Vriend heeft gelogen

Hey dames,

Ik heb meer dan 3 jaar een relatie die op dit moment niet goed gaat. Mijn vriend liegt vaak over waar hij heen gaat of is. Een voorbeeld: gisteren vertelde hij dat hij ziek is en dat hij ging slapen. Ik wenste hem beterschap en dat was het. Ik ging nog even snapchat checken en in één van de verhalen van zijn vrienden zie ik tot mijn ongeloof dat hij met zijn vrienden een drinkavond had. Dit is ongeveer de vijfde keer dat hij heeft gelogen over wat hij doet binnen een kort tijd. Ik heb nog nooit een probleem gehad over wat hij doet of met wie hij omgaat en had hem dit de vorige keren toen hij loog duidelijk gemaakt. Hij zou niet meer erover liegen zei hij. Ik zit ermee waarom hij erover liegt. Ik heb hem laten weten dat hij ‘super ziek’ uitzag op snapchat en hij heeft alleen gezegd dat hij zich schaamt. Ik heb totaal geen zin om aan hem te vragen waarom hij dit alweer heeft gedaan, maar aan de andere kant ben ik heel boos waarom hij dit heeft gedaan en niets heeft te melden behalve dat hij zich schaamt.

Ik ben een beetje radeloos op dit moment en weet niet wat ik moet doen om te zorgen dat hij stopt met liegen over deze kleine dingen.

Ja ik zou hem vragen waarom hij liegt.

Als ik jou was zou ik wel gaan vragen waarom hij dit de hele tijd doet. Hij is je volgens mij wel wat uitleg verschuldigd!

Waarom liegt hij, inderdaad? Heeft hij misschien strenge ouders of een ex-vriendin die drinkavondjes afkeurde?

Ik zou inderdaad gewoon vragen waarom hij hierover blijft liegen. Zolang jij daar niet naar vraagt blijft hij het gewoon doen.

Misschien als je het hem vraagt, heeft hij reden die misschien voor jou helemaal niet erg is. Had hij een jaloerse ex- vriendin die dat niet vond kunnen. Misschien als je hem gerust stelt dat dat helemaal niet nodig is wordt het minder.

Ik zou dit niet zomaar voorbij laten gaan, in een relatie hoor je elkaar te vertrouwen en alles te kunnen vertellen. Blijkbaar heeft jouw vriend een bepaalde reden om jou niet alles te vertellen, persoonlijk zou ik willen weten waarom…

Eens met Distel. Ik zou dit heel rot vinden. Je kan hem zo gewoon niet vertrouwen op wat hij zegt. Ik zou hem vragen waarom hij dit doet en dat het je niet uitmaakt als hij met vrienden afspreekt, maar wel als hij erover liegt. Voor mij zou het dan ook wel klaar zijn als hij dit blijft doen, zonder vertrouwen geen relatie.

Wat super irritant.
Ik zou hier zeker met hem een gesprek over voeren, ook al heb je dit al vaker gedaan. Het moet hem echt duidelijk gaan worden dat dit echt niet kan.
Als hij dit blijft doen, zou ik me gaan afvragen of hij jou wel verdient… maar daarvoor zou ik er eerst zou ik wel een sanctie opzetten denk ik.
Uhgh. Ik haat liegen.

Ik heb hetzelfde probleem een beetje alleen mijn vriend liegt ook nog over andere dingen. Helaas is het bij ons zover dat ik op het punt sta mijn spullen te pakken en terug naar huis te gaan.
Mijn vriend zegt dat hij niet weet waarom hij dat heeft gedaan en dom van hem vindt en het raar vind dat ik hem nu niet meer vertrouw.

Ik zou zeggen praat met hem erover.

Ik zou hier best boos om worden eigenlijk. Ik zou het echt niet accepteren als mijn vriend tegen me zou liegen. Het is nu misschien iets heel kleins alleen zoals je zelf zegt is het al vaker gebeurd. Ik ben zelf niet snel jaloers, maar als hij zo vaak zou liegen zou ik me toch af gaan vragen waar hij nog meer over liegt.

Ik zou het inderdaad aan hem vragen maar ik zou inderdaad ook boos worden. Je liegt niet zo tegen iemand tenzij je iets ergs te verbergen hebt lijkt me.

Ik zo echt woedend zijn. Het basis van een relatie is vertrouwen, als hij liegt, is het vertrouwen dus weg, dus de basis van de relatie ook.
Hij heeft zeker héél wat uit te leggen èn daar mag hij ook wel een hele goede reden voor hebben.

Ik zou daar zelf niet mee kunnen leven. Ik ben vrij makkelijk in de omgang, maar zodra hij gaat liegen, en nog eens zo constant ook, dan is het wel klaar. Bijna idereen gebruikt af en toe wel eens een klein leugentje om bestwil. Maar zo structureel gaat mij te ver. Zoals xLin zegt is eerlijkheid en vertrouwen de basis van een relatie.