vriend heeft geen tijd?

Hey meiden,

ik heb nu bijna 2 maanden wat met mijn vriend en ik zit nu een beetje met een dilemma. We hebben elkaar tijdens vakantie ontmoet en toen hadden we tijd genoeg om met elkaar af te spreken. Nu zitten we allebei weer op school (hbo) en zijn heel erg druk. Hij woont ook wat verder van mij vandaan…
Nou ja, mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Ik zorg er gewoon voor dat ik eerst wat met hem afspreek voordat ik dat met mijn vriendinnen/vrienden etc. doe, zodat ik in ieder geval tijd voor hem heb. Maar hij doet dat dus niet. Hij kon afgelopen weekend (we kunnen alleen in de weekenden afspreken) al niet omdat hij een verjaardag had, wat betekent dat hij tot 's morgens vroeg gaat feesten en dan de rest van de zondag nodig heeft om bij te komen en huiswerk te maken.
Ik heb zelf behoorlijk wat aan mijn hoofd, ik moet werken, heb pianoles, veel school en enorm veel huiswerk, wil ook graag tijd over hebben voor mijn vriendinnen en thuis gaat het wat minder. En dan nu ook nog dit met mijn vriend, want de conclusie die ik voor mezelf trek is dat hij mij niet erg hoog in zijn prioriteitenlijstje heeft staan. Het maakt mij ook niet uit dat hij ook met vrienden wilt afspreken, we hebben al in het begin tegen elkaar gezegd dat het goed is om gewoon ons eigen leven te behouden. Maar dit begint toch wel aan mij te knagen.

Nu wil ik hem er dit weekend mee confronteren (want hij heeft vrijdagavond nog wel een gaatje over en ik ben dan weer degene die zich aan hem moet aanpassen), maar ik vind het echt superlastig. Elke keer als ik hem zie denk ik: we zien elkaar al zo weinig, is dit nou het moment om het over vervelende dingen te hebben? En als ik bij hem is, is alles voor mij ook goed. Dan ben ik zo blij met hem dat ik al dat andere vergeet.

Heel lang verhaal, alvast sorry hiervoor :stuck_out_tongue:, maar wat zal ik nu doen? Ik ben namelijk bang dat als ik hem ermee confronteer, dat hij misschien niet meer met mij verder zal willen gaan en dat wil ik echt niet. Ik ben echt hartstikke gek op hem. Maar ik vind de situatie zoals die nu is ook verre van ideaal.

Alvast bedankt voor jullie hulp :slightly_smiling_face:

Ik zou het toch voorzichtig aan hem zeggen. Als je ergens mee zit moet je dat toch zeker bij hem kwijt kunnen.

Misschien is het een idee om niet te confronteren, maar om te praten.

Jullie moeten nog aan elkaars’ roosters wennen. Na een tijdje vinden jullie vast de ritme. Vergelijk de dagen wanneer jullie kunnen komen en minstens één dag per week afspreken, zoals zondag. No panic (:

Ik had precies hetzelfde met mijn vriend en ik had het er afgelopen zaterdag dus met hem over. Toen heeft hij het uitgemaakt…

idd, op een gegeven moment wen je eraan. mijn vriend gaat nu ook 5 dagen per week werken en op de meest onmogelijke tijden. plan een vaste middag/avond in voor elkaar & voor niemand anders.

whut… dat is gemeen!

Liefde moet groeien. Mijn vriend moest zich eerst ook altijd aan mij aanpassen, omdat ik mijn ‘eigen leven’ belangrijk vond. Totdat ik besefte dat ik gewoon het liefst bij hem ben, en dat hij een belangrijk deel in mn leven is.

Ik zou nog een paar weekjes wachten. Zolang het goed tussen jullie is als jullie elkaar zien hoef je je geen zorgen te maken denk ik. Misschien beseft hij zelf dat hij meer tijd met jou door wil brengen, en anders er toch eens over beginnen…

Ik zou dat niet direct gemeen noemen. Waarschijnlijk zag hij haar gewoon niet graag genoeg.
Het moet ongeveer gelijk van beide kanten komen he, de inspanning in een relatie. Als de ene zich veel meer inzet dan de andere, betekent dat niet veel goeds.

Nou ja, dat is dus een beetje het probleem :stuck_out_tongue:. Doordeweeks kunnen we allebei niet. Alleen in het weekend, met uitzondering van zaterdag overdag, kunnen we in principe allebei. Maar als hij zaterdags ook nog eens uitgaat en zondag pas laat weer thuiskomt, gaat dat ook niet lukken XD.

Ik heb een beetje hetzelfde probleem en omdat we een beetje een dip hadden in onze relatie durf ik er eigenlijk niet over te beginnen, we zagen elkaar eerst bijna elke dag en nu heb ik hem al 4 dagen niet gezien en dat gebeurt de laatste tijd vaker, maar als we elkaar dan zagen hadden we weer ruzie. Dus ik ga nu proberen om het even gezellig te houden en mischien wilt hij me dan weer wat vaker zien en zo niet ga ik er volgende week toch echt over te beginnen.

Praat, zeg wat er je dwars zit.