Vriend heeft idioot commentaar op mijn vriendje.

Hallo. ^^

Ik ben goed bevriend met een jongen uit mijn klas. Laat ik hem even X noemen. X is heel aardig, beetje hyperactief, bi, soms verwaand & verwijfd maar verder dus wel gewoon aardig. Ik ken hem sinds begin dit schooljaar.
Nu vindt hij dat mijn vriendje antisemitisch is. Ik heb gewoon gezegd dat ik vind van niet. Zegt hij: Maar ik ken hem al langer. Ik heb een paar andere mensen van onze vriendengroep naar hum mening gevraagd en zij waren het met mij eens. Ik heb er niks meer over gezegd en was het ook een beetje vergeten.
Maar laatst begon X weer. Weetje, ik ken ook iemand anders die het met mij eens is dat je vriendje antisemitisch is. Ik zo: Wie dan? Ja, dat wou hij niet zeggen, hij wist zijn naam niet. Ik zo: Ik heb er met hem over gepraat en ik vind nog steeds van niet. X: Misschien houdt hij een deel van zijn persoonlijkheid voor je achter. Dat waren zijn woorden, letterlijk.
De andere van mijn vriendenkring vonden dit ook complete onzin. Ze denken dat X jaloers is, maar waarom is mij onduidelijk. Iemand zei dat het er misschien aan zou liggen dat in de tijd dat ik net met vriendje leuk vond en wij wat kregen, hij zelf nogal een blauwtje liep.
En ik weet nou niet wat ik hier mee aan moet. Dus reageer alsjeblieft!

dus hij zegt dat je vriendje antisemitistisch ( jodenhater ? ) is. het klinkt nogal chliché maar volgens mij is’ie gewoon jaloers. beetje lullig als je je vriendje dan gaat ‘beschuldigen’ van iets dat niet waar is.
verder succes ermeee :wink:.

wat nou vriend, als jij er met je vriendje over praat en hij zegt dat het niet zo is, dan kun je hem daarin vertrouwen. Vraag aan die zogenaamde vriend waarom hij dat zegt! Confronteer hem ermee! En met je vriendje over blijven praten als het je dwars gaat zitten.

UP :’]

Als hij een echte vriend is dan accepteert hij je vriendje.

het kon ook zijn dat hij jou leuk vind/vond en daar niet voor uit durft te komen, dus gaat ie maar je vriendje afzeiken in de hoop dat je het serieus neemt & het uitmaakt zodat hij zn slag kan slaan.

Laat hem anders voorbeelden noemen, of heeft hij dat al gedaan?
Probeer anders bij je vriendje te informeren hoe hij over andere rassen en geloven denkt, dan weet je t zelf. Hou het wel subtiel, anders is het ook weer zo achterdochtig.

dat dacht ik ookal ja

zeg dat die er gewoon over op moet houden en dat die 't gewoon moet accepteren? dat je 't vervelend vind dat die 't steeds zegt.
en doet die dat niet tja, dan kan het jaloezie zijn maar het kan ook gewoon de waarheid zijn dat je vriendje echt zo is?

Lekker kinderachtig van X. Misschien moet hij maar in een hoekje erom gaan zitten huilen.

Sorry hoor, maar het zijn best harde verwijten die hij je vriendje maakt en als die ongegrond zijn is het geen vriend van je.
Laat X maar eerst met concrete voorbeelden enzo komen :slightly_smiling_face:. Of praat zelf met je vriendje over andere geloven idd…

Dat vind ik althans :wink:.

Dankje voor jullie reacties. :’]
Ik heb X. nog niet echt alleen kunnen spreken deze week, dus dat doe ik nog wel eens een keertje op school. Met mijn vriendje heb ik het er wel al vaker over gehad. Ik heb het hem meteen verteld toen X. zo stom deed, ik bedoel, het ging over hem, dus ik vond dat het hem ook aan ging. Hij is geen antisemiet. X. is niet op mij denk ik. Hij was namelijk een tijdje geleden op een vriendin van mij, maar zij wees hem af. Hij is daar een hele tijd boos & jaloers over geweest. Dat was rond de tijd dat ik net wat met mijn vriendje kreeg.
Maar bedankt voor jullie reacties. :slightly_smiling_face: