Vriend geen discipline

Hey,
Mijn vriend heeft totaal geen discipline en ik zit daar al een tijdje mee in mijn maag. Elke keer zegt hij dat hij iets gaat doen, maar doet het vervolgens niet. Zoals nakijken wanneer hij vakantie heeft, dat hebben we nodig om onze vakantie te boeken. Ook zegt hij vaak af als we hebben afgesproken omdat hij niet op tijd is begonnen voor school en zijn deadline daardoor gaat halen anders. Ik heb het al meerdere keren aangekaart en hij weet hoe ik me er aan erger. Daarnaast heb ik hem zelfs geholpen met het maken van een planning, maar het helpt allemaal niks. Ik weet gewoon niet wat ik er nu mee moet.

Nog een keer vertellen hoe vervelend het is en hem proberen erbij te helpen? Maar ja dat doe je al. Mijn ex was ook zo en wij maakte dan tegelijk afspraken of een soort weddenschap. Als hij dan iets regelde dan moest ik het ook doen, want wij waren allebei van het uitstellen. Kan zoiets niet?

Dat lijkt me echt mega irritant. Niet alleen voor jou, maar ook voor hem. Misschien inderdaad nog een keer duidelijk maken, en je kan er een spelletje van maken, zoals kopjechino ook al zei. Dan wil hij het vast wel doen.

Als je iets echt graag wilt, zorg je dat je het doet… Je zegt niet gedisciplineerd, maar is hij wel gemotiveerd? Wil hij wel met vakantie, of met je afspreken?

Ik herken bij mezelf dat plannen moeilijk gaat, maar binnen dat wat ik doe heb ik wel prioriteiten…

En soms helpt het voor de ander meer dat je deze begeleid :slightly_smiling_face:. Wat meer stimuleren, en nogmaals herhalen wat er gebeuren moet, er aan herrinneren… Een appje sturen met: denk je aan het uitzoeken v j vakantie uren etc… Klink misschien kinderachtig, maar het kan best zijn dat hij dit waardeert, vraag er eens naar hoe hij daar over denkt.

Mijn vriend heeft soms ook van die momenten. En dan lijkt het alsof ik er niet toe doe. Wij hebben net een huis gekocht en ik heb hem (niet overdreven) minstens 10 keer moeten vragen om geld over te maken op onze rekening… Totaal niet het onthouden waard natuurlijk.

Laatst stuurde ik hem een e-mailbericht met een lijst van al dat hij nog moest regelen. Dat werkte ook niet. Hij had die lijst gemakkelijk in 1 keer af kunnen werken, maar helaas… Wat beter werkt is: Het in zijn telefoon zetten, met een herinnering op een dag en tijdstip waarvan hij weet dat hij er dan tijd voor heeft. Heeft hij het dan nog niet gedaan, dan is het goed gemaakt: Dan doe ik niets leuks met hem, tot hij het wel heeft gedaan. Als hij tijd heeft om iets leuks te doen, dan heeft hij ook tijd voor het dragen van zijn verantwoordelijkheid.

Whatsapp berichtjes sturen, bellen, to do listjes maken heb alles al geprobeerd. Maar inderdaad misschien werkt het om er een spelletje van te maken of om niks leuks met hem te doen tot dat hij zijn bezigheden af heeft. Ik wil alleen niet zijn moeder spelen, maar niemand anders doet het. Zijn ouders hebben nooit achter hem aangezeten vroeger wanneer hij iets niet deed.

Het heeft ook gewoon invloed op onze relatie. Elke keer als hij zegt dat hij wat gaat doen geloof ik hem niet, wat vaak terecht is.

Aah, deze ken ik zo erg. Heb precies hetzelfde met mijn vriend. Ik ben vrij perfectionistisch en zorg altijd dat ik mijn dingen goed en op tijd regel. En hij laat alles maar op z’n beloop. Kan daar zo wanhopig van worden, soms voelt het echt alsof ik bij alles z’n handje moet vasthouden :frowning_face:

heb ongeveer hetzelfde met m’n vriend, alleen ipv discipline is ie nogal vergeetachtig.
gelukkig ben ik niet zo :slightly_smiling_face:. Ik sms hem altijd of laat hem op een andere manier laten weten dat ie iets nog moet doen.

ik wou hem voor de grap zo’n gigantische kalender geven om het niet te vergeten, maarja, dan vergeet ie het op te schrijven xD misschien dat je zoiets ook wel kan doen??

Hij houdt zich gewoon niet aan zijn woord, ik weet niet hoe dit verder gaat… Wat heb ik nou aan een vriend die ik niet kan geloven/vertrouwen