Vriend heeft geen tijd meer voor me...

Hee,

De afgelopen tijd heeft mijn vriend helemaal geen tijd meer voor me, hij kan op school nieteens meer even whatsapp beantwoorden, maar dat vind ik nog geen punt.
Maar savonds als hij thuis is zegt hij ook heel weinig tegen me op de app, doordeweeks kan/wil hij nieteens meer afspreken. Ik zie hem alleen in het weekend nog en dan zijn we vaak druk met verjaardagen e.d.

What to do? :frowning_face:

Ehh… Wat denk je van praten?

^gedaan, hij zegt telkens dat hij anders geen rust krijgt etc. ik voel me dan best klote omdat het lijkt alsof het allemaal aan mij ligt. Dat hij mij nieteens bij me wil hebben. Het hoeft maar voor een uurtje te zijn maar zelfs dat wil hij niet.

Wat vervelend… Heb je hem ook al uitgelegd hoe jij je eronder voelt? Dat je het gevoel krijgt dat het aan jou ligt?

^ja, en 2 maanden geleden wou hij me nog om de dag zien etc. en nu heb ik hem echt nodig (klote situatie thuis etc) en dat weet hij, en bij hem thuis loopt t ook niet lekker en hij zegt altijd dat hij bij hem thuis geen rust krijgt en als ik vraag of hij wilt afspreken zegt hij dat hij thuis wilt blijven om rust te krijgen en als ik langs kom krijgt hij kennelijk geen rust

Ik heb precies hetzelfde gehad. En als ik jou was zou ik echt met hem gaan praten. Ik hield toen namelijk mn mond omdat ik geen ruzie wou en toen was het te laat. Heb het er daarna nog wel eens over gehad met hem en in mijn geval was het niet dat ie me niet wou zien, maar hij had gewoon echt geen tijd en rust. En je zegt dat het bij hem thuis niet lekker loopt en dat ie geen rust krijgt, dus ik denk niet dat het aan jou ligt, maar ik zou wel met hem gaan praten over hoe jij je erbij voelt.

Schrijf voor jezelf op waar je precies mee zit en leg hem dit daarna uit. Vraag waarom hij geen rust krijgt als jij bij hem in de buurt bent en hoe hij dit verder voor zich ziet, want het klinkt niet alsof jij hier gelukkig van wordt. Misschien heel serieus, maar dan weet jij waar je aan toe bent! :slightly_smiling_face:

Dit!

Belangrijk hierin is dat je begrip hebt voor je vriend, hij heeft het druk en krijgt geen rust zegt hij, en dat is niet voor niks, blijkbaar heeft hij echt eventjes tijd nodig voor zichzelf. Iedereen heeft dat wel eens. Dus belangrijk hierin is dat je hem steunt en hem laat weten dat je er voor hem bent.

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb hem een appje gedaan, aangezien hij deze week niet af wilt spreken.
Ik heb alle begrip voor hem, en ik zeg wel 10x per dag dat ik hem steun en ik help hem zoeken naar oplossingen voor hem.
Maar zelfs voor 1 uurtje savonds, wilt hij niet… ik heb hem gezegd hoe ik me voel en ik vind t klote dat het over de app moet maar ik wil niet nog een week met dit gevoel rondlopen.

Had ik ook met mn ex. En daarom is het uit.

ik zou hem duidelijk maken dat je je hierbij niet fijn voelt en dat hij gewoon meer tijd moet maken.

^In het weekend ben ik van vrijdag avond tot zondag middag bij hem (dit is een regeling door jeugdzorg gemaakt) maar zaterdag zijn we vaak naar verjaardagen etc. en zondag slapen we uit tot 2 en half 4 moet ik gaan.

^ misschien eens samen wat meer tijd maken voor elkaar? Misschien moeten jullie allebei het even wat rustiger aan doen met feestjes en zo, wat vroeger gaan slapen en wat vroeger opstaan, zodat jullie meer tijd hebben voor elkaar?

Ik wil vaak een avondje met hem filmpje kijken, naar de sauna enzo, maar dan komt hij er donderdag mee dat we vrijdag avond dit hebben en zaterdag avond dat, en ik loop er als een hondje achterna.

Skip gewoon al die afspraken en neem wat rust. Je bent niet verplicht om naar die verjaardagen te gaan.

Volgende keer dus gewoon zeggen, nee we blijven eens lekker samen thuis.

Ik denk dat die jongen echt behoefte heeft aan z’n rust, hij geeft het niet voor niets aan. Ik heb het zelf ook vaak super druk en als je dan even een uurtje niks te doen hebt is het dan toch wel fijn om even lekker alleen te kunnen zijn. Als je vriend/vriendin dan alsnog elke keer vraagt wanneer je dan wel weer wilt afspreken, kan dat echt benauwend zijn. Ik zelf krijg dan NOG meer behoefte aan rust… Gun 'm zijn rust en hij komt zelf wel weer wanneer hij die rust gekregen heeft.

Als hij zo graag rust wil, waarom is hij dan aan een relatie begonnen?

Sta na het avondeten bij hem op de stoep en zeg dat je toch echt heel graag wil praten, en niet alleen maar appen.

Zo ervaar ik het ook.

Jemig, als ik elk weekend achter hem aan moet rennen als een hondje, dan wilde ik er niet meer heen!

Als hij rust wil, moet hij een weekend thuis blijven, want hij door de weeks ook wilt en niet tot 2 uur in bed blijven, maar gewoon rond 10-11 eruit en samen lekker ergens gaan brunchen of zo (als dat thuis niet kan). Stuur hem geen apps meer dat je hem steunt. Je hebt dat nu wel duidelijk genoeg gemaakt en hij mag nu wel even uit zichzelf bij jou komen dat hij JOU steunt in jouw situatie.
Gevalletje ‘geregeld door jeugdzorg’ geeft wel aan hoe moeilijk het allemaal is (eigen ervaringen ;-)) dus stel ik liever de vraag in hoeverre het nu gezond is voor jullie beiden om bij elkaar te blijven op dit moment. Ik begrijp dat je steun zoekt bij je vriend, maar overduidelijk kan hij die je niet bieden, omdat hij het zelf zwaar heeft. Als hij niet door de weeks een uurtje de tijd heb voor jou en jouw zorgen, dan vraag ik me af waarom hij dan wat met je hebt.

Dit is wat ik zou doen: ik zou hem een appje sturen met hoe ik me voel onder de situatie:
Lieverd, ik begrijp jouw situatie en ik wil je graag steunen hierin. Dit kan ik alleen als ik bij je kan zijn. Ikzelf heb het ook niet gemakkelijk en wil ook graag steun van jou. Op dit moment voel ik erg rot over hoe de dingen nu gaan. We hoeven hier niet honderd keer over te praten, maar ik wil wel dat je begrijp dat ik mij zo eenzaam voel. Als jij deze relatie nog de moeite waard vind, dan moeten we er iets aan gaan doen. Ik vind deze relatie namelijk wel de moeite waard. Zo niet, dan wordt het misschien tijd dat we allebei onze eigen weg gaan. (en misschien vrienden blijven?)

Geen leuke app en zo eentje verstuur je altijd met lood in je schoenen, maar meid, je bent nu ongelukkig. Zeg echt de woorden die je voel, hij snapt niet wat je voelt. (dat is een jongens iets :wink:) Je kan iemand 100 x zeggen dat je hem nodig heb, maar soms houdt het op. Als hij niet wilt (en misschien komt dat door zijn thuisstituatie) dan moet hij daar ook eerlijk over zijn. Lijkt nu dat jij een mooi prijsje bent om in het weekend te paraderen bij verjaardagen, maar de rest van de week, moet hij niks van je hebben. Nee, dat is geen relatie.

Sterkte, wat je ook ga doen!