Vriend geeft geen aandacht

Hallo iedereen,
Ik ben nu al bijna 2 jaar samen met mijn vriendje, het is een maandje uitgeweest en hij is terug gekomen omdat hij mij veel te hard miste, en toen was hij echt heel lief :slightly_smiling_face: Voor onze pauze was onze relatie echt niet goed. We hadden wel veel ruzie maar ook wel heel veel toffe momenten. Nu doet hij weer anders, zonet had ik hem gevraagd of hij donderdag naar mij kwam (het was al 2 weken afgesproken) omdat het avondmarkt is. Ik moet daar wel werken maar dat vind hij totaal niet erg omdat hij heel goed op weg kan met mijn ouders. Nu antwoord hij dat hij niet kan komen omdat het training is van de voetbal. Ik zei hem dat hij het wel had beloofd om te komen. Hij antwoorde gewoon : ja maar ik ga naar de voetbal, punt uit. Jij moet eens leren snappen dat niet alles gaat zoals jij wil. En dat terwijl ik gewoon vriendelijk was gebleven. Ook zegt hij dat ik nooit positief kan denken en dat ik depresief ben. Maar dat ben ik helemaal niet. En daar wordt ik echt kwaad om. We praten wel veel meer als vroeger, maar het initiatief nemen doet hij nooit. Ik had hem al de hele dag niet gehoord, op zich vind ik dat dus niet erg. Maar als ik hem er dan iets over zeg dan antwoord hij gewoon dat hij hetzelfde over mij kan zeggen. Pfff… heeft iemand van jullie dit ook al meegemaakt ? Ik snap niet zo goed wat ik nog kan doen…

Kan iemand mij helpen ?

Misschien moet je nog een serieus gesprek aangaan… Heb je nog wel plezier in je relatie?

jaa klinkt bekend,
mijn vriend is de laatste tijd ook niet meer zo lief als die eerst was.
in het echt nog wel maar op msn/smsjes niet meer zo en dat mis ik gewoon, omdat ik hem nu met school en werk vaak een hele week niet zie (ja ik vind dat lang) en dan heb ik dat gewoon nodig ;p
en idd als ik hem dus met zon soort dingen confronteer, geeft hij daar geen antwoord op maar gaat hij inderdaad meteen de schuld ook bij mij leggen.

Ik heb alleen geen tips ofzo voor je denk ik. Ik zou gewoon niets (bijna niets, als je dat niet kan ;p) van je laten horen, en dan moet ie wel initatief nemen toch? denk dat ie dat dan ook wel doet, en weer beseft hoeveel die je mist/gemist heeft.

vraag om een pauze, zo weet je of hij het nog serieus neemt, en krijg je zijn aandacht wel weer terug. ( uiteindelijk na zijn geweldige gesmeek neem je die pauze natuurlijk niet )

Zo niet, dan is het niet goed denk ik, en moeten jullie beide idd nog maar is na gaan denken of het goed is dat jullie weer bij elkaar zijn.

Helpt het misschien als je hem een tijdje probeert te ‘negeren’? Dat is best moeilijk, maar kan wel hem laten beseffen dat ie stom bezig is. Als jij hem geen aandacht geeft, smsjes niet beantwoord of niet opneemt, gaat ie misschien denken ‘shit, heb ik iets fout gedaan’? Je kan uiteindelijk wel reageren, maar als ie dan vraagt waarom je dat niet meteen deed kun je zeggen: Oh, sorry, ik was bij een vriendin.
Of iets in die richting. Ik wil altijd iemand die gemeen is hetzelfde laten voelen… Dan beseffen ze vaak hun fouten.

Of iets van: Nee, ik wil niet afspreken. Ik ben depressief.

Ik zou namelijk best wel boos op hem zijn als 't mijn vriendje was.