Vriend gedumpt.

Oi,

Ik weet dat er al allerlei topics over zijn en dat ik de zoekfunctie moet gebruiken blablabla maar dat heb ik gedaan en niks goeds gevonden.
Oke,

Het gaat om een vriend van mij, gewoon een vriend. Hij is vandaag gedumpt na een relatie van ruim 3 maanden. Hij zit er echt heel erg mee en ik wil hem wat opvrolijken. Maar het probleem is, dat ik echt niks weet om te zeggen. Ik wil wel met hem er over praten op msn oid als hij wilt, maar ik weet niet hoe ik tegen hem moet beginnnen. Want hij heeft het mij zelf ook nog niet verteld.
Weet iemand tips zodat ik hem op een subtiele wat vrolijker kan maken of dat ik in ieder geval kan laten blijken dat ik hem wel steun en hij niet zo lang zo sip moet zijn?

Dankuwel.

Oi,

Wat lief dat je 'm wilt opvrolijken! Maar dit probleem heb ik ook altijd. Ik weet echt nooit wat ik moet zeggen, want ik ben bang dat ik iets verkeerds zeg wat hem/haar nog verdrietiger maakt, en daar schiet niemand wat mee op.

Misschien kan je gewoon over iets anders beginnen en hem zoveel mogelijk afleiden? Vragen of ie meegaat iets leuks doen?

naar hem toe gaan en hem een hele dikke knuffel geven
hij heeft het jou zelf niet verteld, dus wil hij het er niet met jou over hebben, ga dus gewoon een gezellig praatje met hem maken, zonder het over z’n ex-verkering te hebben

Gewoon zo heel onopvallend vragen; Heb je 't uit? :open_mouth:

@blubberbil: het is altijd zo moeilijk wat te bedenken hè. Ben ook ‘bang’ dat ik iets verkeerds zeg en dat wil ik natuurlijk niet…

@heavenangel: Hij woont een beetje te ver weg :’)
En de laatste tijd praatte ik niet zo heel veel meer met hem, nog wel regelmatig maar ik ben denk ik ook niet de persoon waar hij dat zo snel als 1e aan zou vertellen denk ik.
dit klinkt net alsof ik hem bijna niet ken ofzo x]

Ik denk niet dat je hem nu kunt opvrolijken, maar misschien kun je morgen/ een andere dag naar hem toe gaan, en naar de film/stad/iets eten, gewoon even ter afleiding, en er dan juist niet over praten, tenzij hij dat juist wel wilt.
Als je hem voor hem bent is het al goed.

O, je kunt dus niet naar hem toe haha.

Haha, morgen ofzo zou wel kunnen. Het is ong een uur van mij vandaan dus nu werkt het nietmeer. ;p