Vriend heeft het uitgemaakt maar ik mis hem

Hoihoi!

Nouja de titel zegt het al… Wij kennen elkaar al bijna 8 jaar, waarvan 2 jaar een relatie. Eigenlijk ging alles heel erg goed, was er geen reden om het uit te maken. Toch kwam hij ineens met dat hij dingen wilde bespreken en het uit wilde maken, met als reden dat hij het gevoel niet meer heeft en de drang naar mij gewoon minder is geworden.

We hebben nu een tijdelijke radiostilte, alleen ik mis hem zo ontzettend erg… Na het uitmaken hebben we elkaar nog een weekend gezien, maar deden nog precies het zelfde als toen we een relatie hadden… Het dubbele is ook dat die in begin nog zei dat die van mij houdt en mij ook mist…

Op dit moment weet gewoon niet wat ik moet, het liefste spring ik weer in zijn armen alleen weet ik dat op moment niet gaat…
Hebben jullie misschien tips?

Oooh, dit is echt zo kut. Eigenlijk helpt niks. Je bent toch wel aan het denken. Ga films zien, lees een boek, ga intensief sporten om je hoofd even ‘uit’ te zetten. Voor de rest is het toch de tijd uitzitten.

Wel is het belangrijk dat je duidelijkheid krijgt over je relatie. Wil hij het uit maken? Prima, maar dan zou ik het ook echt en volledig doen. Twijfelt hij? Misschien kunnen jullie dan samen bespreken wat jullie graag anders willen zien. Misschien komen jullie er dan nog wel uit. Het is normaal in een relatie dat je gaat twijfelen, dat krijgt iedereen wel op een bepaald moment. Op een rij zetten wat jullie voor elkaar betekenen kan heel goed zijn.

Is het echt uit, dan zou ik hem een bepaalde periode even 100% niet meer zien. 2-3 maanden misschien wel. Blokkeren op social media, enzo. Even echt afkicken.

Dikke knuffel en succes! :kissing_heart:

Het voelt gewoon heel dubbel omdat het niet “af” is, nog steeds wordt ik wakker met het ongeloof dat dit echt gebeurd is…

Ik vroeg hem nog of die ooit wel aan een toekomst met ons samen heeft gezien, dit had die zeker. Als die ergens voor ging dan ging die er vol voor, alleen heb dat gevoel nu totaal niet… Is gewoon mijn maatje waar niet zonder kan… Zelf heb ik nog gevraagd om een pauze, aangezien er op dit moment gewoon heel veel gebeurd in zijn leven. Zelf zag hij dit niet zitten omdat hij niet wilde dat ik hoop zou hebben of mij aan het lijntje wilde houden

We gaan elkaar begin februari weer een keer zien, alleen twijfel ik of dan een goed moment is om het er dan over te hebben.

Maar dankjewel voor je reactie :kissing_heart:

Volg je gevoel. Doe waar je behoefte aan hebt. Er zijn geen regels wat je nu of straks wel of niet moet doen. Zorg alleen wel dat je goed realiseert dat je eigenwaarde niet afhangt van zijn af- of aanwezigheid. Je hebt hem niet nodig om gelukkig te zijn. Focus je misschien nu wat meer op jezelf. Laat zien dat je leven ook gewoon door kan gaan.

Maar, ik ken het gevoel. Huilen is soms ook gewoon even fijn en helemaal prima. Straks voel je je al weer een stuk beter.