Vriend heeft het druk

Ik post eigenlijk nooit wat, maar ik zit nu ergens mee.

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe vriend, alles gaat eigenlijk heel goed als we samen zijn, we moeten alleen allebei nog even wennen.
Maar mijn probleem is dat hij het altijd heel druk heeft, hij werkt namelijk heel veel (vaak ook nog 's avonds) en heeft ook nog een aantal hobby’s. Ik wil niet dat hij dingen voor mij af gaat zeggen, maar ik merk wel dat ik het moeilijk vind om hem niet zo vaak te zien. Ik probeer mezelf al druk te houden, heb het ook best druk met andere dingen, maar vooral als ik me slecht voel (ben de laatste tijd veel gestresst door examens) wil ik hem graag even zien, maar dat kan jammergenoeg vaak niet.

Hebben jullie misschien tips om me beter te laten voelen?
Voor de duidelijkheid, ik heb er respect voor dat hij zijn eigen dingen heeft, heb ik ook, maar ik wil me wat beter voelen.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Wat deed je voordat je deze vriend had om jezelf beter te laten voelen?
En bij mij helpt het altijd wel om 's avonds met elkaar te bellen.
Gewoon 5 minuutjes over hoe mijn dag was en wat ik morgen gaan doen oid.

Bedankt voor jullie reacties!

's Avonds bellen is misschien wel een goed idee ja :slightly_smiling_face:
Vaste dagen om af te spreken lukt niet echt, omdat hij vaak onregelmatig werkt, ik denk dat ik gewoon ook nog een beetje moet wennen aan het hebben van een relatie, ben het liefst de hele dag bij hem!

Geniet van de momenten wanneer jullie elkaar wel zien (: Geef hem de tijd en ruimte. Na drukke periodes komen rustigere periodes.

ahw ja, dit herken ik wel. Nu na een jaar ben ik eraan gewend. Ondanks dat we superdicht bij elkaar wonen, zien we elkaar door werk, hobby’s en andere dingen niet heel vaak meer. Maar als we dan bij elkaar zijn, is het altijd fijn en gezellig. Dat hij frontaal voor de deur staat om je eerst een knuffel te geven voordat je verder binnen mag komen, zegt al genoeg.

Ik denk dat je gewoon de momenten waarop jullie kunnen afspreken zo goed mogelijk moeten benutten, lekker veel knuffelen en praten zodat je er weer een paar vriendjesloze dagen tegenaan kunt.