Vriend geloven?

Haai ! Ik zit een beetje ergens mee. Ik zag in mn vriend zn telefooon dat hij nogal vaak belt en.smst met een meisje. Ik vroeg aan hem; wie is Froukje? waarop hij antwoorde: hmm gewoon een vriendin… Moet ik hem geloven of…? Xx

Mag hij geen andere vrieden hebben ?

Misschien wel, misschien niet. Ik ken je vriend niet.

Aan de ene kant denk ik nu ’ Smsjes checken!’, maar eigenlijk moet je dat ook weer niet doen. Het is je vriend en die hoor je te vertrouwen.
Ik kan nu niks zeggen, want het kan inderdaad gewoon een vriendin zijn.

Laaatst was het ook zo, ik was even met zn mobiel , klikte op berichten en toen trok hij zn telefoon uit mn handen.om iets te verwijderen, ik zei.waarom doe.je dit, mag ik iets niet zien? Waarop hy antwoorde; oh jawel hoor, eh bericht van mn.moeder

Waarom las je zijn berichten dan? Iedereen heeft recht op privacy hoor.

Tja, als hij zegt dat het gewoon een vriendin is, waarom zou je hem niet geloven? Je hoort je vriend toch te vertrouwen, dat is wel de basis van een relatie. Al doet hij er inderdaad wel een beetje vreemd over. Maar achter zijn rug om zijn telefoon gaan checken lijkt me ook niet de oplossing.

Ik zit er gewoon wat mee

als je er mee zit dan zeg je dat tegen je vriend -____-
In een relatie hoor je namelijk kwijt te kunnen waar je mee zit en waar je onzeker over bent

Ik zou het gewoon tegen je vriend zeggen dat je ermee zit.
Zelf zou ik nu alles gaan checken maar dat ligt er ook aan hoelang jullie al samen zijn en of hij eens iets is voorgekomen met meisjes wat niet goed is gevallen.

Ik zou het ook niet fijn vinden als hij de telefoon uit mijn handen trekt en snel een berichtje verwijderd.

Het kan echt een genante of prive sms van zijn moeder geweest zijn maar voor het zelfde geld ook niet. Tis maar net of je hem vertrouwt. Als hij niks te verbergen had dan zou die ook niet de telefoon uit je hand grijpen.

Zeg hem inderdaad dat je er mee zit. Laat het je niet gek maken.

Ik had het ook moeilijk gevonden, ik had toch zn mobieltje gecheckt puur uit nieuwschierigheid … :ninja:

Ik zou hem gewoon geloven. Want als je 'm gaat controleren, en hij blijkt de waarheid te spreken, heb jij zonder toestemming in zijn privacy zitten rondneuzen. Ik zou het verschrikkelijk vinden, maar ja.
Ik kan ook heel panisch reageren als mijn vriend mijn mobiel pakt, terwijl ik ook niks te verbergen heb.

http://www.youtube.com/watch?v=jK9fRV7D_LU

Nee, maar ik zou als ik jou was gewoon bijhouden hoe vaak hij belt en/of smst met haar. Als het echt veel is, kan je er misschien nogmaals wat van zeggen.

Ik denk niet dat wij die vraag echt kunnen beantwoorden aangezien we je vriend niet kennen…

Ik moest ook meteen aan die reclame denken.

Maar gewoon vrienden zijn met een meisje is toch niet erg?

Ik denk gewoon dat die Froukje een vriendin van hem is. Waarom zou hij geen vrienden mogen hebben van het vrouwelijk geslacht zonder dat je daar gelijk wantrouwig over doet?

Ach, misschien ziet hij je niet meer zitten. Misschien is die Froukje zijn nieuwe geheimzinnige ‘love’. Misschien is het wel een collega. Weetikveel… Je moet zelf wete of je em vertrouwt ofniet hoe moete wij dat nou wete -___-

Als ik jou was zou ik hem vertellen dat je ermee zit. Niet aanvallend, maar meer dat je onzeker bent en dat je hem niet kwijt wil raken.
Het is heel verleidelijk om zijn smsjes te lezen, maar zoals veel mensen al zeggen, je zult hem moeten vertrouwen! Als hij niet te vertrouwen blijkt te zijn, weet je meteen wat jongen hij echt is.

Dan zouden mijn alarmbellen ook wel gaan rinkelen als ik heel eerlijk ben. Niet om je nog wantrouwiger te maken.

Als het niet belastend is wat er in dat bericht staat, waarom zou jij dit dan niet mogen lezen? Natuurlijk heeft iedereen recht op privacy, maar als er niks in staat wat belastend is, dan zou je dit gewoon kunnen lezen.

Nu moet je niet gelijk zijn telefoon gaan doorzoeken, maar ga met hem in gesprek.