Vriend heeft geen gevoel voor mode

Ik weet niet of hier al een topic over is en of het ook echt tot iets nuttigs zal leiden.
Anyway, zoals de titel al zegt heeft mijn vriend niet echt gevoel voor mode. En het is niet dat ik hem hierdoor minder leuk vind of iets dergelijks, want ik hou heel veel van hem. Maar ik ben juist altijd wel heel erg met mode bezig, en ik zou het echt leuk vinden als hij dat ook ietsje meer zou doen. Het vreemde is dat hij wel altijd een duidelijke en eerlijke mening heeft over wat ik aanheb (niet dat hij daar echt negatief over is ofzo, maar hij weet in ieder geval wel wat hij mooi vindt en wat niet) maar over zijn eigen kleding. Ik heb hem eens gevraagd of hij wel eens mannen of jongens ziet lopen met een bepaalde kledingstijl waarvan hij echt dacht: ‘Hey, dat is leuk.’ of wat voor kleding hij gewoon zelf leuk zou vinden om te dragen, en dat heeft hij gewoon niet. Hij zegt ook een hekel te hebben aan winkelen voor zichzelf. Zijn moeder koopt zijn kleding (hij is 18) zonder dat hij erbij is en dat vindt hij prima. Zijn moeder lijkt echter ook niet echt te weten wat ze doet want zijn kleding is allemaal heel basic en saai, hij lijkt alleen maar zwarte shirts en normale spijkerbroeken te hebben. Ik weet niet echt of hier nog iets aan te veranderen is of dat ik het maar gewoon moet nemen zoals het is. Misschien kunnen jullie er nog een beetje over speculeren.

Anders ga je een keer met je schoonmoeder mee?
Sommige gasten vinden mode gewoon niet boeiend voor zichzelf… Die laten eerst moeders hun kleding kopen en daarna vriendin/vrouw haha.

Ja zoals de mijne doet ja.
Als k hem zelf laat gaan dan is het vet bagger meneer zit met rechteroog links te kijken en met linkeroog rechts te kijken pakt het uit het rek en lot jaar de kassa kijkt niet eens op het prijskaartje.
Ik koop dus vaak kleding voor hem
Terwijl meneer wel weet wat mij mooi staat :flushed:

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ook niks tegen zwarte shirtjes en spijkerbroeken maar het is niet bepaald een lust voor het oog als hij dat altijd aanheeft als we elkaar zien.
Maar ik zie dat mijn vriend dus niet de enige is die zoiets heeft. Mijn ‘schoonmoeder’ heb ik echter pas één keer gezien en dat was waarschijnlijk een minuutje, omdat mijn vriend bij zijn vader woont en zij vaak in het buitenland is voor haar werk. Dus dat wordt nog lastig. Maar ja, misschien kan dat later wel inderdaad. Of misschien moet ik mijn vriend maar gewoon weer eens meesleuren naar de winkels.

Nouja met de aankomende kerstdagen,… Misschien kun je zelf iets leuks voor hem uitzoeken en hem dat dan cadeau doen voor kerst/sinterklaas?

Je hebt inderdaad gelijk, ik weet dat hij mode nooit echt leuk zal vinden maar hij weet dat ik het wel zou waarderen als hij er zich iets meer in zal verdiepen, want ik doe natuurlijk ook mijn best om een beetje bij hem in de smaak te vallen.

hm, klinkt in ieder geval beter dan mijn ex. hij droeg dingen als een rode broek en groene schoenen … Niet dat het daarom is uitgegaan btw. Maar wat ik deed/probeerde, was om kleding voor hem te kopen

het is niet verstandig om te proberen hem te veranderen.

Ik zou ind. eens gezellig met de schoonmoeder gaan winkelen, zo leer je haar ook wat kennen en dat kan natuurlijk geen kwaad. Of je sleurt hem mee, koopt wat je wil en geeft hem nadien een uurtje in een gamewinkel or whatever, is ie ook tevreden :slightly_smiling_face:.

Vraag gewoon een x of je vriend samen met je wil winkelen?
Dan zeg je dat je t leuk zou vinden als je ook eens een shirt oid voor hem uit mag kiezen.

Of geef hem kleding met de feestdagen, heb je meteen een mooi excuus voor een cadeau :wink:

Misschien durft hij gewoon niet veel? Mijn vriend was ook van de jeansbroeken en dezelfde zwarte t-shirts, en toen ik eens ging winkelen met hem -onder het mom dat we langs de gamewinkel gingen, maar dat ik nog even in de H&M wou kijken-, heb ik hem eens gesmeekt om een gekleurde broek te passen en een hemdje aan te proberen. Sindsdien durft hij wel wat meer! Graag winkelen is iets dat ik hem nooit zal kunnen aanleren, maar dat hoeft in mijn ogen ook niet.

Aah dit komt mij zo bekend voor…
Ik kwam net bij mijn vriend en toen merkte ik het ook, spijkerbroeken die te groot waren… alleen maar zwarte shirts.

Ik stel altijd voor om samen te gaan winkelen, en als hij dat ook iets aandoet wat gewoon mooi staat zeg ik dan ook echt ‘‘wauw pop wat zie je er mooi uit’’

En nu is hij eindelijk ook wel een beetje bezig met er fashionable uit te zien.

Misschien vindt hij het wel goed zo? Sommige mensen houden er niet van op te vallen door middel van hun kleding maar zijn liever modaal. In dat geval kan je niet naders dan het te accepteren, maar misschien moet je er gewoon eens een gesprek over hebben.

Haha dit klinkt precies als mijn vriend toen wij net wat hadden.

Ik heb eerlijk gezegd gewoon het heft in eigen handen genomen en af en toe kocht ik eens iets voor hem. Ik weet niet precies hoe het is gegaan, maar sinds we samenwonen leg ik zelfs zijn kleren samen en heb ik zijn moeders taak op me genomen om kleren voor hem te kopen. Mijn vriend is heel erg iemand van ‘ik pak het bovenste T-shirt van de stapel’, maar hij begint wel meer gevoel voor stijl te hebben. Ik weet niet wat die knop heeft doen omdraaien, mara hij zegt wel dat sinds ik kleren voor hem koop hij meer ‘sjans’ op straat heeft en hij krijgt vaak complimentjes omdat hij er altijd zo netjes uit ziet.

Ik denk dat je hem wat op weg moet helpen met experimenteren. Koop eens iets voor hem, gewoon een goedkope sweater van de H&M en vraag wat hij ervan vindt. Of neem hem mee, kijk in bladen en vraag hem of hij dat niet wilt. Moet wel zeggen dat hij mijn vriend het soms een beetje irritant vind omdat ik heel erg bezig ben met mode en hij het vaak wel genoeg vind. Hij heeft vaak een item wat hij best graag wilt hebben en al het andere vind hij onnodig. Maargoed, als je vriend het niet waardeert dan zal je er toch echt mee moeten stoppen en hem niet teveel pushen.

Dit hebben volgens mij echt zoooveel mannen. Hun moeder koopt kleding voor ze en dan krijgen ze een vriendin en dan doet die vriendin dat.

Niks aan te doen, hij heeft vast ook wel iets wat hij heel interessant vindt en jij helemaal niet (games, auto’s?). Zelfde verhaal, toch? En ik snap wel dat je zou willen dat ie er iéts meer een mening over heeft, maar mannen die helemaal modegek zijn vind ik zelf meestal ook weer niks :wink: Wat je niet interesseert, interesseert je niet en als je gaat doen alsof wordt het een toneelstukje. Fijn genoeg dat hij wel een (positieve) mening heeft over jouw kleding, heb je iig niet het gevoel dat je net zo goed in een juten zak kan gaan rondlopen :wink:

Jongens zijn raar :’) Ik snap echt niet dat je niet met je kleding bezig zou willen zijn en wat je uitstraalt enzo.
Mijn broertje is ook 18 en ook echt een ramp wat betreft kleding. Die koopt gewoon niks tot m’n moeder hem 100x heeft gezegd dat die broeken die zowat uit elkaar vallen echt niet meer kunnen en hem mee sleept naar de stad.

Ik sleep hem ook wel es mee en dan pak ik gewoon alles waarvan ik denk dat staat vast leuk en douw hem een pashokje in en dwing hem alles te passen :’’) Tijdens het kleding pakken looptie dan te piepen, maar als hij het aanheeft vindtie toch ook veel wel leuk. Zou dat ook bij je vriend doen. Als ik m’n broertje zelf laat rondkijken dan kijkt hij amper, is niks leuk en staan we binnen 5 min weer buiten.

haha, dit had ik ook met mijn ex, totdat hij zelf aangaf dat hij iets nieuws nodig had en wou dit ik met hem mee ging. Shoppen is nog nooit zo makkelijk geweest, hij paste alles aan wat ik hem aansmeerde, haha! Dus ga gewoon lekker met hem winkelen!

Nogal egocentrisch van je dat jij je vriend wil veranderen omdat jíj mode leuk vindt en ‘het niet bepaald een lust voor het oog is’ als hij vaak hetzelfde aan heeft. Laat hem gewoon zichzelf zijn.

Ik had dat met mijn ex vriend ook, was hopeloos dat als ik met hem de stad inging voor kleren shoppen, We zaten meer in ‘‘zijn’’ favoriete winkels dan in de kledingzaken. Ik kocht vaak op het advies van zijn moeder zelf kleding voor hem. Want zijn moeder wist zijn smaak en dat kocht ik dan voor hem.
Hij zelf gaf zijn geld hoofdzakelijk uit aan hifi apparatuur, CDs en aan zijn keyboards. Maar kleren kopen…Ho maar! Als ik niets voor hem kocht liep hij gerust 1 jaar lang rond met de zelfde vettige spijkerbroek.

Mijn vriend is ook echt een drama wat kleding betreft. Heeft 3 shirts die hij altijd draagt, draagt soms dagen lang hetzelfde (op stage draagt hij werkkleding), heeft 2 broeken… En nooit zin om te gaan shoppen! Soms sleep ik hem gewoon mee en dan zeg ik wat ik leuk vind en past hij dat.
Mijn broer is 31 en woont weer thuis dus koopt mn ma soms kleding voor hem of ik ga met hem de stad in. Maar mannen zijn gewoon liever lui dan moe wat mode betreft en mannen hebben hun passie ergens anders liggen dan bij fashion.