Vriend heeft het gisteren onverwachts uit gemaakt.

Hallo allemaal, ik kom met een lang verhaal maar probeer het kort te houden.

Mijn vriend en ik zijn nu drie maanden samen en we hebben het beide erg druk. Hij studeert en woont in Leeuwarden en ik studeer en woon in Amsterdam. Wij zien elkaar soms door de weeks en ieder weekend.
Ik had altijd het idee dat het heel goed met ons ging. Gisteren gingen wij de hond van zijn oma uitlaten en ik wilde iets lekkers voor de hond kopen. Ik liep de kruitvat in en heb hier naast hondensnoepjes ook twee luchtjes voor mijn vriend gekocht. Hij was erg blij met de luchtjes. We lieten hierna de hond van zijn oma uit. Ik ben echt een kattenmens en mijn vriend is een hondenmens en we kregen een discussie over honden in de toekomst. Hij dramde heel erg zijn zin door terwijl ik vind dat het zorgen voor later zijn. Ik was erg stil de rest van de avond en toen we weer in de auto zaten maakte hij het uit. Ik heb heel veel gehuild want ik hou echt heel erg veel van die jongen. Toen heeft hij besloten om mij toch nog als zijn vriendin te willen maar dan moet ik er voor zorgen dat ik een minder dominant persoon ben en hij wilt ook geen kinderen voor zijn 28e en ik wel.

Wat zouden jullie doen?

Misschien maakte hij het uit omdat jullie zoveel meningsverschillen hebben? wil jij wel bij een jongen zijn die pas zo laat kinderen wilt? met wat voor jongen wil jij zijn in de toekomst en klopt hij in dat plaatje?

Tsja, jullie zijn pas drie maanden samen. Als dit nu al kwesties zijn waar jullie zulke meningsverschillen over hebben, zou ik me inderdaad afvragen of je daar een toekomst in ziet.

Als hij het hierdoor al uitmaakt vraag ik me af of hij wel echt van je houd. 3 maanden is niet lang, dus denk er goed over of je hem wel waard bent…

Hou oud zijn jullie nu dan? Indd wat de rest zegt. Als jullie na pas 3 maanden al zulke meningsverschillen hebben en hij het uitmaakt over zaken die er nu nog niet toe doen dan is dat voor mij een teken dat hij nu dus ook niet bereidt is om er nog over na te denken en eventueel van gedachte te veranderen. Hij lijkt nu vrij standvastig in wat hij wil en als hij dan geen rekening wil houden met wat jij wil dat lijkt mij het slim om even na te denken of het wel verstandig is om met hem verder te gaan.

Ja wat hij doet vind ik ook vrij dominant.

Sorry hoor maar wat een rare gozer dat hij het uitmaakt om wat meningsverschillen.

Mijn vriend is 23 en ik ben 20. Ik wil mijn hele leven al vroeg kinderen. Hij heeft nu zelf ook aan dat hij overhaaste beslissingen maakt en dat hij eigenlijk een slechte vriend is voor mij, hij geeft wel aan dat hij heel erg van mij houdt.

Ik voel me heel erg prettig bij hem ondanks de meningsverschillen. Met mijn vorige vriend had ik er juist problemen mee omdat hij alles precies zo wilde wat ik ook wilde.

Ik denk dat het probleem is dat we beide dominante persoonlijkheden zijn, hou zouden jullie dat oplossen?

Als jullie allebei echt deze relatie nog een kans willen geven (zou ik persoonlijk misschien niet doen) moeten jullie je denk ik minder richten op de toekomst. Je bent 20, je hoeft je echt niet druk te gaan maken over of je op je 28e kinderen hebt of niet. Zo kan je je leven toch niet inrichten/plannen. Concentreer je allebei op NU het samen leuk hebben.

Ik snap wel dat hij een beetje benauwd wordt als je nu al over kinderen begint te praten aangezien jullie pas net samen zijn. Bovendien is hij over 5 jaar pas 28 en wie weet is zijn mening dan al veranderd

Hij was degene die het eerst begon over onze toekomst te praten en nu krabbelt hij ineens terug. Ik vind het ook niet noodzakelijk om over de toekomst te praten want ik weet dat het nog lang zo ver nog niet is en dat mijn meningen waarschijnlijk ook veranderen binnen een paar jaar.

Ik denk dat ik nog eventjes af wacht of dit werkt. Als dit nogmaals gebeurt dan is het voor mij echt over. Bedankt voor jullie gedachtes over mijn probleem.

Dat gedrag is echt een gigantische red flag in mijn ogen. Je hebt een mening, dus hij maakt het uit? Wie is er dan dominant.