Vriend heeft het druk en kan/wil niet plannen

Hallo meiden

Ik heb sinds 4 maanden en heel lieve vriend. We zijn beiden bijna 17 en zijn elkaars eerste liefde. Onze relatie is gestart vlak voor de examens en toen zagen we elkaar 1x per week. In de vakantie hebben we elkaar heel vaak gezien en leuke dingen buitenshuis gedaan, maar nu dat school terug gestart is, zien we elkaar met een beetje geluk 1 of 2x per week. Meestal is dit dan bij iemand thuis en voor een 3tal uurtjes. Het afspreken op zich is ook vaak een heel gedoe. We spreken sinds de start van school nooit concreet af, maar meer op het moment zelf…Hij doet ook een studentenjob en moet vaak in het weekend heel vroeg opstaan. Laat blijven in het weekend of blijven slapen is dus ook niet echt een optie. In de vakantie hebben we tweemaal samen geslapen en beiden vonden we dit heel fijn: dicht bij elkaar liggen en al knuffelend inslapen. Daarboven komt dat we het beiden heel druk hebben met school en onze aparte sporten. Ik weet vaak maar een paar uurtjes op voorhand of het afspreken doorgaat of niet en ik ben diegene die er steeds achter vraagt. Dat frustreert mij. Als we samen zijn is het wel altijd heel gezellig: we hebben dan veel lol samen, we lachen en praten veel en zijn ook heel fysiek naar elkaar. Ik kan niet van hem blijven en hij ook niet van mij.
Echte seks hebben we nog niet gehad, voorspel wel. We zeggen ook wel heel vaak dat we van elkaar houden. Ook op chat klikt het goed, alleen zijn er momenten dat ik hem amper hoor omdat hij het dan te druk heeft, zegt hij dan. Ik moet wel altijd vragen waarom hij dan weinig communiceert en dan krijg ik de drukte als uitleg. Andere momenten overspoelt hij mij dan weer met berichten. Hij doet ook lieve, onverwachte dingen zoals onverwachts aan mijn school staan.
Ik vraag nu aan jullie… overdrijf ik hier als ik zeg dat ik soms twijfel, want ik ben steeds diegene die het initiatief neemt en vraagt wanneer af te spreken. Verwacht ik teveel van een relatie of van hem? Ik zou hem gewoon vaker willen zien en een betere planning willen om af te spreken, maar als ik dat aanhaal komt er vaak ruzie van, want dan zegt hij dat hij het drukker heeft dan ik en hij dat jammer vindt dat ik dat niet begrijp. Dit is ook het enige onderwerp waar wij trouwens ruzie over maken.

Dit klinkt een beetje als het begin van mijn relatie. Ik vond al heel lang een jongen leuk en hij mij eerst niet zo, later wel. Het afspreken kwam toen ook altijd van mij uit, hij was altijd druk, kon eigenlijk alleen zondagmiddag en zei soms ook een paar uur van tevoren af. Wij zijn toen gestopt met “daten” als je dat zo kunt noemen.

Een jaar later kwamen wij weer bij elkaar en zagen elkaar alsnog alleen in het weekend. En weer 3,5 jaar later wonen wij samen. Ik denk als jullie elkaar echt leuk vinden, maak je tijd voor elkaar. Dit zal niet altijd lukken, maar probeert het wel.

Misschien kunnen jullie afspreken elkaar 's avonds te appen, vragen hoe je dag was en weltrusten wensen oid, dat deden wij toen. Hoeft helemaal niet lang te zijn

Bedankt voor je reactie.,Bij ons was het zo dat hij direct na onze eerste afspraak smoor was op mij. Hij appte toen veel en wilde constant af spreken. Ik genoot van de aandacht, maar heb toen de boot enorm afgehouden. Bij mij is de verliefdheid veel later gekomen en nu ben ik echt stapel op hem. Daarom heeft het ook even geduurd alvorens ik een relatie met hem wilde, want hij wilde dit al vanaf onze eerste zoen. Maar nu heb ik dus het gevoel dat ik achter hem aanhol. ‘s avonds appen doen we en idd als het heel druk is, is het enkel een “welterusten”. Het is op zich echt een heel lieve jongen. Als ik met iets zit, is hij er ook voor mij. Het frustreert mij gewoon enorm dat ik bvb nu op maandag niet weet hoe en wanneer ik hem deze week zal zien. En hij is meer leven in het moment zelf: als we tijd hebben, zien we elkaar…

Ik vind niet dat je overdrijft, ik zou dit echt niet leuk vinden. Als je elkaar leuk vindt, maak je gewoon tijd voor elkaar vrij. Ik vind het raar dat wanneer je dit aanhaalt, er al meteen ruzie van komt. Ik zou als ik jou was mijn twijfels naar hem uitspreken.

Het verschilt sowieso per persoon, de ene jongen wilt je veel zien en de ander niet.

Mijn vriend wilt alle tijd die wij samen kunnen doorbrengen met mij zijn ook al is het soms maar twee uurtjes doordeweeks. Wij zien elkaar wel ieder weekend maar geven elkaar ook ruimte om te doen wat moet gebeuren.

Het kan altijd dat je het druk hebt, maar alsnog heb je echt wel tijd voor elkaar als je je best doet. Al is het maar een uurtje of twee 's avonds na school. Als je iemand echt leuk vind kijk je daar juist naar uit en zie je het niet als iets verplichts wat er ook nog bij komt.

Het is een beetje dubbel, want zo te lezen is het ook een lieve jongen die het leuk met je heeft. Maar je moet niet elke keer in zenuwen zitten dat die zo misschien laat weten dat ie wéér niet kan. Je wilt toch een beetje zekerheid. En jij houdt misschien speciaal een dag vrij voor hem en dan kan die opeens toch niet. Zo werkt het niet.

Laat het gewoon een keer duidelijk weten dat je graag zekerheid wilt dat jullie afspreken en dat jij dan ook beter je dag kunt plannen. En dat het op jou op deze manier ook niet overkomt dat hij je graag wilt zien.

Ik wil even het vervolg van mij afschrijven…Ik heb hem er dus op aangesproken. Hij was geschrokken, want besefte dit niet.
Na mijn laatste bericht, heb ik hem op 7 dagen 3 maal gezien, waarvan ik 1x bij hem overnacht heb en we voor de eerste keer seks hebben gehad. Hij was heel lief, ook achteraf. De communicatie liep achteraf zeer goed en spontaan, veel appen en klef doen. Nu, is hij afgelopen week ziek geworden, mag niet naar school en is door de huisarts 10 dagen thuis gezet. Het is blijkbaar ook zeer besmettelijk en ik mag niet naar hem toe, zegt hij. Sindsdien is de communicatie weer zeer stroef: hij antwoordt zeer kort (altijd in 1 woord of een x) en neemt zijn telefoon niet op. Ik ben dus weer ten einde raad. Nu is het wel zo dat hij een verleden heeft van neerslachtigheid/depressie en zelfs zichzelf pijn doen. Ik weet ook dat hij momenteel buiten mij met niemand anders communiceert via social media. Moet ik er dus van uitgaan dat hij nu weer in een dip zit? Want als ik naar “ons” vraag via chat, krijg ik een weliswaar kort, maar positief antwoord. Ik ben echt zo onzeker en ook vaak emotioneel uitgeput door de situatie. Hij toont bvb recent dus ook geen interesse meer in mijn school, hobbies,… kortom alles wat mij bezighoudt.