bij z’n beslissing.

Je moet echt veder,het is niet leuk maar het is zo als het is het is niet op een leuke manier maar je moet er zelf er aan werken.

Ik begrijp je volledig en de mensen die hier zeggen dat het duidelijk is…wel, dat is het niet. Ik heb drie jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Hij leek erg verliefd op me en toen maakte hij het plots uit. ‘Geen gevoelens meer’. Niemand geloofde hem zelfs. Zelfs vandaag nog, na al die jaren, denk ik dat er meer achter zat. En nee, dat is niet hopeloos. Natuurlijk moet je hem laten gaan, maar als een relatie niet goed is afgesloten zal dat altijd aan je knagen. Ik heb er nu nog last van. Ik heb er nu nog altijd spijt dat we niet mooi hebben kunnen praten na die relatie. Wie weet hoe het dan was gelopen. (; Tips geven is lastig, ik ken jou en hem niet maar denk vooral lekker aan jezelf. Wil jij dit goed afsluiten? Probeer dan vriendelijk te praten met elkaar en lukt dit niet: laat hem gaan. Met dat praten bedoel ik niet ‘hem overhalen om te blijven’. Jullie relatie is, jammer genoeg, voorbij. Geef jezelf dus ook de tijd om het te verwerken.

Uh meiden dit is meer dan een half jaar geleden. Ik denk niet dat ze nog advies nodig heeft.